autoweb.cz > Honda > Honda Accord > Honda Accord Tourer 2.2 i-DTEC 2012
Honda Accord Tourer 2.2 i-DTEC 2012
Dynamika 7
Chování na silnici 7
Provozní náklady 7
Praktičnost 8
X-Factor 6
Celkové hodnocení 7
RADOSTI
Mechanické řízení; atraktivní cenovka; dálkové otevírání kufru
STAROSTI
Horší kultivovanost motoru, který nemá rád nízké otáčky
Myslíte, že se dá o Hondě Accord napsat nějaký nový objev? No, zkusme to. Už je to dlouho, co jsem jezdil s Accordem s dieselovou „dvadvojkou“ a první, co mě překvapilo na právě testovaném autě, byla nekultivovanost motoru a jeho poměrně vysoká hlučnost a „dieselovost“. Přitom to byl právě Accord, jehož diesel ve své době vzbudil pozdvižení.
No, časy se mění a vývoj jde dopředu. Co se ale na Accordu nezměnilo je pořád zajímavý design a především určitý druh nadšení, kterým dokáže nakazit i zapáleného řidiče. Možná to dělá trochu rychlejší a zbrklé řízení, ale také mechanicky působící odezva a to, jak auto poslouchá na slovo a nefiltruje všechny příkazy, které mu posíláte.Než jsem měl ale možnost se s Accordem projet po oblíbené silnici, musel jsem se s ním prokousat přes město; a řeknu vám, že to nebyla žádná pohádka. Diesel je sice silný, ale až od nějakých 1500 otáček za minutu. A bohužel jeho síla přijde najednou. Motor nechce nad hranicí 1000 ot./min. pracovat vůbec a vydává při tom dost nehezké zvuky. To je ale trochu problém, protože mezi šesti rychlostmi manuální převodovky jsou velké mezery a nevyhnete se tomu, že buď pojedete na zbytečně vytočenou dvojku, nebo podtočenou trojku. A to samé platí o trojce a čtyřce. Ve městě se s Accrodem skutečně nejezdí moc příjemně.
Honda Accord fotogalerie – vše co potřebujete vidět
V přímém srovnání s konkurencí, například od Volkswagenu nebo Fordu, by diesel Hondy již neobstál, ale pořád je příjemnější a kultivovanější než například dieselové motory Opelu Insignia. Spíše než zvuk mi totiž na Hondě vadí ta letargie v nízkých otáčkách.
Za městem už je to ale lepší. Na dálnici se auto usadí a neruší posádku nadměrným hlukem, i když už to modernější soupeři zvládají o něco lépe. Naštěstí se ale v Hondě příjemně sedí, je opravdu pohodlná. Vzadu sice není moc místa, ale tam teď vezu jen dětskou sedačku a dokonce i do kufru se vejde celý kočárek, takže jeho často krizitovaný malý objem (408 litrů v základu) mi bohatě postačuje. Jako rodinné auto svou úlohu plní dobře. A dokonce i jako auto řidičské.Motor sice není zrovna tím, po kterém by měl nadšenec pokukovat, ale když se naučí s ním pracovat, dá se jet s Accordem velmi rychle a efektivně. V zatáčkách má auto přilnavosti dost a díky poměrně rychlému řízení působí jeho předek lehkým a čiperným dojmem. Stabilizaci můžete vypnout (nebo se tak aspoň tváří) a Accord pak poslouchá na ubrání plynu v zatáčce utažením stopy – stačí mu trochu pomoct volantem a dokonce se nebrání mírnému vybočení zádi. Ale to ho musíte provokovat, jinak je za každou cenu neutrální až mírně nedotáčivý.
Podvozek české okresky zvládá pořád dobře, ale hodně bude záležet na zvoleném obutí – větší 18″ disky s nízkoprofilovými pneumatikami toho asi dost pokazí. Také jsem si všiml trochu horšího akustického tlumení práce podvozku na hodně rozbité silnici, ale není to nic, co by se vymykalo průměru kategorie.Honda chce za tento testovaný Accord 2.2 i-DTEC celkem 799 000 korun. Jedná se ale o výbavu Lifestyle, kde máte prakticky všechno, co můžete potřebovat, a ještě pár zbytečností navíc. Ovšem otevírání kufru na dálku je zbytečnost příjemná.
Verdikt
Skutečně toho není mnoho nového, co by se dalo o Accordu 2.2 i-DTEC napsat. Motor už ve světlech konkurence nepůsobí tak mladě a dotaženě, ale pořád stačí a Honda Accord je nyní především o atrativní výbavě za rozumnou cenu. A pokud vám jde i o nějakou tu zábavu za volantem, tak se s ní dá stále docela dobře svézt. Jen od toho dieselu nečekejte zázraky.
Měření a technické údaje
Motor | |
---|---|
Konstrukce | řadový čtyřválec |
Palivo | motorová nafta |
Rozvod | DOHC |
Plnění | přeplňování turbodmychadlem |
Uložení | vpředu napříč |
Zdvihový objem (cm3) | 2199 |
Kompresní poměr | 16,3 : 1 |
Vrtání x zdvih (mm) | 85,0 x 96,9 |
Převodovka | šestistupňová manuální |
Poháněná kola | přední |
Výkon a spotřeba | |
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.) | 110 / 150 v 4000 ot./min. |
Točivý moment (Nm) | 350 v 2000 - 2750 ot./min. |
Výkon/hmotnost (k/t) | 89,9 |
0-100 km/h (s) | 9,1 - 9,6 |
Nejvyšší rychlost (km/h) | 212 |
Spotřeba paliva (l/100 km) | 6,9 / 4,6 / 5,5 |
Objem nádrže (l) | 65 |
Rozměry a hmotnosti | |
Délka (mm) | 4750 |
Šířka (mm) | 1840 |
Výška (mm) | 1470 |
Rozvor náprav (mm) | 2705 |
Provozní hmotnost (kg) | 1668 |
Celková hmotnost (kg) | 2100 |
Hmotnost přívěsu nebrzděného (kg) | 500 |
Hmotnost přívěsu brzděného (kg) | 1700 |
Zavazadlový prostor (l) | 406 |
Ceny | |
Základní cena modelu | 604 000 Kč (2.0 i-VTEC S) |
Základní cena test. verze | 799 000 Kč (2.2 i-DTEC Lifestyle) |