autoweb.cz > Mercedes-Benz > Formule 1: Co je nového v roce 2012
Formule 1: Co je nového v roce 2012
Nová sezóna Formule 1 startuje tento víkend v Austrálii na okruhu v Melbourne a jak už je u úředníků z FIA zvykem, dělají v pravidlech další binec. Tentokrát by ale změny mohly být ku prospěchu věci, tak uvidíme.
– FIA zakázala foukané difuzory, čili teď už týmy nesmí používat výfukové plyny z motoru k tomu, aby ovlivňovaly aerodynamiku auta.
– Všechny monoposty musí projít přísnějšími crash-testy ještě před tím, než vůbec vyjedou na trať. Prý už ale všechny týmy požadavky splnily.
– Pokud je na trati safety-car, smí jezdci se ztrátou jednoho nebo více kol balík aut předjet a „polepšit“ si. FIA tím chce zamezit situacím, kdy se po restartu závodu mezi rychlé jezdce míchaly pomalejší vozy. Vyvstává to ale otázku, k čemu je tedy „zpomalovací vůz“, když pak některé formule mohou jezdit rychleji.- Mění se pravidla pro změnu stopy při předjíždění. Pokud někdo změní jízdní stopu kvůli obraně své pozice, už nesmí znovu přejet zpátky. Nevíme, jak to FIA bude hlídat, ale zřejmě to má přinést více „gentlemanského“ chování. Ehm, nebudou pak závody nudnější?
– Pamatujete na závod v Kanadě, který se dojel po přerušení kvůli dešti s několikahodinovým zpožděním? Podle nového pravidla se závod musí odjet během čtyř hodin.
– Nové pravidlo také zavádí jedno třídenní testování během sezóny (týmy nyní nesměly testovat vůbec) a je rovněž dovoleno před závodem použít a testovat všechny dostupné směsi pneumatik.
Tak snad budeme v obraze, až se zase na trati začnou dít zmatky. Jen doufáme, že letos uvidíme více předjíždění a nebudeme se nudit. Existuje totiž plno mnohem atraktivnější závodů, například závody veteránu ve Velké Británii. Bohužel je televize nevysílá.
Dalibor Žák (foto: formula1.com)