Hyundai Genesis Coupé (od 2009)

Velké kupé s výkonným motorem zaujme nejednoho sportovně založeného zájemce o ojetinu. Zejména pokud jde o mladý vůz. Co od něj čekat?

RADOSTI
Zdařilá sedadla, dobré jízdní vlastnosti, líbivý design, zajímavé ceny ojetin.

STAROSTI
Malá nabídka ojetin na trhu, nevalná pověst značky, omezený přístup k zadním sedadlům a méně místa vzadu, samosvorný diferenciál pouze u šestiválce.

Modelem Genesis Coupé korejská automobilka Hyundai navázala na vozy Hyundai Coupé vyráběné v předchozích letech. Nejprve byl vůz uveden na americkém trhu, a to v roce 2009. Až v roce 2011 se dostal na vybrané evropské trhy. Přitom už následující rok byl na autosalon v Detroitu představen facelift modelu.

Velké kupé s interiérem koncipovaným jako 2+2, tedy dvě plnohodnotná místa a dvě nouzová, potěší nabídkou prostoru na předních sedadlech, avšak k zadním je přes odklopená opěradla předních sedaček omezený přístup. Interiér vzadu také nepůsobí nijak vzdušně, což je dáno svažující se střechou sportovního vozu.

Palubní deska koresponduje s designem karoserie a do oka padne snad každému. Zásadní výhrady nelze mít ani ke kvalitě použitých plastů. Navíc zde nalezneme opravdu pohodlná sedadla s výrazným bočním vedením těla. I tak ale nemusejí každému poskytnout ideální oporu v zatáčkách, což je dáno jejich větší šířkou a rozevřením bočních opor. Obecně obéznějším Američanům to ale jistě vyhovuje.


Sportovní vůz Hyundai Genesis Coupé disponuje solidním zavazadlovým prostorem o objemu 332 litrů, do něhož je celkem slušný přístup. Zde nesmíme zapomínat, že se bavíme o kupé, ne o rodinném hatchbacku.

Jízdní vlastnosti vozu hodnotíme jako dobré, i když při rychlém průjezdu plynule se utahující zatáčkou si můžete všimnout momentu, kdy silentbloky zadní nápravy přestanou odolávat zvyšující tlak a povolí, což vede k citelnějšímu stočení vozu. Ten má pohon zadních kol a tak by měl řidič s nástupem přetáčivosti počítat.

Na českých rozbitých okreskách nepotěší přecitlivělé ESP, po jeho deaktivaci se chování auta citelně zlepší. Podvozek přitom není příliš tuhý, takže zvládá i tlumení nerovností – pokud nejsou příliš velké. Nepotěší zpětná vazba řízení, a to zejména ve vyšších rychlostech. Vozidlo dostalo manuální převodovku, ale i osmistupňový automat. Manuál se přitom pro sportovní kupé jednoznačně hodí lépe. U automatické převodovky se může stát, že auto vlastně neví, co přesně zařadit.

Pod kapotu vozu se dostal přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec a šestiválec 3.8 V6, který je jednoznačně lepší volbou. Ať už jde o výkon nebo zvukový projev. Čtyřválec zkrátka nikdy nebude znít tak dobře. Při faceliftu a modernizaci dostaly pohonné jednotky přímé vstřikování GDI a narostl jejich výkon.

U motoru 2.0 T to byl nárůst výrazný a z agregátu, který byl spíše slabý pro velké kupé, se tak stal dostatečně silný motor. Původně totiž nabízel výkon 154 kW a dosahoval maximálního točivého momentu 299 Nm, po modernizaci se však hodnoty změnily na 202 kW a 373 Nm. To je nárůst dost podstatný a kromě jiného se na něm podílí mezichladič stlačeného vzduchu a nové turbo.

Od počátku výroby vhodnější jednotka 3.8 V6 si s autem výborně poradí za každé situace. Její dravost ale trochu krotí automatická převodovka, je-li jí automobil vybaven. Původních
223 kW a 361 Nm později narostlo na 255 kW a 400 Nm. V praxi to znamená zrychlení z 0 na 100 km/h za pěkných 5,9 sekundy (oproti dřívějším 6,4 s.).

Další, tentokrát ale už jen drobnou úpravou prošly pohonné jednotky již pár měsíců po modernizaci, kdy výkon slabšího motoru povyskočil na 204 kW a výkon šestiválce na 260 kW. Přestože se v obou případech jedná o silné motorizace, ve vozech které jen tak někdo nešetří, nějaké fatální problémy u nich zatím nejsou známé. U verze s přeplňování si ale i tak dejte dobrý pozor na stav turbodmychadla, které je vždy citlivější na zacházení.

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Zobrazit všechny fotografie

„Musím upozornit na možnost vzniku vůlí na přední i zadní nápravě. Silentbloky korejských vozidel na našich nekvalitních komunikacích obecně nevykazují takovou životnost,“ vysvětluje Jindřich Topol, manažer výkupu AAA AUTO. Kdo chce jezdit sportovně, měl by udržovat automobil v perfektní kondici a případné vůle ihned řešit. Bohužel, druhovýroba na tento model mnoho dílů nenabízí.

Nelze vyloučit průnik vlhkosti do světlometů, velkou pozornost si ale zaslouží především brzdy. „Důkladně prověřte brzdové komponenty, nezřídka jsou u sportovních vozidel na konci životnosti. Nemluvím teď jenom o brzdových destičkách, ale i kotoučích,“ varuje zástupce AAA AUTO. Vzhledem k tomu, že se jedná o typ vozu, který řidiči často nešetří, určitě lze doporučit vyhlédnutou ojetinu nechat prověřit zkušeným automechanikem nebo ve značkovém servisu.

Ve zpětném zrcátku
2009 – uvedení modelu Genesis Coupé na americký trh s motory 2.0 T/157 kW a 3.8 V6/223 kW.
2011 – příchod modelu na vybrané evropské trhu, později v samém závěru roku upraveny motorizace na 2.0 T/202 kW a 3.8 V6/255 kW.
2012 – facelift modelu a modernizace, motory nově 2.0 T/202 kW a 3.8 V6/255 kW, ještě před polovinou roku s upraveným výkonem na 2.0 T/204 kW a 3.8 V6/260 kW.

Bezpečnost dle Euro NCAP
Bariérový testem Euro NCAP Hyundai Genesis Coupé neabsolvoval, proto nelze jeho bezpečnost v tomto směru adekvátně posuzovat.

5.5.2016 4:34| autor: Milan Jirouš

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist