Ford Transit 2.0 EcoBlue AWD: Když kombík nestačí

První jízda | vydáno 21. 8. 2017

Velikost textu: a a a

Celkové hodnocení:

  • Dynamika:
  • Chování na silnici:
  • Provozní náklady:
  • Praktičnost:
  • X-Factor:
  • Celkové hodnocení:

Existuje nespočet způsobů, jak zařídit transport celé rodiny. Velký kombík s naftovým motorem a pohonem všech kol patří pro mnohé k ideálnímu řešení. Jenže co když ani to nestačí?

Radosti

  • Silný motor
  • Dobrá spotřeba
  • Vnitřní prostor
  • Pohodlí na palubě
  • Stabilní jízdní vlastnosti
  • Technologie osobáku

Starosti

  • Automat k této verzi nedostanete
  • Manévrovatelnost ve městě
  • Brzdový pedál jako v autobuse

Testování dodávek pro nás není neobvyklé. Často se setkáváme s klasickými pracanty pro tři pasažéry a monstrózní ložnou plochou, minibusy pro devět lidí nebo třeba obytnými vozy. Jenže tohle je něco úplně jiného. Zvenku sice vypadá jako velká dodávka, jenže uvnitř je to docela "normální" rodinné auto. Posuďte sami - pět sedaček, moře prostoru, obrovský kufr, silný naftový motor a pohon všech kol. To jsou požadavky mnoha českých rodin. Jenže co máte dělat, když vám ani Ford Mondeo nestačí? Tohle je možné řešení. Nevěříte?

Interiér

Vnitřek je ryze užitkový, takže počítejte s tvrdými plasty, všechno ale působí bytelně a design je čistý a jednoduchý. Všechno je tedy přehledné, jenom počítejte s tím, že se po ovladačích budete muset trochu natahovat. Je to zkrátka velké auto a středový panel je daleko. Na poměry dodávek se tu poměrně dobře sedí a sedačku můžete spustit hodně nízko, takže si budete připadat téměř jako v osobáku. Jenom brzdový pedál trčí hodně vzhůru a našlapuje se jako v autobuse, takže sedačku si musíte stejně nastavit výš. Potom se ovšem rozvalíte jako v obýváku. Místa je tu nekonečně, a to platí i pro zadní sedadla, která mají dokonce i praktické úchyty Isofix na dětskou sedačku. Transit je vybavený téměř jako osobní auta - nechybí slušně hrající rádio, satelitní navigace, parkovací kamera, čtení značek, hill-holder, vyhřívání čelního skla, nouzové brzdění nebo adaptivní tempomat. Chybělo mi jenom aktivní vedení v pruhu (bylo tu pouze varování před opuštěním pruhu). Jakkoliv oba systémy kecající do řízení normálně zavrhuji, když cestujete takhle velkým autem daleko, rádi si od řízení odpočinete.

Pohon

Ford nabízí do Transitu dokonce i automatickou převodovku, bohužel ovšem k této karosářské verzi DCiV (Kombi Van s přepážkou mezi kabinou a nákladovým prostorem) není k dispozici, takže si musíte vystačit se šestistupňovým manuálem. Naštěstí řazení je krátké a přesné, jenom kvalty jsou trochu natěsno, proto se uřadíte k smrti. Při 135 km/h navíc motor točí 3 250 otáček, takže jej docela slyšíte, přesto ale interiér Transitu nezahltí nepříjemný hluk. Motor hlavně slušně táhne - 170 koní a 405 Nm je na 2,6 tuny akorát dostatek, abyste se nebáli občas předjíždět nebo se připojit na dálnici. A maximálku omezenou na 162 km/h zvládnete celkem v pohodě, když vás tlačí německý dálniční provoz.

Spotřeba

Spotřeba se okamžitě dostane k 15 litrům, zpomalte ovšem na český limit a budete jezdit do 12 litrů i s plným zatížením. Po okresních silnicích potom klidně i do devíti litrů, když se budete trochu snažit. V městském provozu se připravte na spotřebu kolem 11 litrů. A také budete potřebovat pevné nervy, pokud se rozhodnete parkovat nebo jenom projet úzkou uličkou. Dlouhý rozvor prostě v některých momentech neukecáte a občas si musíte najet zeširoka jako s autobusem.

Ovladatelnost

Jinak se Transit řídí příjemně, přestože máte neustálý respekt z jeho velikosti, takže se do zatáček nesmíte vrhat po hlavě. Jezdit svižně vám pud sebezáchovy prostě nedovolí. Naopak docela přesné a mezi dodávkami i rychlé řízení s dobře naposilovaným odporem umožňuje vést přesnou stopu. Jakmile se silnice narovná, nevadí Transitu ani vyšší tempo. Při dálničních rychlostech je maximálně stabilní a klid na duši přináší i stabilizace schopná rozpoznat boční vítr. Jízda je i na poměry osobáků velice komfortní. Stále ovšem platí, že zadní náprava potřebuje nějaké zatížení, jinak poskakuje jako stepní koza. Pohon všech kol se při jízdě po silnici nijak zásadně neprojevuje, takže jej považujte spíš jako záchranu do lehkého terénu než systém, který dodávku promění v rallyový speciál.

Verdikt

Není divu, že Ford Transit dlouhodobě patří k nejoblíbenějším užitkovým vozidlům. Svůj primární úkol splňuje perfektně a i jízdní projev či výbava na palubě se čím dál víc přibližují osobním autům. Máte na výběr nespočet variací, které dokáží vyřešit jakýkoliv problém, s trochou představivosti i náhradu klasického rodinného auta. Za téměř milion bez daně to není zrovna lidovka, jenže na druhou stranu se podívejte, kolik toho odveze. Zásobujete svůj rodinný penzion, máte větší instalatérskou živnost nebo třeba jenom hledáte zázemí pro svoji motorku na okruhových dnech, a myslíte přitom na rodinu? Tady máte odpověď. A pokud vám ani tohle nestačí, pořád můžete sáhnout po ještě delší a vyšší karoserii. Konečně spokojeni?

Měření a technické údaje

MotorFord Transit 2.0 EcoBlue AWD 170 k DCiV L3 H2
Konstrukceřadový čtyřválec
Palivomotorová nafta
Plněnípřeplňování turbodmychadlem
RozvodDOHC
Uloženívpředu podélně
Zdvihový objem (cm3)1 995
Kompresní poměrneuvedeno
Vrtání x zdvih (mm)neuvedeno
Převodovkašestistupňová manuální
Poháněná kolavšechna čtyři
Podvozek
Pneumatiky vpředu235/65 R16 Michelin Agilis
Pneumatiky vzadu235/65 R16 Michelin Agilis
Výkon a spotřeba
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.)125 / 170 v 3 500
Točivý moment (Nm)405 v 1 750
Výkon/hmotnost (k/t)64
0-100 km/h (s)neuvedeno
Nejvyšší rychlost (km/h)145
Spotřeba paliva (l/100 km)neuvedeno / neuvedeno / 6,4
Objem nádrže (l)neuvedeno
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)neuvedeno
Šířka (mm)neuvedeno
Výška (mm)neuvedeno
Rozvor náprav (mm)3 750
Provozní hmotnost (kg)2 638
Celková hmotnost (kg)3 500
Hmotnost přívěsu nebrzděného (kg)750
Hmotnost přívěsu brzděného (kg)2 800
Zavazadlový prostor (l)7 200
Ceny
Základní cena modelu979 858,- (2.0 EcoBlue 130 k DCiV L3 H2 Trend)
Základní cena test. verze1 034 308,- (2.0 EcoBlue 170 k DCiV L3 H2 Trend)
Cena testovaného vozu1 173 458,- (2.0 EcoBlue 170 k AWD DCiV L3 H2 Trend)

Komentáře ke článku

Tento článek nikdo nekomentoval, buďte první.

Nové hyperauto od McLarenu: Zapomeňte na P1, čekají nás ještě extrémnější výkony

A nejen výkony z hlediska počtu koní, ale také použitelnosti na silnici i závodní trati. Co o něm víme?

Nové hyperauto od McLarenu: Zapomeňte na P1, čekají nás ještě extrémnější výkony
JUDr. Tomáš Beran

Právní poradna

VW GOLF IV, 1.6 benzín. Dobrý den, mám problém s mým golfem. Předem podotýkám že... Více

Odpovídá: JUDr. Tomáš Beran

Stojí za pozornost?

Tyto internetové stránky používají soubory cookie. Více informací zde.

© 2000 - 2017 Media Marketing Services a. s. Perucká 7 120 00, Praha

Přihlašte se k odběru newsletteru Autoweb.cz!

  • Získáte informace o žhavých novinkách ze světa aut
  • Budete mít možnost účastnit se soutěží o atraktivní ceny
  • Zajistíte si neustálý přístup k informacím o autech z domova i ze světa
  • Nepřijdete o žádné důležité informace ze světa automobilismu
  • Užijete si pravidelná redakční videa, reportáže a videotesty
Odběr novinek lze kdykoliv odhlásit
TOPlist