Hyundai i10 (2008 – 2013)

Ojetá auta | vydáno 9. 7. 2017

Velikost textu: a a a

Městský vůz Hyundai i10 není na trhu ojetin moc vyhledávaný. Pro nenáročného řidiče ale může představovat zajímavou volbu.

RADOSTI
V rámci třídy dobrá prostornost, solidní jízdní vlastnosti, živá a úsporná jedenáctistovka, v rámci třídy solidní zavazadelník (211 litrů), mnohdy slušná výbava.

STAROSTI
Malá nabídka ojetin, hlučné z výroby montované pneumatiky Hankook, slabší výkon světlometů, nekomfortní odpružení.

Nástupce modelu Atos byl představen v roce 2007, avšak na trh se „í-desítka“ dostala až následující rok. Malý hatchback určený především do města a na krátké vzdálenosti to ale neměl mezi silnou konkurencí lehké. I proto se dnes na trhu s ojetými vozy nevyskytuje až tak často.

Za pozornost model i10 ale rozhodně stojí – pokud tedy hledáte automobil právě mezi nejmenšími vozy na trhu. V rámci třídy totiž nabízí slušnou prostornost i velký zavazadelník. Jeho objem 211 litrů rozhodně není v daném segmentu běžný.

Hyundai i10 potěší i pohlednou palubní deskou se zdařilou povrchovou úpravou. Použit byl tvrdý plast, přesto nevypadá vůbec špatně. Navíc zajistí solidní pohodlí, přestože první dojem z nich nebývá zcela pozitivní – jejich tuhostí se však nenechte odradit a než je začnete hodnotit, tak si je pořádně vyzkoušejte.



Na pohled užší a vyšší karoserie nepadne do oka každému, poskytne však dostatek místa i pro cestující vyšších postav. Aby vůz s touto stavbou neztrácel na jízdních vlastnostech, bylo použito tvrdé odpružení. To samozřejmě negativně ovlivňuje jízdní komfort. Jízdu po dlažebních kostkách nebo záplatovaných českých silnicích si tak opravdu užijete.

Značné rázy od kol navíc umějí „vylepšit“ pneumatiky Hankook dodávané v prvomontáži. Jejich hlučnost je opravdu nechtěným bonusem. Ve vyšších rychlostech navíc můžete vnímat i zvýšenou hladinu aerodynamického hluku. Zatímco pneumatiky lze vyřešit pouhou výměnou, s aerodynamikou nic neuděláte. Naštěstí nejde o nic drastického.

Naopak plusové body vůz sbírá za přesné řazení a také vydařenou základní motorizaci. Tu představuje dvanáctiventilový čtyřválec o objemu 1,1 litru a výkonu 48, 49 či 51 kW. S nejvyšším výkonem 51 kW byl nabízen po faceliftu, tedy od roku 2001 a samozřejmě právě v tomto provedení představuje nejlepší volbu.



S malým vozidlem si dobře poradí a přitom pracuje opravdu úsporně. Pro některé trhy Hyundai dodával i naftovou jedenáctistovku. Turbodiesel 1.1 CRDi s výkonem 55 kW sice jede pěkně, ale v „í-desítce“ je rozhodně spíše raritní motorizací.

Další možnou volbou je šestnáctiventilový agregát o objemu 1,25 litru a výkonu 5 či 63 kW (od faceliftu). Kvůli cenově dostupnější a vydařené jedenáctistovce ale není nijak rozšířený. To spíše narazíte na vůz s litrovým benzinovým tříválcem.

Ten se nabízel od faceliftu v roce 2011 a pracuje s výkonem 48 kW. S živější čtyřválcovou jedenáctistovkou se ale nemůže rovnat. Ta je navíc nejrozšířenější motorizací a tak si lze vybírat.

Benzinové motorizace navíc platí za spolehlivé, zle na tom není ani turbodiesel, zde ale nemusejí být vstřikovače common railu vždy v perfektní kondici. Přesto tento motor nelze hanit.

