Honda Civic 1.0 VTEC TURBO CVT: Jeden litr radosti

První jízda | vydáno 16. 7. 2017

Velikost textu: a a a

Celkové hodnocení:

  • Dynamika:
  • Chování na silnici:
  • Provozní náklady:
  • Praktičnost:
  • X-Factor:
  • Celkové hodnocení:

Litrový motor v takto velkém autě? Nehodil by se spíše do sekačky nebo motorového člunu? Ehm, ne, pokud chcete zažít, jak dobře může takový stroj fungovat, nasedněte do nového Civicu...

Radosti

  • Pružný a úsporný motor
  • Kultivovaný a tichý chod
  • Komfortní a sebejistý podvozek

Starosti

  • Některé plasty v interiéru
  • "Hrb" v zavazadlovém prostoru

Ať si kdo chce co chce říká, nový Civic jitří a ještě nějakou dobu bude jitřit emoce. Futuristické tvary jsou patrné ze všech úhlů a vzdáleností a na silnici si ho zaručeně s ničím nespletete. Už jsme tu měli dva exempláře a i tento třetí nepřestává udivovat komplexními tvary střechy, která přechází v zadní křídlo, dalším spoilerem ve víku zavazadlového prostoru a ostře řezanou „bradou“ s úzkými světly. A nutno říci, že jeho hrany, prolisy a různé designové specialitky vyniknou i v konzervativnějších barvách. Je v tom určitá výhoda – atraktivně bude vypadat i za pět let.

 

Interiér

Futuristická linka pokračuje i uvnitř. Máme zde „plovoucí“ konzoli s voličem řazení, odkládací prostory pod ní i mezi předními sedačkami, digitální přístrojový štít s přehlednou a ostrou grafikou i multimediální systém s navigací. Palubní systém se obsluhuje velmi snadno, snad až na absenci fyzického tlačítka či otočného voliče pro nastavení hlasitosti. Sedačky jsou komfortní a zároveň poskytují dobrou oporu v zatáčkách, díky dobrému rozsahu nastavení pojmou malé i velké cestující. Na zadních sedačkách sice není moc místa nad hlavou, ale pro kolena je prostoru dost – úchyty ISOFIX máte na sedácích u dveří. Kufr je dobře přístupný a využitelný, byť do něj celkem razantně zasahují zadní podběhy, mezi kterými najdete menší „hrb.“ Ale vejde se sem například dětský kočárek ve formě rozměrného povozku plus sedačky, aniž byste museli sklápět opěráky. Obecně interiér působí kvalitně, ale jsou zde určité plastové prvky a například i méně elegantní tlačítka asistenčních systémů, která jasně dávají najevo japonský původ.

Pohon

Tak co myslíte, stačí litr na rozpohybování solidně velkého a praktického hatche? Ano, s přehledem. 129 koní a 180 Nm umí Civic dobře využít, zvlášť díky převodovce CVT, která inteligentně nechává hnací jednotku v otáčkách s optimálním zátahem. Už při prvním sešlápnutí pedálu motor nepůsobí líně, však má také maximum točivého momentu už v 1700 otáčkách. A i když zrychlení na 100 km/h za 10,2 sekundy nepůsobí zrovna svižně, na silnici i dálnici vykazuje litrový VTEC dobrou pružnost a vy tak nejste nikdy brzdou provozu. Motor vás bude bavit i svým zvukem, jeho hravé vrčení vás jen tak neomrzí. Aniž se soustředíte, jezdíte za necelých sedm litrů na sto, a to i ve městě. Samozřejmě to jde i lépe, hodně záleží na práci s plynovým pedálem.

Ovladatelnost

Po našem prvním svezení s ostrou verzí Type-R jsme museli konstatovat, že má i se svými 320 koni naddimenzovaný podvozek z hlediska ovladatelnosti. Platí to i o civilním Civicu s větším motorem 1,5 a 182 koni, není proto překvapení, že v rychlostech, kterých je litrové provedení schopno dosahovat, se podvozek ani zdaleka nezapotí. Dokonalou stabilitu a příjemnou tuhost umí perfektně kombinovat s filtrováním nerovností a nedokonalostí vozovky. Neutrální chování je (alespoň pocitově) doplněno živou a hravou přídí, která je obratná jako štika – kam ukážete volantem, tam Civic hbitě zamíří.

Verdikt

Pokud vás nový Civic zajímá z jiných důvodů, než je hravost a obratnost, kterou může v některých aspektech konkurovat hot hatchům, litrový motor je správná volba. Dobře si rozumí s převodovkou a umožňuje vám cestovat ve slušném tempu, zároveň je tichý a kultivovaný, ostatně jako celý zbytek auta.

Měření a technické údaje

MotorHonda Civic 1.0 VTEC TURBO CVT
Konstrukceřadový tříválec
Palivobenzín
Plněnípřeplňování turbodmychadlem
Zdvihový objem (cm3)988
Převodovkaautomatická, CVT
Poháněná kolapřední
Výkon a spotřeba
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.)95/129 v 5500
Točivý moment (Nm)180 v 1700 - 4500
0-100 km/h (s)10,2
Nejvyšší rychlost (km/h)200
Spotřeba paliva (l/100 km)4,7
Objem nádrže (l)46
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4518
Šířka (mm)1799
Výška (mm)1428
Rozvor náprav (mm)2697
Provozní hmotnost (kg)1310
Zavazadlový prostor (l)478
Ceny
Základní cena modelu469 900 Kč
Cena testovaného vozu674 900 Kč

Komentáře ke článku

  • 1 litr objemu Zobrazit
    16. 7. 2017, TP
    • Re: 1 litr objemu Zobrazit
      16. 7. 2017, Lukas
  • sedan Zobrazit
    16. 7. 2017, shx
  • Re: Re: 1 litr objemu Zobrazit
    17. 7. 2017, ..
  • Re: Re: Re: 1 litr objemu Zobrazit
    18. 7. 2017, Geo

Kia Stonic dobře vypadá i skvěle jezdí (první dojmy)

Svoje želízko v tvrdém segmentu kompaktních crossoverů má od dneška i nová Kia Stonic. Nejenže zajímavě vypadá, především také skvěle jezdí.

Kia Stonic dobře vypadá i skvěle jezdí (první dojmy)
JUDr. Tomáš Beran

Právní poradna

Dobrý den pane doktore, po podání odporu jsem byl pozván k ústnímu jednání ohledn... Více

Odpovídá: JUDr. Tomáš Beran

Stojí za pozornost?

Tyto internetové stránky používají soubory cookie. Více informací zde.

© 2000 - 2017 Media Marketing Services a. s. Perucká 7 120 00, Praha

Přihlašte se k odběru newsletteru Autoweb.cz!

  • Získáte informace o žhavých novinkách ze světa aut
  • Budete mít možnost účastnit se soutěží o atraktivní ceny
  • Zajistíte si neustálý přístup k informacím o autech z domova i ze světa
  • Nepřijdete o žádné důležité informace ze světa automobilismu
  • Užijete si pravidelná redakční videa, reportáže a videotesty
Odběr novinek lze kdykoliv odhlásit
TOPlist