HB Coupe: Retro na naftu

Má čtyřválcový diesel a 204 k (nebo benzínový šestiválec s 306 k) zabalený v karbonu. Váží 1150 kg a stovku pokoří do šesti sekund, ovšem na ABS nemyslete.

Bratři Huetovi jsou holandští fandové klasických aut. Založili klub podobně stižených a poskytují celou řadu služeb, s vlastním autem ale přišli teprve v roce 2008. Karbonový roadster s podvozkem Triumphu TR6 z roku 1969 byl zvláštní z mnoha důvodů – především kvůli zvolenému obchodnímu modelu. Společnost Huet Brothers (HB) ho totiž pronajímá na vlastních akcích členům svého klubu.

Roadsterů mělo vzniknout jen dvanáct, ale zájem fanoušků nakonec společnost přesvědčil, aby pustila další omezenou sérii přímo na trh. Její úspěch postrčil HB k vývoji dalšího auta, tentokrát s karoserií kupé. Použili pro něj stejné podvozkové skupiny a šasi i vnější panely opět vyrobili z karbonu. Auto je vyvinuté k použití na silnici, mělo by tedy nabízet jistý komfort.Vedle střechy budou největší novinkou motory. Roadster měl modernizovaný šestiválec z TR6, kupé dostane hned dvě moderní jednotky. Holandský výrobce nezmiňuje jejich původ, ale parametry ukazují na BMW. Přeplňovaný třílitrový šestiválec o výkonu 306 koní a dvoulitrový diesel s 204 koňskými silami pohání celou řadu modelů z Mnichova.

Kupé bude s modernější technikou o poznání těžší než roadster, který má 750 kilogramů. Naftové auto zatím váží (vývoj ještě běží) 1121 kilogramů, benzínové má o 38 kilo víc. Čtyři stovky newtonmetrů si však v obou případech jistě poradí. Auta budou k dostání se šestistupňovými manuály, k dieselu dodají bratři Huetové za příplatek automat. Tisková zpráva také mluví o dvouspojkové převodovce.Nejvyšší rychlost má být v obou případech omezena na 250 kilometrů v hodině. Silnější stroj dosáhne stovky za 4,3 sekundy, slabší za 5,6 sekundy. Bezpečnostní vybavení bude stejně jako minule minimální, ABS ani airbagy v plánu nejsou a deformační zónu konstruktéři jako obvykle umístili mezi volant a sedadlo. Moderní karbonová konstrukce by nicméně měla být poměrně pevná, takže řeči o bezpečnosti berte trochu s rezervou.

Na rozdíl od roadsteru je kupé od počátku koncipované jako silniční auto. Proto ten diesel pod kapotou, u HB chtějí spotřebu pod čtyři litry. Auto má kufr, účinné odhlučnění a – zřejmě za příplatek – také vyhřívaná sedadla, klimatizaci i kvalitní audiosystém.

2.2.2012 12:00| autor: Martin Plaštiak

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist