Ford Mustang (2014): známe spoustu dalších podrobností

Transformace z amerického na globální vůz Mustang zřejmě dost poznačí, zdá se ale, že by to mohl být posun k lepšímu, pokud vám nebude chybět retro.

Kamuflované testovací muly Fordu Mustang se nechávají vidět v provozu již několik měsíců a ještě pár dalších tomu tak jistě bude, neboť světová premiéra vozu neproběhne dříve než v roce 2014. Díky dosavadním únikům informací známe už i některé technické detaily nejnovější generace zakladatele třídy pony car, opakovat je však protentokrát nebudeme a místo toho se podíváme aktualizovaná data zveřejněná kolegy australského Wheels Magazine.

Představení novinky proběhne již za pět měsíců na lednovém autosalonu NAIAS 2014 v Detroitu, přičemž ve značném předstihu začne Ford zveřejňovat první obrazové upoutávky. Není prozatím známo, jestli půjde o produkční verzi anebo koncepční studii, každopádně v polovině příštího dubna počítejte s pompézním uvedením auta při příležitosti padesátin uplynulých od jeho prvního představení.

Výroba nového Mustangu se měla původně rozjet už v květu, kvůli „nespecifikovanému pozdržení“ se tak ale stane nejpozději do července 2014, přičemž v první fázi začnou z produkční linky sjíždět auta s levostranným řízením. Ano, „Pony“ se v rámci strategie One Ford stane globálním produktem a na přelomu let 2014 až 2015 začne americký koncern stavět rovněž auta s volantem vpravo.Mustang bude opět mání jako kupékabriolet s elektro-hydraulicky ovládanou plátěnou střechou a pohon nové zadní nápravy s víceprvkovým zadním zavěšením zajistí jeden ze čtyř chystaných motorů. Základem se stane downsizingový čtyřválec 2.3 Ecoboost s turbodmychadlem, který nakonec nebude mít 350 koní, ale pouze 250, jinak ale platí, že se o něj podělí s příštím Focusem RS.

Následovat bude atmosférický vidlicový šestiválec 3,7 litru s výkonem cirka 310 koní a nad ním bude umístěn agregát 5.0 V8 s 435 koňmi. Vrcholné provedení Shelby bude mít mezi předními koly opět kompresorový osmiválec 5,8 litru s výkonem nejméně 671 koní, které dnes nabízí model GT500. Jednotlivé motorizace budou spřaženy se šestistupňovými převodovkami a to jak manuálními, tak i automatickými, australským kolegům se nicméně doneslo, že Ford pracuje společně s GM na až desetistupňovém automatu.

Pokud se vám líbil dosavadní retro-design, dost možná změníte na Mustang názor. Novinka má být „kompletně přepracována“, vypadat moderněji, příď a záď auta bude podle těch, kdo vůz již viděli, připomínat koncept Evos, nicméně maska chladiče má být tradičnější a větší. Vepředu se objeví pásy LED a celý vůz bude poněkud menší a tím pádem i lehčí.

Konstruktéři připravili pro Mustang vyvíjený pod kódovým jménem S550 rychlejší a preciznější řízení, jak již bylo uvedeno, končí tuhá zadní náprava a sofistikovanější má být rovněž kabina, což chápeme tak, že Ford chce výrazně zvýšit kvalitu materiálů i jejich zpracování. Další technické detaily si Ford prozatím střeží, stejně jako ceny, odhaduje se ale, že základní provedení by mohlo být vzhledem k použití čtyřválce levnější než současný výchozí Mustang V6.

Miro Mihálik, zdroj: Wheels Magazine přes MustangG6

2.8.2013 2:20| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist