Hennessey Performance HPE575: Mustang Shelby GT350R dostal až 583 atmosférických koní

Nový osmiválec od Fordu ukazuje, že i ve Spojených státech umí postavit motor s výkonem přes 100 koní na litr. Bez přeplňování. Hennessey však posouvá tuto hranici ke 112 k/l.

Vypadá to, že ve Spojených státech přichází na chuť vlastnímu vysokootáčkovému atmosférickému motoru. I v někdejší baště kompresorového přeplňování – tuningové společnosti Hennessey Performance – tentokrát nepodlehli pokušení namontovat na nově upravovanou pohonnou jednotku dmychadlo a stvořili cosi, co můžeme USA pouze tiše závidět.

Vidlicový osmiválec s objemem 5,2 litru a plochou klikovou hřídelí je už ve svém sériovém provedení malý zázrak. Zatímco většina automobilové produkce přechází na menší počet válců a přeplňování, ve Fordu se rozhodli jít přesně opačným směrem. Stvořili agregát schopný vyprodukovat 533 koňských sil, 582 newtonmetrů a nechat se roztočit na 8250 ot./min., tedy do míst, která byla obvykle vyhrazená motorům VTEC či těm původním od M GmbH.

V Hennessey Performance se rozhodli tuto koncepci neměnit, akorát se pustili do dalšího ladění výchozí techniky. Původní výfukový systém nahradili novými trubkami z nerezu, originální katalyzátory se poroučely a místo nich byly instalovány nové jednotky s lepším průtokem a přepracována byla rovněž řídicí jednotka.

Výsledkem je 575 hp, tedy 583 atmosférických koní při 7700 otáčkách za minutu, poněkud nerealisticky však působí hodnota nejvyššího točivého momentu až 693 Nm při 4600 ot./min. Za předpokladu, že došlo k navýšení objemu, bychom tohle číslo typické spíše pro sedmilitrové atmosféry chápali, zmínka o úpravě objemu však chybí.

HP bude komponenty na úpravu prodávat za 4995 dolarů, a v případě, že si je u úpravce necháte i namontovat, vyjde celý kit na 6950 dolarů, v přepočtu 173 tisíc korun.

 

8.1.2016 1:10| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist