Honda NSX (2016): detailní technické parametry odhaleny, čtyři motory nabídnou 581 koní

(+ video) S provozní hmotností až 1725 kg nebude nová NSX patřit zrovna k nejlehčím supersportům na trhu, přesto zvládne sprint na stovku kolem tří sekund.

Nemá smysl něco si namlouvat. Honda a její luxusní divize Acura posledních pár let stagnovaly, během zhruba dvanácti měsíců však tato japonská nezávislá automobilka představila spoustu zajímavých modelů, které ji vrací zpátky tam, kde ji její příznivci vždycky chtěli vidět – mezi výrobce pozoruhodných sportovních aut.

Honda má na trhu vůbec nejrychlejší hatchback s pohonem předních kol, produkuje nový malý roadster S660, na světě je desátá generace typové řady Civic, představena byla také sériová verze vodíkového modelu FCV, především se ale do prodeje dostává supersport NSX. A právě při této příležitosti automobilka vytáhla prozatím ty nejpodrobnější technické parametry.

Dvoudveřové dvousedadlové kupé s hliníkovou kostrou a karbonovými panely je – jak asi víte – hybrid a celkem jej pohání až čtyři motory. Primární mobilitu zajišťuje vidlicový šestiválec o objemu 3,5 litru s variabilním časováním ventilů VTC (proměnlivý zdvih ventilů postrádá), který je dopovaný dvojicí turbodmychadel a je schopen točit až 7500 ot./min.

V6 uložená vzadu podélně produkuje maximální výkon 507 koní při 6500 až 7500 otáčkách za minutu a nejvyšší točivý moment 550 newtonmetrů dostupných od 2000 do 6000 otáček. Hliníkový agregát s kompresním poměrem 10,0:1 se 145 koňmi na litr je spojen s devítistupňovou dvouspojkovou převodovkou a samosvorným diferenciálem, nicméně ne napřímo. Mezi nimi je elektromotor o výkonu 48 koňských sil při 3000 ot./min. a točivým momentem 148 Nm dostupných od 500 do 2000 otáček.

Protože je nová NSX čtyřkolka, měli bychom říci, že pohon přední nápravy zajišťují dva samostatné elektromotory. Pravé i levé kolo roztáčí elektromotor s výkonem 37 koní při 4000 ot./min. a maximálním točivým momentem 73 Nm dostupných od 0 do 2000 otáček za minutu. Prostým součtem vychází, že má nová Honda až 629 koní, výrobce nicméně kvůli různým charakteristikám uvádí kombinovaný výkon 581 koňských sil.

Při hmotnost 1725 kg (s rozložením váhy v poměru 42:58 ve prospěch zádi) je Honda NSX schopna akcelerovat z 0 na 60 mil v hodině (97 km/h) podle předběžných údajů za 2,9 sekundy a dosáhnout nejvyšší rychlost 30 kilometrů v hodině.

Kapacitu akumulátoru, respektive dojezd čistě na elektřinu Honda neuvádí, pochlubila se nicméně dalšími detaily třeba o podvozku. Kola NSX jsou vpředu zavěšena na dvojitých lichoběžníkových ramenech, vzadu je pak multi-link. Odpružení zajišťují vinuté pružiny v kombinaci s magneto-reologickými tlumiči a brzdy dodalo Brembo – šestipístkové třmeny vpředu a čtyřpístkové vzadu doplňují buď standardní ocelové anebo příplatková karbon-keramika.

Pod předními blatníky jsou devatenáctky s pneumatikami o rozměru 245/35 ZR19, vzadu jsou pak pro změnu dvacítky s gumami 305/30 ZR20. O ovladatelnosti či jízdních vlastnostech si momentálně můžeme nechat jen zdát, nicméně cosi naznačuje také řízení s variabilním převodem a pouze 1,91 otáčky od dorazu k dorazu. Cenu nové Hondy NSX momentálně neznáme, odhaduje se ale, že kupé, které dorazí na trh počátkem roku 2016, bude k mání za nejméně čtyři a půl milionu korun.

27.10.2015 11:05| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist