Heffner Performance Camilo Pardo Ford GT

Ford GT dostal tolik výkonu, že by ho mohl vyvážet do zemí třetího světa.

Dílna Heffner Performance je proslulá svými dopingovými programy. Jak jinak byste totiž vysvětlili Lamborghini Gallardo, které vypadá jako úplně normální Lambo, ale má výkon přes 1000 koní a stovku dá za 2,5 sekundy. Dnešní Ford GT je na tom podobně. Až na pár detailů ho od „obyčejného“ Fordu GT nepoznáte, jenže když nahlédnete do tabulky technických údajů, začne vám nutně běhat mráz po zádech.

Camilo Pardo, šéf vývoje sériového Fordu GT, se spojil s Jasonem Heffnerem a výsledkem jejich snažení je brutálních 900 koní, jež přemění zadní pneumatiky Fordu GT v plynné skupenství během několika málo sekund. Když jsme u těch sekund, aby se vůz dostal z 0 na 200 mil/h (322 km/h), stačí jich pouhých 19. Říkal někdo něco o Veyronu? Nenechte se vysmát… Podobné je to i se sprintem na čtvrt míle, jehož cílem proletí tento upravený Ford GT rychlostí 241 km/h. To je o pořádný kus rychleji než svede například Corvette ZR-1.

K takovým výkonům pomáhá osvědčený systém přeplňování dvojicí turbodmychadel, který byl již dříve aplikován na již zmíněné Gallardo, Saleen S7 nebo Dodge Viper. Spolu s motorem byl přepracován i podvozek a brzdová soustava, aby se s takovým autem vůbec dalo jezdit. Celá přestavba ovšem není doprovázena mamutími a okázalými spoilery, křídly a jinými nesmysly. Podle týmu konstruktérů je prý Ford GT nepotřebuje. S tímto názorem se můžeme plně ztotožnit.

Jelikož jsou si tvůrci plně vědomi, že přenos takové masy výkonu na silnici (v autě bez stabilizačního systému a kontroly trakce) vyžaduje velmi dobře zkoordinované pohyby nohou a rukou, nabízí možnost omezení tlaku turbodmychadel. Výkon pak bude dosahovat lépe stravitelných 550 koní.

Jelikož se jedná o individuální přestavbu na zakázku, cena nebyla zveřejněna. Oba konstruktéři však pracují na „tuningovém balíčku“ pro všechny Fordy GT. Hlavně, aby pak ale v rukou nezodpovědných majitelů nedopadly nějak takhle.

Jason Heffner a Camilo Pardo se také dohodli na spolupráci na dalších projektech. Docela jsme zvědaví, co přijde příště…

autoweb.cz

28.11.2008 5:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist