Honda Civic 1,5 Turbo CVT: Krok správným směrem

První jízda | vydáno 6. 5. 2017

Velikost textu: a a a

Fanoušci japonské automobilky nemají rádi změny. Ale nový Civic by měli přivítat s otevřenou náručí, turbo i nová konstrukce mu svědčí a co je nejdůležitější – jezdí jako správná Honda!

Radosti

  • Živý motor, zábavný podvozek
  • Dobře fungující CVT
  • Atraktivní design

Starosti

  • Málo místa vzadu
  • Kvalita materiálů v kabině není nejlepší

Šedá futuristická karoserie se svažující se zádí, do prostoru vytažená zadní světla, jedno křídlo na horní hraně zadního skla, druhé pod ním... A do toho oranžové doplňky paketu Orange pack. Budí nová Honda Civic v takové specifikaci pozdvižení? To si pište! Pravda, z některých úhlů vypadá trochu zvláštně, z boku vidíte vyčnívající „knír“ mezi úzkými předními světly, ale jako celek působí velmi svěže.

Interiér

Vklouzněte do sedačky a zjistíte, že sedíte pěkně nízko. Ne úplně na zemi, ale přesto má posaz příjemně sportovní nádech. Opěrák má dobré boční vedení a zároveň je pohodlný, celou sedačku si můžete nastavit v dostatečném rozsahu nehledě na svou výšku nebo délku končetin. Přístrojový panel je členěný do tří segmentů, dva boční ukazují teplotu chladící kapaliny a stav paliva, uprostřed pak máte digitální displej s tachometrem, otáčkoměrem a doplňkovými informacemi. Působí moderně, ale zároveň je přehledný a dobře čitelný, nezatěžuje vás pseudoefektní grafikou. Další obrazovku najdeme na středovém panelu – dotykové ovládání funguje s rozumnou rychlostí, ale podobně jako u jiných výrobců zde nemáme fyzická tlačítka pro ovládání jejích funkcí plus hlasitosti. Skvělou věcí, kterou známe spíše z luxusnějších aut, je bezdrátové indukční dobíjení telefonů v přihrádce před voličem převodovky. Ze sedačky řidiče dosáhnete na všechny ovládací prvky bez problémů, interiér vám sedne jako rukavice šitá na míru.

Zadní sedačky mají výrazněji klopené opěráky, takže svažující se linie střechy až tolik nevadí, přesto zde není moc místa nad hlavou. Úchyty ISOFIX najdeme na vnějších zadních sedadlech. Kufr je dobře přístupný, nemá sice podlahu v jedné rovině s vstupním otvorem, ale páté dveře jsou skutečně obří a není problém sem naskládat i objemnější předměty. Se sklopenými sedačkami nemá kufr rovnou podlahu, na hraně zavazadlového prostoru je „hrbol,“ který takovou situaci rovnou vylučuje. Tradiční megapraktické sedačky Magic Seats zde v této generaci Civicu nenajdete, palivová nádrž se přesunula z pod předních sedaček dozadu – ale i to má své výhody. Například bylo možné umístit sedačku řidiče níže a také použít víceprvkovou zadní nápravu.

Pohon

Bez turba se nová Honda Civic neobejde. Bude i diesel, ale nyní je v nabídce pouze s litrovým tříválcem nebo tímto čtyřválcem o objemu 1,5 litru. Oba disponují slušnou silou, litr má 129 koní a patnáctistovka dokonce 182 koní a 220 Nm točivého momentu (s manuálem 240 Nm). Co je důležité – motor prostě JE Honda svým zvukem projevem i chutí jít do otáček. Reakce na plyn jsou pohotové, ale ne zbrklé, byť má tento kus bezestupňový automat CVT. Dávno pryč jsou doby, kdy turbomotor s „variátorem“ znamenal elasticitu na plynu, srovnatelnou s opičkou na gumě. Nejdřív nic, poté motor bezmocně řve ve vysokých otáčkách – to zde nehrozí, převodovka pod plynem se umí opřít o silný střed otáček a udržuje zátah na maximu. Naopak když jedete klidným tempem, do vyšších sfér otáčkoměru se nepouští a chytře využívá maximum točivého momentu, dostupné už v 1700 ot./min. Samozřejmě máte možnost převzít kontrolu nad řazením přes virtuální stupně, ale i při svižné jízdě to nutné není – CVT ví, co dělá. Přesto by bylo zajímavé zkusit Civic s manuálem, pocit, kdy se s takto živým motorem můžete skutečně odpíchnout přes skutečné kvalty, by se hodil, zvlášť s tak skvěle naladěným podvozkem.

Ovladatelnost

Pojem „al dente“ určitě znáte. Jde o stav, kdy nejsou těstoviny ani tvrdé, ani měkké, prostě ideálně na skus. Takový je podvozek nového Civicu. Nerovnosti tlumí s onou delikátní kombinací tuhosti a komfortu, nedává rány do kabiny a zároveň poskytuje dobrou zpětnou vazbu od kol. Přitlačte a klidně přepněte adaptivní tlumiče do sportovního režimu – podvozek přituhne, ale není prkenný, stále se umí hýbat a nepřenáší rázy do vaší ctěné zadnice. Vyvážená přilnavost přední i zadní nápravy v kombinaci s odpružením, které neodskakuje, znamenají vysokou rychlost, v přesném řízení je příjemná porce citu (navzdory elektrickému posilovači), takže se do zatáček můžete pouštět sebejistě a rychle, zároveň s dostatečným množstvím informací i kontaktu pneumatik se silnicí. A pak se zklidníte, Honda Civic tiše pluje po asfaltu, motor téměř neslyšíte a na palubě vládne klid a mír.

Elektronické hračky

Všechny výbavové stupně Hondy Civic mají v automaticky systém Honda SENSING. Ten zahrnuje varování před čelní srážkou, automatické brzdění, adaptivní tempomat, rozpoznávání značek i systém pro udržení v jízdním pruhu. Vše funguje nenásilně a podprahově, nestane se, že by na vás ze všech směrů něco pípalo a blikalo. Má svou skutečnou hodnotu a fakt, že ho dostanete i v základním „cena od 469 900 Kč“ provedení S rozhodně ukazuje, že to Honda myslí s bezpečností vážně.

Verdikt

Navzdory turbům a nové konstrukci je nový Civic skutečná Honda s živým motorem, delikátně naladěným podvozkem a zábavnou nadstavbou, kterou fandové značky ocení. Kompromisy tu samozřejmě jsou – například interiér navzdory pokroku v kvalitě materiálů stále působí „japonsky“ a na zadních sedačkách je méně místa nad hlavou i pro ramena. Nicméně Honda nám postavila praktický a moderní hatchback, který má díky CVT nádech Grand Toureru, zároveň je radost jen tak se s ním svézt na okresce. Všechny ty změny rozhodně nebyly k horšímu – právě naopak.

Měření a technické údaje

MotorHonda Civic 1,5 Turbo CVT
Konstrukceřadový čtyřválec
Palivobenzín
Plněnípřeplňování turbodmychadlem
RozvodDOHC i-VTEC
Zdvihový objem (cm3)1498
Kompresní poměr10,6
Převodovkaautomatická, CVT
Poháněná kolapřední
Podvozek
VpředuMacPherson
VzaduVíceprvkové
Výkon a spotřeba
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.)134/182 v 6000
Točivý moment (Nm)220 v 1700 - 5500
0-100 km/h (s)8,2
Nejvyšší rychlost (km/h)200
Spotřeba paliva (l/100 km)6,1
Objem nádrže (l)46
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4518
Šířka (mm)2076 (včetně zrcátek)
Výška (mm)1799
Rozvor náprav (mm)2697
Provozní hmotnost (kg)1411
Zavazadlový prostor (l)478
Ceny
Základní cena modelu469 900 Kč
Základní cena test. verze639 900 Kč
Cena testovaného vozu754 900 Kč

Komentáře ke článku

  • až na tu cenu Zobrazit
    6. 5. 2017, Verny
    • Re: až na tu cenu Zobrazit
      6. 5. 2017, Richard Herbich
      • Re: Re: až na tu cenu Zobrazit
        10. 5. 2017, McMac
  • 750 tisíc Zobrazit
    7. 5. 2017, rock
    • Re: 750 tisíc Zobrazit
      22. 6. 2017, ondra
      • Re: Re: 750 tisíc Zobrazit
        16. 8. 2017, Dudo
  • turbo vs ccm Zobrazit
    7. 5. 2017, kolemjdouci
    • Re: turbo vs ccm Zobrazit
      8. 5. 2017, Verny
  • 8. 8. 2017, Kratom

Tagy: Honda

Kia Stonic dobře vypadá i skvěle jezdí (první dojmy)

Svoje želízko v tvrdém segmentu kompaktních crossoverů má od dneška i nová Kia Stonic. Nejenže zajímavě vypadá, především také skvěle jezdí.

Kia Stonic dobře vypadá i skvěle jezdí (první dojmy)
JUDr. Tomáš Beran

Právní poradna

Dobrý den,chtěl bych se zeptat,zda li opravdu musím k ekologické likvidaci odevzda... Více

Odpovídá: JUDr. Tomáš Beran

Chtěli byste se projet?

Tyto internetové stránky používají soubory cookie. Více informací zde.

© 2000 - 2017 Media Marketing Services a. s. Perucká 7 120 00, Praha

Přihlašte se k odběru newsletteru Autoweb.cz!

  • Získáte informace o žhavých novinkách ze světa aut
  • Budete mít možnost účastnit se soutěží o atraktivní ceny
  • Zajistíte si neustálý přístup k informacím o autech z domova i ze světa
  • Nepřijdete o žádné důležité informace ze světa automobilismu
  • Užijete si pravidelná redakční videa, reportáže a videotesty
Odběr novinek lze kdykoliv odhlásit
TOPlist