Giorgetto Giugiaro končí! Tohle jsou jeho nejslavnější výtvory.

Volkswagen Golf a další legendární vozy vděčí za svůj vzhled Giorgettu Giugiarovi. Včetně Škody 720! Ano, z pera slavného italského automobilového designéra vzešel i jeden mladoboleslavský vůz.

Legendární italský desginér ukončil svou aktivní kariéru, když prodal svých zbývajících 9,9 % podílu ve studiu Italdesign, které založil roku 1968. Kupcem se opět stalo Audi, které před pěti lety odkoupilo 90,1 % společnosti, nyní tedy celé studio vlastní automobilka se čtyřmi kruhy ve znaku.

Za svůj život Giorgetto Giugiaro navrhoval vozy ve studiích Bertone, Ghia a své vlastní společnosti Italdesign. Kromě automobilů navrhoval kupříkladu také fotoaparáty Nikon, počítače Apple, hodinky Seiko, střelné zbraně Beretta, nábytek pro Okamura Corporation či motocykly Ducati, Suzuki a Derbi.

Mezi nejdůležitější výtvory z jeho pera se řadí první Volkswagen Golf, supersportovní BMW M1 nebo lidový Fiat Panda, ale i méně známá auta jako třeba Daewoo Matiz, SsangYong Korando či Yugo Florida. Není bez zajímavosti, že Giugiaro v roce 1972 dokonce navrhl i koncept Škody 720. Tohle je seznam jeho nejslavnějších výtvorů v abecedním pořádku:

Alfa Romeo

Giulia Sprint GT/GTV (1963),  Alfasud (1972), Alfetta GT/GTV (1974), Sprint (1976), 156 facelift (2003), Visconti concept (2004), 159/159 SW (2005), Brera (2005)

American Motors

Eagle Premier (1987)

ASA

1000 GT (1962)

Aston Martin

DB4 GT Bertone ‚Jet‘ (1961)

Audi

80 (1978)

BMW

3200 CS (1961), BMW Spicup concept (1969), M1 (1977), Nazca M12 concept (1991), Nazca C2 concept (1992), Nazca C2 Spider concept (1993), M1 Homage Concept (2008)

Bugatti

EB 118 (1998), EB 218 (1999)

Buick

Park Avenue Ultra interiér (1989 a 1990)

Cadillac

Sixty Special interiér (1989)

Daewoo

Lanos (1996), Matiz (1997), Leganza (1997), Magnus (2000 a 2003), Kalos hatchback (2002), Lacetti hatchback (2004)

De Tomaso

De Tomaso Mangusta (1966)

DeLorean Motor Company

DMC-12 (1981)

Ferrari

250 GT SWB Bertone (1960), Ferrari GG50 concept(2005)

Fiat

850 Spider (1965), Dino Coupé (1967), Panda (1980), Uno (1983), Croma (1985), Cinquecento (1992), Punto (1993), Palio/Siena (2001), Croma (2005), Grande Punto (2005), Sedici (2005)

Ford

Ford Mustang concept (1966 a 2006)

FSO

Polonez (1978)

Gordon-Keeble

GT (1960)

Hyundai

Pony (1974), Excel (1985), Sonata (1988), Stellar (1982)

Iso Rivolta

Rivolta IR 300 (1961), Grifo (1963), Fidia (1967)

GreenTech Automotive

MyCar (2003)

Isuzu

117 Coupe (1968), Piazza/Impulse (1981)

Italdesign

Aztec concept (1988), Quaranta concept (2008), Gea (2015)

Lamborghini

Marco Polo concept (1982), Calà concept (1995), Nitro concept (2013)

Lancia

Megagamma concept (1978), Delta (1979), Prisma (1982), Thema (1984)

Lexus

GS (1993)

Lotus

Esprit (1972)

Etna concept (1984)

Maserati

Ghibli (1966), Bora (1971), Merak (1972), Quattroporte (1976), 3200 GT (1998), Maserati 4200 Coupé (2002), Spyder (2002)

Mazda

Familia (1963), Luce (1965)

Porsche

Tapiro concept (1970)

Proton

Emas concept (2010)

Renault

21 (1986), 19 (1988)

Saab

600 (1980), 9000 (1984)

Seat

Ibiza (1984), Málaga (1985), Proto T & TL concept (1989 a 1990), Proto C concept (1990), Toledo (1991), Córdoba (1993), Ibiza (1993), Toledo (1998)

Simca

Simca 1000 Coupé (1962), Simca 1200S (1967)

Škoda

720 concept (1972)

SsangYong

Korando (2010)

Subaru

Alcyone SVX (1991)

Suzuki

Cervo (1977–1982), Carry (1969), SX4 (2006)

Toyota

Alessandro Volta concept (2004)

Volkswagen

Passat (1973), Golf (1974), Scirocco (1974), Jetta (1979), W12 Coupe & Roadster concept (1997)

Zastava

Yugo Florida (1988)

6.7.2015 12:02| autor: Hugo Kottás

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist