Hyundai i10 (od 2008)

Nejmenší z rodiny vozů Hyundai není na trhu ojetin dlouho. Často jej potkáte s minimem ujetých kilometrů a na pohled v dobrém stavu. Co od něj čekat?

RADOSTI
Solidní jízdní vlastnosti, dobrá prostornost, řada ojetin se slušnou výbavou, živá a úsporná jedenáctistovka, většina vozů s minimem ujetých kilometrů, na danou třídu slušný zavazadelník.

STAROSTI
Nekomfortní odpružení, malá nabídka ojetin, slabší světlomety, hlučnost pneumatik Hankook (prvomontáž).

„Í-desítka“ patří mezi nejmenší automobily vůbec. V nabídce korejského výrobce Hyundai nahradila v roce 2008 model Atos, který již na první pohled v řadě parametrů překonává.

Konkurence je ale velká a tak to nemá nejmenší hyundai vůbec lehké. K jeho největším soupeřům na trhu patří bezesporu Kia Picanto či Fiat Panda, zapomenout nesmíme ani na Chevrolet Spark nebo nově Škodu Citigo.

Na trhu ojetin není situace pro Hyundai i10 o nic lehčí. Vůz se snaží zaujmout především dobrou prostorností (v rámci třídy) a stejně tak vyvedeným zavazadelníkem, který nabídne objem 211 litrů.Palubní desku sice tvoří tvrdý plast, avšak potěší zdařilou povrchovou úpravou. Poměrně tuhá sedadla jsou celkem pohodlná, jejich čalounění ale působí na dotek uměle, což může někomu vadit.

Přesto lze celkově hodnotit interiér jedině pozitivně. Důležité je, že zde najdou dostatečný prostor i lidé vyšších postav. Svůj díl práce v tomto směru odvádí vyšší stavba poměrně úzké karoserie. Přesto nemůžeme jízdní vlastnosti vozu hanit.


V zatáčkách si Hyundai i10 nevede špatně, díky tuhému nastavení podvozku. Auto se chová předvídatelně, ale při jízdě po dlažbě nebo nerovnostech se připravte na pořádné natřásání. Tlumení nerovností rozhodně není doménou malého korejce a rázy od kol jsou opravdu značné.Pokud je auto navíc obuto do pneumatik Hankook, které Hyundai na nové „í-desítky“ montuje, nepotěší ani hlukem od pneumatik. Zcela ideální není obtékání vzduchu, což znamená za určitých podmínek mírně zvýšenou hladinu aerodynamického hluku. Nejde ale o nic zásadního.


Kladné hodnocení si zaslouží přesné řazení a také čtyřválec o objemu 1,1 litru, který představuje základní motorizaci. Je totiž živý, úsporný a běží tiše.

Majitelé „í-desítek“ nejčastěji mluví o spotřebě těsně nad hranicí pěti litrů při jízdě s lehkou nohou. To není příliš vzdálené kombinované spotřebě udávané výrobcem, jež činí rovných pět litrů na sto kilometrů jízdy.

Kromě dvanáctiventilové jedenáctistovky najdete v nabídce nově i šestnáctiventilový agregát o objemu 1,25 litru. Na trhu ojetin na něj ale nejspíš nenarazíte. To nijak nevadí, protože jedenáctistovka, která se dodávala o výkonu 48, 49 nebo 51 kW je absolutně vyhovující.Na některých trzích uvedený tříválcový turbodiesel 1.1 CRDi o výkonu 55 kW u nás asi nepotkáte. Případné zájemce tak lze odkázat na sousední německý trh s ojetými vozy. Vzhledem k povedené jedenáctistovce nám hledání dieselu ale přijde zbytečné.


Hyundai i10 je stále mladou ojetinou, jejíž spolehlivost se hodnotí poměrně obtížně. „Většina z ojetých aut má najeto do 30 000 kilometrů. Navíc všechny i10 jsou stále ještě kryty pětiletou tovární zárukou, z čehož pro zájemce o ojetinu vyplývá solidní jistota, že si v autobazaru nevytáhne černého Petra“ vysvětluje Jindřich Topol, regionální manažer AAA AUTO.

Jedním dechem ale dodává: „To platí za předpokladu, že vybraný vůz má řádně vyplňovanou servisní knížku dokumentující dodržení předepsaných servisních intervalů. Jinak hrozí, že výrobce v případě problému záruku neuzná.“ A právě toto by si měl každý zájemce o „í-desítku“ ohlídat. Ověřovací telefonát do značkového servisu, kde byl automobil udržován lze jen doporučit.I přes dlouhou záruku jsou některé neduhy známé. Patří mezi ně například potíže s palivovým čerpadlem v nádrži, které prozradí jeho hlučný běh. Setkat se můžete také s rozsvěcením kontrolky ABS, jež při dalším nastartování obvykle zhasne.

„Některé vozy trápí vrzání navíjecího mechanismu bezpečnostních pásů, což není nijak zásadní závada, ale dokáže být otravná,“ pokračuje zástupce AAA AUTO. U vozidel s vyšším kilometrovým proběhem existuje zvýšené riziko vadných ložisek kol. Ale jak zde již padlo, takových je na trhu minimum.


Ve zpětném zrcátku
2008 – uvedení modelu i10 na trh se čtyřválcovým zážehovým motorem 1.1 12V/48 kW, následně upraven výkon na 49 kW, další motorizaci představuje agregát 1.25/57 kW, na některých trzích také tříválcový turbodiesel 1.1 CRDi/55 kW.
2011 – facelift a drobná modernizace, jedenáctistovka nyní o výkonu 51 kW, motor 1.25 o výkonu 63 kW.

Bezpečnost dle Euro NCAP
Bariérovým testem Euro NCAP prošel model i10 v roce 2008.
Za ochranu posádky při nárazu získal 4 hvězdičky z 5 možných (26 bodů)
Za ochranu dětí cestujících v autosedačkách 4 hvězdičky z 5 možných (37 bodů)
Za ohleduplnost při střetu s chodcem dostal 3 hvězdičky ze 4 možných (21 bodů)

Milan Jirouš

22.4.2012 1:00| autor: Milan Jirouš

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist