Harley-Davidson představil nové modely řady Touring

Inovace pro modelový rok 2017 ze strany Harley-Davidson? Vyšší výkon, větší pohodlí, lepší ovladatelnost. Ale také - a to hlavně - zbrusu nový motor.

Vyšší výkon, větší pohodlí, lepší ovladatelnost! Oficiální tiskové prohlášení značky říká, že „dnešním dnem mění značka Harley-Davidson definici cestování v jedné stopě a odhaluje zcela nový motor Milwaukee-Eight™, devátou generaci agregátu Big Twin ve své historii.“ Důležité také je, že novinky pro modelový rok 2017 doplňuje také zcela nové přední i zadní odpružení, které získaly všechny motocykly řady Touring.

„Jsou to ty nejvýkonnější, nejpohodlnější a nejlépe ovladatelné touringové motocykly, jaké kdy značka Harley-Davidson vyrobila. Díky letošním vylepšením se nezaměnitelný vzhled, zvuk a odezva touringových motocyklů Harley-Davidson posouvá o obrovský kus dále. Sami to pochopíte, jen když je vyzkoušíte na vlastí kůži – proto zveme všechny jezdce, aby se zastavili u svého nejbližšího dealera a absolvovali zkušební jízdu,“ říká Scott Miller, Vice-President of Styling & Product Development Strategy.

Tak tedy nový motor? Je tadym nový motor Milwaukee-Eight, již devátá generace agregátu Big Twin v historii této značky, vznikl v rámci zcela nového návrhu, který v sobě slučuje klasický vzhled, zvuk i pocit z motorů Big Twin Harley-Davidson s vylepšenými vlastnostmi ve všech výkonových parametrech. „Motor Milwaukee-Eight posouvá tradici motorů Big Twin Harley-Davidson dále do budoucnosti,“ říká Alex Bozmoski, hlavní konstruktér převodové části a dodává: „Respektovali jsme základní charakter konstrukce Big Twin a na jejím základě jsme vytvořili úplně novou pohonnou jednotku. Podle požadavků zákazníků značky Harley-Davidson z celého světa jsme vylepšili všechny aspekty výkonu, spolehlivosti a designu.“

Motor Milwaukee-Eight zachovává tradiční 45stupňový úhel válců V-Twin a nabízí až o 11 procent vyšší točivý moment než předchozí motory. Využívá čtyřventilové hlavy válců s 50procentním nárůstem kapacity sání a výfuku. Motor Milwaukee-Eight používá vyvažovací hřídel, díky které dokáže vyrovnat 75 procent primárních vibrací při volnoběžných otáčkách. Díky tomu si zachovává tradiční pocit motorů Harley® V-Twin, ale při vyšších rychlostech má úžasně plynulý a hladký chod.

Nové řešení odvodu tepla u všech motorů Milwaukee-Eight zvyšuje komfort jezdce i spolujezdce. I přes vyšší výkon se motor Milwaukee-Eight vyznačuje nižší spotřebou ve srovnání s předchozími modely. Motory Milwaukee-Eight jsou nabízeny ve dvou zdvihových objemech: Milwaukee-Eight 107 (107 cid/1745 cm3) a Twin-Cooled™ Milwaukee-Eight 107 (107 cid/1745 cm3) u standardních modelů a Twin-Cooled™ Milwaukee-Eight 114 (114 cid/1870 cm3) u modelů Harley-Davidson® Custom Vehicle Operations (CVO)™.

Úplně nové komponenty předního a zadního odpružení zvyšují pohodlí, ovladatelnost i výkon všech motocyklů Harley-Davidson® kategorie Touring modelového roku 2017. Nové zadní tlumiče využívající emulzní technologii mají o 15 až 30 procent větší rozsah nastavení předpětí než předchozí standardní tlumiče modelů Touring. Nastavení předpětí přitom lze regulovat pomocí jediného otočného regulátoru.

„Nyní lze nastavit předpětí tak, aby vyhovovalo zatížení motocyklu jezdcem a spolujezdcem a případně i zavazadly, i bez jakýchkoli nástrojů či kompresoru,“ říká Paul James, Director of Motorcycle Product Planning Harley-Davidson. „Po nastavení už předpětí nemůže ucházet ani není potřeba jej později upravovat,“ upřesňuje. Přední odpružení využívá novou technologii Showa® SDBV™, která se vyznačuje výkonným tlumením díky kazetové vidlici s konstrukcí používanou u závodních strojů s lineárními parametry útlumu a sníženou hmotností.

Katalog Harley-Davidson Screamin’ Eagle® Performance nabízí širokou škálu nových produktů s certifikací ECE pro modely Touring, včetně výfukových koncovek Street Cannon Slip-On a komponent otevřeného sání Heavy Breather Performance. Navíc si jezdci v zemích, kde je to v souladu s místní legislativou, mohou navýšit výkon motoru pomocí kitů Screamin’ Eagle® Milwaukee-Eight™ Stage I, II, III a IV, aby lépe vyhovoval jejich stylu jízdy. Je možné například zvýšit výkon využívaný při předjíždění, ale k dispozici je i kompletní upgrade motoru s navýšením maximálního výkonu.

24.8.2016 8:04

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist