Hyundai Accent (2000 – 2005)

Korejský Accent zaujme méně náročné motoristy hledající relativně mladý a levný automobil. Na výběr mají z několika zážehových motorizací a jednoho dieselu.

RADOSTI
Dostatečná nabídka ojetin, nízké ceny ojetin, komfort odpružení, nezřídka dobrá výbava.

STAROSTI
Podprůměrné dílenské zpracování, podprůměrné jízdní vlastnosti, kratší životnost některých komponent, vibrace dieselu, laciné plasty v interiéru.

Hyundai Accent druhé generace osloví nenáročné motoristy hledající mladší a laciný dopravní prostředek, ne však řidiče vyžadující i určitý požitek z jízdy. Nezřídka po něm sáhnou senioři jezdící klidným tempem.

Musejí se ale spokojit s provedení liftback nebo sedan, v jiné karosářské variantě se vůz nevyráběl. Přimhouřit oko je třeba nad materiály v interiéru. Řeč je konkrétně o laciných plastech palubní desky.


Nabídka místa pro posádku ale není vůbec špatná. Zavazadelník o objemu 321 litrů není žádné terno, na druhou stranu od malého vozu nelze očekávat zázraky. U rozšířenějšího liftbacku oceníte dobrý přístup k zavazadlům.Sedadla neuchvátí, ale ani neurazí. Horší je to s odhlučněním interiéru, které nelze hodnotit jinak než jako skutečně podprůměrné. Do prostoru pro posádku proniká hluk od pohonné jednotky i podvozku, respektive odvalujících se kol.

Zejména cestující na zadních sedadlech uslyší kdejaký kamínek, který kola Accentu přejedou. To do jisté míry omezuje komfort cestování. Přitom měkce naladěný podvozek schopný pohlcovat i poměrně velké nerovnosti by byl dobrým základem pro pohodlnou jízdu.

Podvozek má ale i svá negativa. Automobil se v zatáčkách více naklání a jízdní stopu v takové situaci dlouho neudrží. Jízdními vlastnostmi se Accent řadí mezi podprůměrné automobily.Vůz se vyráběl s několika zážehovými motory, v roce 2002 dostal také úsporný turbodiesel. Nutno však říci, že také benzinové motorizace pracují úsporně. Navíc, i nejslabší agregáty jsou dostatečně svižné.

Nejčastěji potkáte třináctistovky, naopak nejméně se vyskytují šestnáctistovky. Kdo chce silnější motor, snadněji najde na trhu početněji zastoupenou patnáctistovku, která se vyráběla ve dvou výkonových verzích. Silnější je přitom jen o pár kilowatt slabší než agregát o objemu 1,6 litru.


Spořivý řidiči se ale nejspíš budou chtít zaměřit na turbodiesel. Jeho pořízení ale zvažte. Přeplňovaný vznětový tříválec sice není vzácností, avšak nepotěší vyšší hlučností a vibracemi.Ty se nadměrně přenášejí do prostoru pro posádku, takže třeba při volnoběhu vibruje věnec volantu. Rozhodně nic příjemného. Kromě toho je zde větší riziko výskytu potíží, než u benzinových pohonných jednotek.

U některých accentů se totiž objevují vyběhané vznětové motory s vysokou spotřebou oleje. Hrozí také problémy s turbem nebo vstřikovači. Zážehové motorizace se zase mnohdy potýkají s úniky oleje.


„Pozor si dejte na korozi, která se vyskytuje především v oblasti lemů zadních blatníků,“ varuje Radek Špulka, cenový specialista Auto ESA. Podléhá ji také výfukové potrubí. Časté jsou poruchy dobíjení, vyskytují se i vozy s nefunkční klimatizací.„Při zkušební jízdě nezapomeňte prověřit práci stěračů, někdy totiž nefungují. Tento automobil mohou trápit netěsnosti chladicí soustavy,“ pokračuje ve výčtu častějších závad zástupce Auto ESA.

Spojka a tlumiče mají kratší životnost. Můžete také narazit na accent s nepravidelným brzdným účinkem, výjimkou není špatně pracující parkovací brzda či vůle na přední nápravě.

Ve zpětném zrcátku
2000 – uvedení vozu v provedení sedan a liftback se zážehovými motory 1.3 12V/55, 61 a 63 kW, 1.5 12V/66 kW a koncem roku 1.5 16V/75 kW.
2002 – nově zážehový motor 1.3 12V o výkonu 62 kW, nový tříválcový turbodiesel 1.5 CRDi/60 kW a koncem roku také zážehový motor 1.6 16V/77 kW.
2003 – uveden facelift.
2005 – na konci roku ukončena výroba, doprodej vozů ale probíhá ještě v roce 2006, uveden nástupce v provedení hatchback na trzích v USA, následující rok ve verzi sedan v Evropě.

Bezpečnost dle Euro NCAP
Hyundai Accent druhé generace bariérový test Euro NCAP nikdy neabsolvoval.

Milan Jirouš

5.5.2013 1:00| autor: Milan Jirouš

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist