Kottás: Ford Mustang představuje systém snadných burnoutů. Úplná zbytečnost!
autoweb.cz > Ford > Ford Mustang > Ford Mustang (2015): GT500, 350GT či SVT, ať už je to cokoli, zvuk předvedený na Ringu zní parádně
Ford Mustang (2015): GT500, 350GT či SVT, ať už je to cokoli, zvuk předvedený na Ringu zní parádně
V souvislosti s novou generací Mustangu se aktuálně skloňují lehce poupravené hodnoty výkonů chystaných pohonných jednotek, a pokud Fordu fandíte, jsou to v zásadě dobré zprávy. Prozatím nejsilnější motor – pětilitrový atmosférický osmiválec – měl v původních papírech 426 koní a 529 Nm, nyní však výrobce uvádí 435 hp, tedy 441 koní a 400 libro-stop, což po přepočtu vychází na 542 newtonmetrů.
Také přeplňovaný čtyřválec Ecoboost o objemu 2,3 litru, který se kromě jiného dostane do příštího Focusu RS, v tabulkách lehce pozměnil své hodnoty. Ford nejdříve deklaroval maximální výkon 309 koní při 5500 otáčkách za minutu a 406 Nm dostupných v rozmezí od 2500 do 4500 ot./min., po upřesnění však vykazuje 310 hp (314 koní) a nejvyšší točivý moment 434 newtonmetů.
Základní atmosférický šestiválec 3.7 Ti-VTC tisková zpráva nezmiňuje, takže budeme předpokládat, že pro něj nadále platí 304 koní v 6500 ot./min. a 366 Nm při 4000 otáčkách.
Že tímto nabídka motorizací pro nový Mustang nekončí, vám jistě nemusíme nějak zvlášť připomínat už třeba proto, že tady dosud nezazněla žádná zmínka o modelu Shelby či některých dalších verzích, jako byl třeba Boss 302. Ford na výkonnějších autech nepochybně pracuje a důkazem je kromě jiného i nedávno zveřejněné video pořízené na Severní smyčce Nürburgringu.
Co vám v tuto chvíli nedokážeme říci, je to, co přesně se pod maskovacími panely a kamuflážní fólií ukrývá. Čistě teoreticky se může jednat o nástupce modelu Shelby GT500, pravdou ale je, že zvuk testovací muly na snímku zní mnohem drsněji a ostřeji, než je tomu v případě přeplňované 5.8 V8 o výkon 671 koní a spíše se zdá, že by mohlo jít o auto s atmosférickým motorem.
Rovněž není jisté, jestli jde o „pětistovku“. Ford nástupce do této chvíle nepotvrdil a naopak už nějakou dobu se tiše skloňují označení GT350 či SVT odkazující na sportovní oddělení Special Vehicle Team. Buď jak buď, také vy máte možnost podívat se na video a trochu si zaspekulovat, co mohl Ford na Nordschleife zkoušet.
zdroj: Carscoops