BMW i8 (2014): mnichovský plug-in hybrid oficiálně představen
autoweb.cz > BMW > BMW i8 > Hybridní supersport BMW i8 má oficiálně českou cenu
Hybridní supersport BMW i8 má oficiálně českou cenu
Nebudeme teď řešit technické parametry, materiály, technologie a tak dále, o tom všem už toho bylo napsáno víc než dost a tak jen pár detailů pro připomenutí. Zásadním aspektem je pohon, zajišťuje ho plug-in hybridní systém eDrive.
Hlavním prvkem pohonné soustavy je přeplňovaný zážehový tříválec 1,5 litru s výkonem 231 koní, který pohání zadní kola. V součinnosti s ním pracuje elektromotor o výkonu 96 kW pohánějící přední kola, je to svým způsobem čtyřkolka, něco ve stylu Porsche 918 nebo Ferrari FF.
Celkový výkon soustavy 362 koní a točivý moment vrcholí hodnotou 570 Nm. Z nuly na stovku automobil vystřelí za 4,4 sekundy a dosahuje nejvyšší elektronicky omezené rychlosti 250 km/h. spotřeba? Ano, spotřeba, protože u hybridu je to podstatné téma, je podle tabulek v kombinovaném režimu 2,5 l/100 km.
Tolik jen rychlé „opáčko,“ ovšem bez toho, abychom teď a tady diskutovali, zda má či nemá smysl sportovní auto s hybridním pohonem a jestli by náhodou nebylo lepší, když by BMW namísto i8 přivedlo na svět moderního nástupce M1.
Ne, nás zajímá jen a pouze nový supersport BMW i8 a jeho cena, takže pojďme rovnou na čísla. BMW i8, jako druhý model sub-značky BMW i, se začne na českém trhu prodávat v březnu letošního roku. Za cenu od 3 442 400 Kč.