Hennessey Performance Chevrolet Camaro HPE700

Objem ničím nenahradíš. Jenže když už není kam vrtat, použij přeplňování.

Úpravce Hennessey Performance avizoval příchod tohoto brutálního Camara s označením HPE700 již před časem. Nyní ho tu konečně máme v celé své kráse a s oficiálními údaji výkonu, točivého momentu, zrychlení a dokonce i spotřeby paliva.

Jak takové auto vznikne? Úplně jednoduše. Prostě si u dealera Chervoletu vyzvednete jedno Camaro, odvezete ho do garáže, tam vyndáte jeho trapný nevýkonný atmosférický osmiválec a na jeho místo nasadíte agregát z Chevrolet Corvette ZR1 – tedy kompresorem přeplňovaný osmiválec LS9 6,2 l.

Aby to vůbec drželo na silnici, potřebujete i pořádný podvozek a brzdy Brembo. A protože Corvette ZR1 bez motoru je už k ničemu, vezmete si je tady. Ve skutečnosti tak toto není Chevy Camaro s motorem z Corvette ZR1, ale Corvette ZR1 s karosérií Chevroletu Camaro.

A teď ta čísla. Základní oficiální údaj výkonu zní 725 koní v 6400 ot./min. a točivý moment dosahuje na 1008 Nm v 3200 ot./min. Z 0 na 96 km/h auto zrychlí za 3,5 sekundy, čtvrt míle zvládne za 11,3 sekundy s cílovou rychlostí 203 km/h a v zatáčkách dokáže vyvinout přetížení až 1,01 g.

Jak je vidět, pneumatiky Michelin Pilot Sport 2 o rozměru 275/35 ZR20 vpředu a 305/35 ZR20 vzadu budou mít dost práce a proto přijde vhod kontrola trakce, kterou má Camaro v základu. Pokud se na to cítíte, můžete ji samozřejmě vypnout.

Kosmetické detaily nemá cenu zmiňovat, protože stejně budete v interiéru sledovat jen tři ukazatele – otáčkoměr, rychloměr a palivoměr. Tohle Camaro totiž prý mimo město jezdí za 16 l/100 km, ale sami víte, jak to s těmi normovanými výsledky měření spotřeby je ve skutečnosti…

Důležitá zpráva se týká dalšího zvyšování výkonu. Podle Hennessey Performance se připravuje kit s přeplňováním dvojicí turbodmychadel, to kdyby vám náhodou těch 725 koní přišlo málo. Ten nahradí současný kompresor a vyžádá si i zásadní přestavbu už tak dost zkoušeného agregátu. Chcete znát čísla? Hennessey nyní testuje dvě verze a jedna dává spolehlivě 850 koní. Druhá se prozatím potýká s problémem přehřívání, ale výkon přes 1000 koní se jí již podařilo naměřit. Sodoma gomora!

autoweb.cz

2.11.2009 8:13

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist