Honda Civic Type-R (2015) je králem Nordschleife, pokořila Nürburgring za 7:50,63 min.
autoweb.cz > Honda > Honda Civic > Honda Civic 1.5 VTEC Turbo (2016): desátá generace na startu v podobě konceptu
Honda Civic 1.5 VTEC Turbo (2016): desátá generace na startu v podobě konceptu
Že byla Honda donucena zahodit všechno, co dosud investovala do svých skvělých atmosférických jednotek a začít pracovat kvůli emisním limitům od nuly na přeplňovaných motorech, tak nějak už víme. Společně s Toyotou patří v tomto směru mezi poslední automobilky. Nicméně zatímco japonská jednička rozehrála tuto partii s přeplňovanou dvanáctistovkou, Honda vypustila do světa Civic Type-R s dvoulitrem o výkonu 310 koní a čerstvým titulem krále Nordschleife mezi sériovými vozy s pohonem předních kol.
Jen málokdo si v tu chvíli asi uvědomil, že vrcholná verze modelové řady Civic je zároveň labutí písní současné generace, přesně tohle nám však Honda připomněla nejnovějším konceptem odhaleným na právě probíhajícím newyorském autosalonu.
Konkrétních technických podrobností o novince máme zatím jen málo. Víme, že má být postavena na zbrusu nové platformě, že opět dorazí v podobě sedanu, coupé, pětidveřového hatchbacku, stejně jako v provedení Type-R a americké sportovní varianty Si. Na adresu kombíku Tourer nepadlo ani slovo, jde však o severoamerickou premiéru, tudíž z něj asi nelze odvozovat všechny informace týkající se Evropy.
Honda v souvislosti s vývojem desáté generace Civicu přislíbila spoustu zábavy, vylepšenou dynamiku a sportovní chování, přičemž jednou z hlavní částí této nové skládanky mají být právě přeplňované benzínové motory série EDT (Earth Dreams Technology). Objeví se mezi nimi také oficiálně potvrzený čtyřválec o objemu 1,5 litru vybavený proměnným časováním VTEC a přímým vstřikováním. Jeho výkony jsou ještě tajné, bude však kombinovaný se šestistupňovým manuálem a převodovkou typu CVT.
Přesný termín uvedení produkční varianty Honda nepotvrdila, předpokládáme, že by se tak mohlo stát už v příštím roce, je ale také dost možné, že do Evropy dorazí tento vůz ještě o něco později. Důvodem je také fakt, že aktuální Civic je na trhu teprve tři roky a jeho výměna už po čtyřech letech by byla hodně neobvyklá, čímž ale nevylučujeme, že se tak stát může.