Hyundai Accent (výroba 2006 – 2010)

Accent poslední generace neoslní jízdními vlastnostmi, zaujme však servisní nenáročností. Úspěch sklízí především u starších párů vyznávajících spíše poklidnou pohodovou jízdu.

RADOSTI
Komfort odpružení, nezájem zlodějů o vůz, skutečně úsporný turbodiesel, příznivé ceny ojetých vozů, dostatek výkonu ve všech motorizací.

STAROSTI
Kratší životnost podvozkových komponent, omezená nabídka ojetin, rychlý pokles hodnoty vozu, opravdu podprůměrné jízdní vlastnosti, řada motoristů hodnotí jako minus i nevýrazný design.

Malé sedany nemají v našich zeměpisných šířkách a délkách zrovna na růžích ustláno. Čechům se zkrátka vozy s karoserií sedan nezamlouvají tolik, jako praktičtější karosářské verze hatchback, liftback či kombi. Přesto je tu určitá skupina motoristů, kteří volí právě tento druh karoserie.

Právě mezi nimi můžeme hledat zájemce o poslední generaci Hyundaie Accent. Ten se totiž na náš trh dovážel pouze s karoserií sedan, přestože existoval i v provedení hatchback. Mezi malými sedany má však Accent silnou konkurenci, a tak nepřekvapí, že na trhu s ojetými vozy zrovna neslaví nějaké prodejní úspěchy.

Zaoblená, bachratě působící karoserie navíc neodpovídá současným designérským trendům. Nenáročným motoristům to však nevadí, ti hledají jiné přednosti. K těm řadí třeba poměrně jednoduchou techniku či velice úsporný turbodiesel. Z hlediska spotřeby si ale stojí dobře i benzinové motorizace.


Ale nepředbíhejme. Než se pustíme do rozebírání motorů, nahlédněme ještě do interiéru. Zde najdeme jednoduchou, přesto úhledně zpracovanou palubní desku, pohodlná sedadla, která však postrádají sebemenší boční vedení těla v zatáčkách. Jejich ztvárnění odpovídá levnému vozu, jímž Hyundai Accent je.

Interiér automobilu nabízí vzhledem k vnějším rozměrům dostatečnou prostornost, i když cestující na zadních sedadlech by jistě uvítali více místa v oblasti kolen. Jde zkrátka o malý sedan, takže nelze očekávat prostornost vozu vyšší třídy.

Zavazadlový prostor o objemu 390 litrů je dobře přístupný. Lecině řešené závěsy víka zavazadelníku jsou dalším důkazem hledání úspor při výrobě vozu. Jejich nevýhodou je fakt, že při zavření víka zasahují do prostoru pro zavazadla, čímž o trochu omezují jeho využití.

Pokud se přesuneme na opačnou stranu automobilu, můžeme nahlédnout pod kapotu. Zde našly místo tři motory: dva benzinové a jeden naftový. Základ nabídky představuje čtyřválec o objemu 1,4 litru a výkonu 71 kW. To je dostačující výkon pro drtivou většinu motoristů, kterým padne Accent do oka. Silnější šestnáctistovka disponující výkonem 82 kW se na trhu s ojetými vozy objevuje jen vzácně.

Problém ale není pořídit vůz s turbodieselem 1.5 CRDi/81 kW. Čtyřválcový agregát disponující vstřikování systémem commonn rail zaujme velmi nízkou spotřebou, avšak nepotěší nadměrnými vibracemi, které se přenášejí do interiéru. Situace sice není taková jako v případě tříválcového turbodieselu montovaného do předchozí generace Accentu, přesto jsou vibrace na čtyřválec nezvykle velké.

Pokud celkově zhodnotíme nabízené pohonné jednotky, nejde o špatné motory. Takto kladně ale nelze hovořit o odvozku. Ten sice opravdu dobře tlumí nerovnosti, z hlediska jízdních vlastností ale propadá. Držení jízdní stopy v zatáčkách je citelně pod průměrné a jízdním vlastnostem nepřidává ani přeposilované řízení zcela postrádající zpětnou vazbu.

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Zobrazit všechny fotografie

U ojetin navíc omezuje jízdní vlastnosti samotný stav podvozku. „Známé slabé místo tohoto vozu představují tlumiče pérování. Mají totiž krátkou životnost, nezřídka se u nich projevuje nadměrné opotřebení už po ujetí 30 000 kilometrů,“ upozorňuje Jindřich Topol, manažer výkupu AAA AUTO. Omezenou funkci tlumičů přitom řada majitelů ignoruje, a tak by zájemce o ojetinu měl s touto možností počítat.

Kdo hledá turbodiesel, měl by věnovat zvýšenou pozornost stavu vstřikovačů a turbodmychadla, kde existuje zvýšené riziko závady. „Důkladnou prověrku si zaslouží elektrická výbava i klimatizace, poruchy se nevyhýbají zejména elektrickému nastavení zpětných zrcátek,“ vysvětluje zástupce AAA AUTO. Výjimkou nejsou vůle v silentblocích přední nápravy.

Ve zpětném zrcátku
2005 – představení třetí generace Hyundaie Accent v provedení hatchback a jeho uvedení na americký trh.
2006 – do prodeje přichází provedení sedan nabízené i v Evropě, a to se čtyřválcovými zážehovými motory 1.4 16V/71 kW, 1.6 16V/82 kW a čtyřválcovým turbodieselem se vstřikováním common rail 1.5 CRDi/81 kW.
2010 – nahrazení modelu stejnojmenným nástupcem, který se však nabízí jen na vybraných trzích.

Bezpečnost dle Euro NCAP
Hyundai Accent třetí generace bariérový test Euro NCAP nikdy neabsolvoval.

19.12.2016 6:51| autor: Milan Jirouš

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist