Ford si nechal patentovat skutečně zvláštní volič převodovky na volantu

Ford si nechal patentovat volič automatické převodovky, který má s konvenčním řešením společného jen velmi málo. Mělo by to vyřešit zařazení chybné rychlosti.

V případě voliče automatické převodovky už automobilky evolucí dospěly k řešení, které už v zásadě nejde vylepšit – jde o jednoduchou páku na středovém tunelu, kde si pohybem zvolíte požadovaný režim. Třeba u Mercedesu se stejné uspořádání přesunulo na pozici levé páčky pod volantem, ale i tady je logika řazení stejná.

Ford si ovšem nechal patentovat systém, který se vydává úplně jinou cestou. Na první pohled vypadá bláznivě a zbytečně komplikovaně, z nákresu to jistě zvládnete posoudit sami. Vlevo nad multifunkčními tlačítky se nachází režimy N, P a R, vpravo pak režim D. A ve spodní části najdete manuální volbu rychlostních stupňů. Celé je to ale ještě trochu více zamotané, protože tlačítkem vlevo „rotujete“ mezi režimy N-P-R stále dokola.

Není příliš pravděpodobné, že se takové řešení někdy objeví u sériového auta. Ford se nejspíš jen snažil vymyslet systém, který by eliminoval špatné zařazení jako tomu v případě voličů u koncernu FCA. Tehdy musel koncern svolat do servisu 1,1 milionu aut.

12.5.2017 2:37| autor: Ondřej Lilling

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist