Honda Civic Type R dospěla, je preciznější a rychlejší (první dojmy)

Články o autech | vydáno 3. 7. 2017

Velikost textu: a a a

Asi neexistují méně vhodné podmínky pro testování ostré předokolky než nejdeštivější den za několik měsíců. Civic Type R ale navzdory tomu dokázal zapůsobit.

Poprvé v rukou svírám červeně prošívaný tříramenný volant nového Civicu, zatímco do čelního skla vytrvale bubnuje déšť. Jestli ostré hatchbacky v něčem nevynikají, je to jízda na mokru. Skombinovat vysoký výkon na předních kolech se zatáčením je tak trochu proti fyzikálním zákonům, takže si asi dovedete představit moje nadšení, když předpověď slibuje déšť až do večera a v Česku už stihli vyhlásit druhý stupeň povodňové aktivity.

Zatímco předpověď se bezezbytku vyplnila, moje obavy o nekonečné hrabání předními koly se rozplynuly po pár desítkách metrů za volantem. Další zásadní změny cítím z podvozku, který byl u předchozí generace nekompromisně tvrdý. V okolí Drážďan je sice asfalt o poznání kvalitnější než na okreskách za Berounem, ale i tak jsem ale přesvědčený, že je Civic výrazně poddajnější než býval.

A to i v nejostřejším režimu +R, se kterým jsem nakonec absolvoval většinu testovací trasy. Kromě něj je na výběr ještě ideální kompromis označený jako Sport a také režim Comfort, který je perfektní pro delší cesty hlavně kvůli komfortnějšímu podvozku a lehčímu řízení. Co se v rámci jízdních režimů nemění, je zvuk. Inženýři Hondy se chlubí, že se nesnížili k použití umělého zvuku nebo klapek, místo toho se mezi dvěma velkými koncovkami nachází ještě jedna menší. Ta ve vyšších otáčkách vytváří podtlak a snižuje tak nepříjemné dunění výfuku.

Téměř všechno, co na autě najdete, je funkční. Všechny záhyby, kterými se Type R odlišuje od standardní verze mají za účel někam směřovat vzduch. Přední nárazník ho žene k brzdám, kapsa v kapotě pomáhá v chlazení motoru a na střeše se po vzoru závodních aut objevují drobné výstupky, které optimalizují proudění vzduchu směřující na zadní spoiler. Ani ten tu není pro parádu.

Precizní optimalizace aerodynamiky se odrazila jednak ve vyšší maximální rychlosti auta (nově jede Type R až 272 km/h), ale také je auto celkově o dost stabilnější. V rámci prezentace jsme měli hned několik příležitostí jak ze Civicu vymáčknout maximum na neomezených úsecích dálnice a tuto příležitost jsem si nemohl nechat ujít. Výkonu má ostatně Type R na rozdávání. Motor posílil o 10 koní na finálních 320, čehož Honda dosáhla průchodnějším výfukovým potrubím a další optimalizací pohonné jednotky. Dvouhmotový setrvačník nahradil lehčí jednohmotový, lepší akceleraci přinese také o 7 % kratší finální převod.

Auta přede mnou po chvíli uhýbají do prostředního pruhu, beru do ruky kulatou kovovou řadičku, řadím za čtyři a pedál plynu nekompromisně tlačím k zemi. Civic za frenetického funění z výfuku žene ručičku tachometru vzhůru a neochvějně nabírá rychlost. V nepříliš ideálních podmínkách se mi nakonec podařilo dosáhnout na rychlost 250 km/h, z podvozku i motoru ale bylo jasně cítit, že rezervy jsou mnohem dál.

Tak třeba jindy a jinde, primárním cílem naší cesty je totiž závodní okruh Lausitzring. Ten je zajímavý mimo jiné i tím, že má celou řadu variant. Od jednoduchého tri-oválu až po komplexní trať s pomalými i rychlými zatáčkami s dlouhou cílovou rovinkou.

Déšť v průběhu dopoledne nabírá na intenzitě a než na mě vyjde slot na okruhu, už lije jako z konve a na trati se drží voda. Jsme rozděleni do dvou skupin po dvou autech plus instruktor. Budeme sice jezdit ve vláčku, ale rozhodně nebudeme jezdit pomalu - za volantem prvního auta totiž sedí závodník ze šampionátu cestovních vozů. Ten jen v rychlosti upozorňuje, že ne všude pojedeme ideální stopu, protože je trať hodně nagumovaná a na vodě to dost klouže.

Po krátkém rozjezdu rovnou následuje dvojice zatáček vlevo a vpravo, tempo pomalu narůstá, stejně jako moje důvěra v auto. I na zmáčeném asfaltu Civic perfektně zatáčí a drží stopu, obuté Continentaly očividně skvěle fungují nejen za sucha. Když do další zatáčky pozdě dobrzďuji, Civic se lehce sklouzne zadkem a nasměruje čumák k apexu. Plynule a předvídatelně, žádnou zákeřnost od něj nečekejte.

Postupně narovnávám volant a plynule přidávám plyn, protože při razantnějším přidání už kola nedokážou přenést výkon na vodu, pod kterou se ukrývá asfalt. Následuje ostrá levá, podřazuji na trojku a Civic v mžiku vykouzlí naprosto přesný meziplyn. Funguje to fantasticky, pokud by vám to ale nevonělo, je možné to v menu snadno deaktivovat.

Na krátké rovince se ručička tachometru mihne přes 170 km/h, ale to už musím rychle brzdit do táhlé pravotočivé zatáčky, která je na výjezdu poměrně rychlá a navazuje na další, podobně dlouhou rovinku. Série pomalých zatáček nás vrací zpět na hlavní tri-ovál, který začíná klopenou zatáčkou s předlouhou cílovou rovinkou, na jejímž konci Civic jede přes 200 km/h bez sebemenšího zaváhání.

Pár kol nakonec uteklo jako voda, která ho vytrvale smáčí. I to mi však dalo poměrně jasnou představu, jak Type R fantasticky funguje. A jak úžasně bude s největší pravděpodobností fungovat na suchu.  Honda posunula předchozí generaci o pořádný kus dopředu.

Možná už Type R není tak hravý, na druhou stranu vám na okreskách poskytne mnohem větší jistotu, takže se na auto můžete více spolehnout a jet rychleji. Nerad bych z jednoho svezení na mokru vynášel nějaké finální soudy, ale mám dojem, že se mezi ostrými předokolkami rýsuje nový král. A to nejen Nürburgringu.

Závěrem se sluší krátce zmínit ceny, které startují na částce 929 900 Kč, na výběr je ještě lépe vybavené provedení GT, která přidává duální klimatizaci, bezpečnostní a asistenční systémy, navigaci či elektricky sklopná vnější zpětná zrcátka. Tu si Honda cení na 999 900 Kč, připlatit si v obou případech můžete pouze 13 900 Kč za metalízu.

Komentáře ke článku

  • Sildenafil Citrate Sales In Canada Zobrazit
    12. 7. 2017, DavCheanna
  • Safety Of Buying Viagra On Line Zobrazit
    15. 7. 2017, DavCheanna
  • Viagra Cialis Levitra Kombinieren Zobrazit
    16. 7. 2017, DavCheanna
  • Viagra 100 Mg For Sale Zobrazit
    20. 7. 2017, DavCheanna
  • Priligy Et De La Fda Zobrazit
    21. 7. 2017, DavCheanna

Vozíky za osobní auta z hlediska technických požadavků na spojitelnost

Problematika vozíků tažených za osobními auty pokračuje dalším dílem. Společenské konvence o tom, kolik kdo váží, jdou stranou, hmotnost je zásadním parametrem.

Vozíky za osobní auta z hlediska technických požadavků na spojitelnost
JUDr. Tomáš Beran

Právní poradna

Dobrý den. Zaparkovala jsem příliš blízko 2. auta. Já jsem s mírným diskomfortem z... Více

Odpovídá: JUDr. Tomáš Beran

Chtěli byste se projet?

Tyto internetové stránky používají soubory cookie. Více informací zde.

© 2000 - 2017 Media Marketing Services a. s. Perucká 7 120 00, Praha

Přihlašte se k odběru newsletteru Autoweb.cz!

  • Získáte informace o žhavých novinkách ze světa aut
  • Budete mít možnost účastnit se soutěží o atraktivní ceny
  • Zajistíte si neustálý přístup k informacím o autech z domova i ze světa
  • Nepřijdete o žádné důležité informace ze světa automobilismu
  • Užijete si pravidelná redakční videa, reportáže a videotesty
Odběr novinek lze kdykoliv odhlásit
TOPlist