„Výhodou je dlouhá pětiletá záruka, ta však platí jen za předpokladu, že byly řádně dodržovány servisní intervaly. Více napoví servisní knížka,“ upozorňuje Jindřich Topol, manažer výkupu AAA AUTO. Dobré je platnost záruky také ověřit telefonicky, kam volat zjistíte podle razítka servisu právě v servisní knížce.

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3
Zobrazit všechny fotografie



Někdy trochu zazlobí elektronika. Obvykle rozsvícením kontrolky ABS, která obvykle při dalším nastartováním zhasne. Pozor si dejte na stav spojky, někdy je nadměrně opotřebena a také ložisek kol. Jejich opotřebení prozradí typické hučení.

„U některých vozidel se můžete setkat s vrzáním navíjecího mechanismu bezpečnostních pásů, to však nemá na jejich funkčnost vliv. Horší je, pokud se objeví potíže s palivovým čerpadlem v nádrži. Prozradí je jeho hlučný běh,“ vysvětluje zástupce AAA AUTO.

Setkat se můžete také s vůlemi na přední nápravě, většinou na příčném stabilizátoru. Zcela vyloučit nelze ani vůle v zavěšení předních ramen, to se ale týká spíše vozidel s vyšším nájezdem.

Obecně je ale Hyundai i10 jeden z těch spolehlivějších vozů na trhu. „Automobil netrápí žádné fatální závady, což je dáno také poměrně jednoduchou technikou. Představuje tak dobrou volbu zejména pro méně náročné uživatele, kteří jeho nenáročnost ocení,“ zakončuje Jindřich Topol z AAA AUTO.

Ve zpětném zrcátku
2008 – uvedení modelu i10 na trh se čtyřválcovým zážehovým motorem 1.1 12V/48 kW, následně upraven výkon na 49 kW, další motorizaci představuje agregát 1.25/57 kW, na některých trzích také tříválcový turbodiesel 1.1 CRDi/55 kW.
2011 – facelift a drobná modernizace, jedenáctistovka nyní o výkonu 51 kW, motor 1.25 o výkonu 63 kW, nově litrový tříválec s výkonem 48 kW.
2013 – ukončení výroby a nahrazení modelem i10 druhé generace.

Bezpečnost dle Euro NCAP
Bariérovým testem Euro NCAP prošel model i10 první generace v roce 2008. Za ochranu posádky při nárazu získal 4 hvězdičky z 5 možných, za ochranu dětí cestujících v autosedačkách 4 hvězdičky z 5 možných. Za ohleduplnost při střetu s chodcem si vysloužil 3 hvězdičky ze 4 možných.

Komentáře ke článku

Tento článek nikdo nekomentoval, buďte první.

Vozíky za osobní auta z hlediska technických požadavků na spojitelnost

Problematika vozíků tažených za osobními auty pokračuje dalším dílem. Společenské konvence o tom, kolik kdo váží, jdou stranou, hmotnost je zásadním parametrem.

Vozíky za osobní auta z hlediska technických požadavků na spojitelnost
JUDr. Tomáš Beran

Právní poradna

Dobrý den,chtěl bych se zeptat,zda li opravdu musím k ekologické likvidaci odevzda... Více

Odpovídá: JUDr. Tomáš Beran

Stojí za pozornost?

Tyto internetové stránky používají soubory cookie. Více informací zde.

© 2000 - 2017 Media Marketing Services a. s. Perucká 7 120 00, Praha

Přihlašte se k odběru newsletteru Autoweb.cz!

  • Získáte informace o žhavých novinkách ze světa aut
  • Budete mít možnost účastnit se soutěží o atraktivní ceny
  • Zajistíte si neustálý přístup k informacím o autech z domova i ze světa
  • Nepřijdete o žádné důležité informace ze světa automobilismu
  • Užijete si pravidelná redakční videa, reportáže a videotesty
Odběr novinek lze kdykoliv odhlásit
TOPlist