autoweb.cz > Hyundai > Hyundai Elantra > Hyundai Elantra 2014: po faceliftu také s dieselem 1.6 CRDi
Hyundai Elantra 2014: po faceliftu také s dieselem 1.6 CRDi
Už počátkem srpna ohlašovala korejská automobilka Hyundai obrazovou upoutávkou na svých domácích stránkách chystanou premiéru modelu Elantra (v zemi původu Avante) po mezigenerační modernizaci. Dneškem je vůz věcí veřejnou.
Všechny technické detaily k vozu momentálně k dispozici nemáme, víme však, že přepracováním předního nárazníku byl vůz vpředu prodloužen o 15 mm a podobné modifikace zvětšily zadní převis o 5 mm, takže Elantra celkově narostla do délky na 4550 mm.
Lehkými změnami prošly kromě nárazníků také mlhovky, vnitřní uspořádání anebo alespoň zabarvení světel na obou koncích a v podbězích se objevila nová, dvoubarevně lakovaná hliníková kola o průměru sedmnáct palců.Ačkoli nám Hyundai fotografie interiéru ještě neukázal, podle tiskové zprávy došlo k nenápadnému přeskupení křivek a detailů také uvnitř – kupříkladu výdechy ventilace na centrální konzole byly posunuty mírně vzhůru, zatímco loketní opěrka na středovém tunelu je nyní poněkud vyšší.
Hyundai Elantra fotogalerie – vše co potřebujete vidět
Modernizovaná Elantra dostane kromě jiného příplatkové ventilované předení sedačky, výdechy ventilace pro cestující vzadu, displej OLED o uhlopříčce 3,5 palce či systém automatického parkování SPAS.
Asi nejdůležitější změnou je příchod Elantry poháněné dieselovou šestnáctistovkou z modelu i30 o výkonu 128 koní, kterou bude možné spárovat buď se šestistupňovým manuálem anebo automatickou převodovkou. V tom prvním případě vůz vykáže papírovou spotřebu 5,4 l/100 km, ve druhém pak o osm deci vyšší.
Revidovaná Elantra/Avante by se měla u prodejců objevit ještě před koncem roku, podrobnosti však zatím nemáme, takže počítejte s průběžným upřesňováním.
Miro Mihálik, zdroj: Worldcarfans.com