HGK F22 Eurofighter: kevlarové BMW 2 má pouze1,2 tuny a americkou V8 s 830 koňmi

(+ video) Driftovací speciál postavený na základech mnichovské dvojky hravě zostudí nejen kterékoli BMW, ale ke snídani si dá skoro jakýkoli supersport.

Jeho jméno na první pohled poněkud nesmyslně kombinuje označení dvou stíhacích letounů – amerického F22 Raptor a evropského stroje Eurofighter Typhoon, při pohledu pod kapotu a zohlednění jistých detailů však dává tenhle kalambúr docela smysl.

Předně si stačí uvědomit, že interní označení nejmenšího mnichovského kupé je F22, na druhé straně však nový driftovací speciál postavený lotyšskou společností HGK Motorsport skutečně kombinuje evropskou a americkou techniku.

Základy pochází z dvojky, zůstala však pouze část kostry karoserie, která dostala spoustu výztuh, především ale musela udělat místo pro celohliníkový, na zakázku postavený závodní motor V8 RHS466 od Mast Motorsports – vychází z osmiválce série LS koncernu General Motors. Má objem 7,5 litru, atmosférické plnění, maximální výkon 831 koňských sil a produkuje nejvyšší točivý moment až 920 newtonmetrů. Při tom všem se dokáže vytočit na 8000 otáček za minutu.

Výkon pohonné jednotky se přenáší na osmnáctipalcová kola zadní nápravy skrze pětistupňovou sekvenční převodovku Samsonas a samosvorný diferenciál Winters a celou tuhle věc krotí šesti a čtyřpístkové brzdy Wilwood. Pokud jde o hybnost, mnoho práce nemají. Tahle F22 váží pouze 1200 kg také proto, že všechny vnější panely karoserie jsou vyrobeny převážně z kevlaru a částečně z karbonového kompozitu (třeba střecha).

zdroj: Speedhunters

29.8.2016 7:45| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist