Ford Mustang Boss 302 je zpátky!

Upravený osmiválec a nastavení na závodní trať dělají z verze Boss 302 velmi žádoucí model. Přiveze ho někdo z vás do Čech?

To, co je pro našince Škoda Octavia RS TDI chiptuning, to je pro Američany Ford Mustang Boss 302. Tento speciální kousek má v historii pevné místo, verze Boss 302 vznikla v roce 1968 jako modelový rok ’69. Nyní se toto legendární jméno vrací a Ford Mustang Boss 302 se znovu objevuje v oficiální nabídce.A čím že je tento Mustang tolik speciální? Především technikou pod kapotou, i když ty akční polepy a loga Boss 302 kolem dokola také nevypadají vůbec špatně. Důležité je ovšem to, co se dělo s osmiválcem 5,0 l, který nahradil v Mustangu dosluhující agregát 4,6 l.

Nový motor už v sériovém podání odevzdává na zadní kola Mustangu 412 koní, ale přepracované vnitřnosti verze Boss 302 umožnily zvýšit maximální otáčky a vyhnat výkon až na 440 koní a točivý moment na 516 Nm. Aby se vyhovělo požadavkům zákazníků, kteří s tímhle Mustangem jistě pojedou na okruh, dostala verze Boss 302 manuální převodovku s kratším odstupňováním a samosvorný diferenciál.Přepracování se dočkala i elektronika, která má držet řidiče na uzdě. Dovolí mnohem agresivnější styl jízdy a také ji samozřejmě můžete úplně vypnout. Zadní pneumatiky o rozměru 285/35 ZR19 tak budou mít hodně práce, ale přední 255/40 ZR19 si také neoddechnou. Za nimi se totiž ukrývají ventilované kotouče o průměru 14“ a svírané čtyřpístkovými třmeny.Myslíte si, že je všechno tohle jen plácání do vody? Ford prý postavil na závodním okruhu Laguna Seca tento Mustang proti BMW M3 a podle výrobce jsou časy aut „srovnatelné“. A pak se nám nesnažte tvrdit, že americká auta umí jezdit jen rovně…

Ford Mustang Boss 302 samozřejmě dostal i velmi výjimečný interiér s  anatomickými sedačkami, řadící pákou s krátkými drahami a přístroje informující vás o teplotě a tlaku oleje. Tohle auto to s okruhovým ježděním myslí skutečně vážně. Pro fajnšmekry je tu pak ještě limitovaná verze Boss 302 Laguna Seca, která má navíc upravenou aerodynamiku, ochrannou klec místo zadních sedaček a ostřeji nastavený podvozek či brzdy.

autoweb.cz

17.8.2010 8:20

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist