Honda Accord Tourer 2.2 i-DTEC 2012

Ačkoli je Honda Accord na trhu již dlouho a její diesel citelně zastarává, pořád dokáže nabídnout slušné svezení – zejména pro řidiče.

  • Dynamika 7

  • Chování na silnici 7

  • Provozní náklady 7

  • Praktičnost 8

  • X-Factor 6

  • Celkové hodnocení 7

RADOSTI
Mechanické řízení; atraktivní cenovka; dálkové otevírání kufru

STAROSTI
Horší kultivovanost motoru, který nemá rád nízké otáčky

Myslíte, že se dá o Hondě Accord napsat nějaký nový objev? No, zkusme to. Už je to dlouho, co jsem jezdil s Accordem s dieselovou „dvadvojkou“ a první, co mě překvapilo na právě testovaném autě, byla nekultivovanost motoru a jeho poměrně vysoká hlučnost a „dieselovost“. Přitom to byl právě Accord, jehož diesel ve své době vzbudil pozdvižení.

No, časy se mění a vývoj jde dopředu. Co se ale na Accordu nezměnilo je pořád zajímavý design a především určitý druh nadšení, kterým dokáže nakazit i zapáleného řidiče. Možná to dělá trochu rychlejší a zbrklé řízení, ale také mechanicky působící odezva a to, jak auto poslouchá na slovo a nefiltruje všechny příkazy, které mu posíláte.Než jsem měl ale možnost se s Accordem projet po oblíbené silnici, musel jsem se s ním prokousat přes město; a řeknu vám, že to nebyla žádná pohádka. Diesel je sice silný, ale až od nějakých 1500 otáček za minutu. A bohužel jeho síla přijde najednou. Motor nechce nad hranicí 1000 ot./min. pracovat vůbec a vydává při tom dost nehezké zvuky. To je ale trochu problém, protože mezi šesti rychlostmi manuální převodovky jsou velké mezery a nevyhnete se tomu, že buď pojedete na zbytečně vytočenou dvojku, nebo podtočenou trojku. A to samé platí o trojce a čtyřce. Ve městě se s Accrodem skutečně nejezdí moc příjemně.

Honda Accord fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Honda Accord fotogalerie

V přímém srovnání s konkurencí, například od Volkswagenu nebo Fordu, by diesel Hondy již neobstál, ale pořád je příjemnější a kultivovanější než například dieselové motory Opelu Insignia. Spíše než zvuk mi totiž na Hondě vadí ta letargie v nízkých otáčkách.

Za městem už je to ale lepší. Na dálnici se auto usadí a neruší posádku nadměrným hlukem, i když už to modernější soupeři zvládají o něco lépe. Naštěstí se ale v Hondě příjemně sedí, je opravdu pohodlná. Vzadu sice není moc místa, ale tam teď vezu jen dětskou sedačku a dokonce i do kufru se vejde celý kočárek, takže jeho často krizitovaný malý objem (408 litrů v základu) mi bohatě postačuje. Jako rodinné auto svou úlohu plní dobře. A dokonce i jako auto řidičské.Motor sice není zrovna tím, po kterém by měl nadšenec pokukovat, ale když se naučí s ním pracovat, dá se jet s Accordem velmi rychle a efektivně. V zatáčkách má auto přilnavosti dost a díky poměrně rychlému řízení působí jeho předek lehkým a čiperným dojmem. Stabilizaci můžete vypnout (nebo se tak aspoň tváří) a Accord pak poslouchá na ubrání plynu v zatáčce utažením stopy – stačí mu trochu pomoct volantem a dokonce se nebrání mírnému vybočení zádi. Ale to ho musíte provokovat, jinak je za každou cenu neutrální až mírně nedotáčivý.

Podvozek české okresky zvládá pořád dobře, ale hodně bude záležet na zvoleném obutí – větší 18″ disky s nízkoprofilovými pneumatikami toho asi dost pokazí. Také jsem si všiml trochu horšího akustického tlumení práce podvozku na hodně rozbité silnici, ale není to nic, co by se vymykalo průměru kategorie.Honda chce za tento testovaný Accord 2.2 i-DTEC celkem 799 000 korun. Jedná se ale o výbavu Lifestyle, kde máte prakticky všechno, co můžete potřebovat, a ještě pár zbytečností navíc. Ovšem otevírání kufru na dálku je zbytečnost příjemná.

Verdikt
Skutečně toho není mnoho nového, co by se dalo o Accordu 2.2 i-DTEC napsat. Motor už ve světlech konkurence nepůsobí tak mladě a dotaženě, ale pořád stačí a Honda Accord je nyní především o atrativní výbavě za rozumnou cenu. A pokud vám jde i o nějakou tu zábavu za volantem, tak se s ní dá stále docela dobře svézt. Jen od toho dieselu nečekejte zázraky.

Měření a technické údaje

Motor
Konstrukceřadový čtyřválec
Palivomotorová nafta
RozvodDOHC
Plněnípřeplňování turbodmychadlem
Uloženívpředu napříč
Zdvihový objem (cm3)2199
Kompresní poměr16,3 : 1
Vrtání x zdvih (mm)85,0 x 96,9
Převodovkašestistupňová manuální
Poháněná kolapřední
Výkon a spotřeba
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.)110 / 150 v 4000 ot./min.
Točivý moment (Nm)350 v 2000 - 2750 ot./min.
Výkon/hmotnost (k/t)89,9
0-100 km/h (s)9,1 - 9,6
Nejvyšší rychlost (km/h)212
Spotřeba paliva (l/100 km)6,9 / 4,6 / 5,5
Objem nádrže (l)65
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4750
Šířka (mm)1840
Výška (mm)1470
Rozvor náprav (mm)2705
Provozní hmotnost (kg)1668
Celková hmotnost (kg)2100
Hmotnost přívěsu nebrzděného (kg)500
Hmotnost přívěsu brzděného (kg)1700
Zavazadlový prostor (l)406
Ceny
Základní cena modelu604 000 Kč (2.0 i-VTEC S)
Základní cena test. verze799 000 Kč (2.2 i-DTEC Lifestyle)
10.3.2012 10:00| autor: Dalibor Žák

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist