Ford Mondeo (výroba 2007 – 2014)

Ford Mondeo (výroba 2007 – 2014)

Ojetá auta | vydáno 16. 7. 2017

Mondeo je na trhu ojetin jedním z nejprodávanějších modelů své třídy. Důvod hledejme v příznivé ceně a užitné hodnotě.

Komentáře ke článku

  • Autor: Boris
    17. 7. 2017

    pevné částice

    při koupi ojetiny u nich jsem si nechal filtr pevných částic ověřit pro lepší pocit, abych nekoupil nějakou břečku do který nacpu další prachy..bez problému vše ukázali

  • Autor: rock
    17. 7. 2017

    Convers+

    Obrovským obloukem se vyhněte té zrůdnosti jménem Convers+. Nevím, kterej dement to navrhoval, ale výsledek je, že 2/3 přístrojovýho štítu zabere obdélník s ikonou rádia a obrázkem autíčka v ptačí perspektive. Mimo to, že rychloměr a otáčkoměr jsou zatlačený na okraj, tak celej ten obdélník září a oslňuje. Nevím, jestli to třeba v některých verzích nejde přepnout do milosrdnějšího barevného schématu, než je ta modrá, ale pořád je centrální část štítu zapláclá naprosto zbytečnou grafikou. Na okraj: jakkoliv to není špatný auto, tak ve srovnání s předchozí generací je tohle Mondeo co do jízdních vlastností jak kočár vedle motokáry. A navíc na něm lze i při zběžném pohledu najít místa, kde se šetřilo víc než o generaci dřív (otvírání přední kapoty třeba).

    • Autor: Lukáš
      17. 7. 2017

      Re: Convers+

      Grafika Convers+ je sice jak z roku 1, 2 (a odezvy jsou dost pomalé), ale barevné schéma lze změnit v nastavení a intenzita jasu se reguluje prstencem kolem tlačítka mlhovky. Pokud si to přes den snížíš na minimum, tak na displeji neuvidíš prakticky nic. V noci je minimální jas akorát a oči netahá ani při cestě napříč republikou.

  • Autor: rock
    17. 7. 2017

    Re: Re: Convers+

    Regulaci itenzity jsem objevil, ale v průběhu té doby, co jsem to měl k dispozici (cca měsíc) jsem nenašel kompromisní nastavení. Pořád to bylo ve dne málo, v noci moc - a měnit nastavení 2x denně je samozřejmě nesmysl. Chtělo to nějakou chytrou automatiku. O existenci barevných schémat jsem tehdy nevěděl, to přiznávám. Auto bylo půjčený a já neměl návod. Možná by to tmavý bylo neškodný. Nic to ale nemění na tom, že v centru štítu jsou ty nejmíň důležitý údaje a nedá se to změnit :-( Tak možná přeformuluju ten svůj názor: jestli jsem nikdy nevěnoval zvláštní pozornost rozložení přístrojovýho štítu s tím, že zvyknout se dá na všechno, tak tohle auto mne naučilo, aby to byla první věc, na kterou se dívám. Raději bych strávil zbytek života s tímhle https://noticias.coches.com/wp-content/uploads/2013/10/Ford-Mondeo-2000-interior.jpg než ještě jeden měsíc s Conversem.

    • Autor: Vashek
      17. 7. 2017

      Re: Re: Re: Convers+

      Ja si dovolim trochu oponovat. Me convers+ prijde jako sikovna vec. Rychlomer s nim ma klasickou velikost, otackomer je polovicni (obzvlat u nafty netreba velkeho rozsahu), takze nijak zvlast neomezuje. Intenzita podsviceni se sama prepina s rozsvicenim svetel, takze staci spravne nastavit ty 2 urovne a je klid (pouze obcas za zvlastnich okolnosti je nutne jas upravit). Co se tyce grafiky a odezvy je samozrejme znat, ze se jiz jedna o starsi techniku. Avsak jeho funkce a zobrazene stavy jsou nadmiru uspokojive. Prehledne mate na jedne obrazovce vsechny informace o stavu auta (teplota, cas, napeti), palubniho pocitace (km, spotreba), hudbe a smeru navigace. Co me ale u Mondea trochu vadi, je dost pomale prostredi navigace a prehravace (aby ne, kdyz je to system z roku 2002 jestli se nemylim), a male mnozstvi odkladacich prihradek. Jinak ale zatim spokojenost :)

      • Autor: Geo
        19. 7. 2017

        Re: Re: Re: Re: Convers+

        To podsvietenie Convers+ u toho modelu je urcite blbo vyriesene. Chyba senzor na intenzitu okoliteho osvetlenia. Ano ma to urcity automaticky rezim. Ak zapnete svetla, jas obrazovky v kaplicke pristrojov sa znizi a po zhasnuti svetiel sa displaya zvysi jas. No blbci asi neratali ze ak sa pouzije denne svietenie, za jasneho slnka ma LCD tak nizky jas LCD ze na tom na tom nevidite skoro nic. Treba jas rucne upravovat pocas denneho svietenia by ste videli, a v noci ho znijzit aby Vam to nevypalilo oci. Korozia sa prejavovala, a napravach a vyfuku uz v druhom roku. Inac fakt v skutku prakticke kombi som mal Titanium S. Velmi dobre jazdiace so skvelymi sedadlami. Mne to knoflickom regulovalo iba intenzitu LCD v kaplicke a zaroven nie na stredovej konzole.

  • Autor: David ŽIŽKA
    18. 7. 2017

    Zkušenosti po 110.000km

    Vozidlo (Mondeo Combi, 103kW TDCI) jsem kupoval na konci roku 2014, kdy jeho stáří byly přesně 3 roky. 1. majitel, který ho měl na leasing s ním za tu dobu najezdil najezdil 145.000km. Ke dnešnímu dni mám najeto 255.300km a mohu tedy s dostatečným odstupem času hodnotit. Jízdní vlastnosti jsou opravdu na vysoké úrovni. Mám rád komfortní styl jízdy, přesto se najdou chvilky, kdy i já tomu šlápnu na plyn. Po tom, co jsem vozidlo přezul z 215/50/17 na 235/40/18 je neuvěřitelné, jak drží stopu. A ani komfort se nevytratil. Spotřeba se zvýšila o cca 0,5 litru, takže momentálně jezdím průměrně za 6,5l/100km. Co se týka Convers+, ano, je znát, že systém je staršího data. Odezvy jsou velice pomalé. Nicméně s jasem problémy nemám. Do práce jezdím za tmy, kdy mám intenzitu nastavenou na nejnižší úroveň a vůbec mě to neoslňuje. Ani při dlouhých nočních cestách na dovolenou. Velikost displeje mě ale baví. Ikdyž v základním zobrazení zabere pravou část info o radiové stanici, poté co zapnete navigaci se tato část rozdělí a základní informace o směru jízdy a vzdálenosti se zobrazují zde. Nemusíte se tedy poohlížet po displeji navigace uprostřed palubní desky kvůli každému odbočení. Také jsem nelenil a našel jsem si člověka, který mi byl schopný do systému Convers+ nahrát češtinu a upravit další parametry zobrazení. Takže, nejenže mám rádio s navigací a Convers+ plně počeštěný, displej mi teď zobrazuje navíc digitální tachograf, teplotu vody a motoru, stav baterie a hodiny. Co se týká nákladových položek: Kromě klasických servisních intervalů, jsem při 200.000km dělal velikou garanční prohlídku. Při té mi byly vyměněny rozvody, kotouče a špatně na tom byly i žhavící svíčky. Tento servis mě stál 18.000,-Kč Dalším mimořádným výdajem byla výměna filtru pevných částic při 241.500km. Za to jsem si ale mohl pravděpodobně vlastním přičiněním. Asi 800km před výměnou mi systém zahlásil varovnou informaci (oranžová barva, vozidlo nešlo do nouzového režimu) o závadě na motoru. Tu jsem z pracovních důvodů ignoroval a oddaloval návštěvu servisu. Poté, co jsem nechal vozidlo připojit v servisu na diagnostiku, už bylo pozdě. Filtr se zanášel a protože nedocházelo ke správnému vypalování sazí, zapříčiněné nefunkčností tvz. vaporizeru (Ford nepoužívá močovinu, ale nějaký systém s předehřevem a vlastní žhavící svíčkou), došlo k propálení filtru a znehodnocení. Bylo mi nabídnuto řešení v podobě neznačkového DPF za 7.300-Kč nebo druhovýroby za 13.000,-Kč. A také se vyměnil "vaporizer" (příčina nefunkčnosti DPF) za cenu 6.300,-Kč. Takže, kdybych to měl shrnout, nebýt vlastní hlouposti, vozidlo by mne na mimořádných výdajích po ujetí 110.000km stálo cca 12.000,-Kč, což je velice pozitivní. Proto radím, při jakýkoliv informačních hláškách systému, nezanedbávejte to tak jako já:-) Převodovka, spojka i dvouhmotový setrvačník jsou stále původní. Spojkový pedál je od začátku trochu tvrdší, změny nezaznamenávám. Co se týká výbavy, mám verzi TITANIUM. Takže si užívám bezklíčkového přístupu a startování, výkonné klimatizace, dobře odstupňovaného vyhřívání sedadel... Vyhřívání předního okna moc nevyužívám, protože je ve vozidle z výroby namontováno i nezávislé topení. V zimním období už tak přicházím do vyhřátého interiéru a okna jsou též rozmrzlá. Sledování mrtvého úhlu funguje dobře. Adaptivní tempomat je velice háklivý na čistotu. S parkovacími čidly taktéž žádné problémy, zpětná kamera má horší rozlišení, vodící čáry navádí skvěle. Z mého pohledu je to nadprůměrně spolehlivé vozidlo, které mohu bez servítek jen doporučit.

  • Autor: Geo
    21. 7. 2017

    Suhlas

    Tato edicia Mondea bola skvela. Potvrdzuem ze ide o naozaj skvele jazdiace a velmi prakticke priestranne auto. Mal som Titanium S v kombiku r 2008, s neskutocne uzasnym 2.5i 220k Volvo 5valcovym motorm. Ten motor bol skvost. Ziadny prepaleny olej ako u naftaku ani po 20000km. . Nadherny zvuk a tah, porovnatelny s naftakom. V meste na 6stupen to tocilo len 1500 otacok a pri 60km/h podobne ako naftak. Motor v meste zlahka tahal bez potreby skor podradovat, mal dostatocny vykon k tomu. Spotreba v meste malinko vyssia nez u porovnatelne silnehho 2.2 naftaku. Mimo mestpo dalo sa jazdit aj za 6.5L s lahkou nohou. Na 18 kolesach sedel ako pribity. Titanium S malo pritvrdeny a znizeny podvozok. Nevhodny na rozbite cesty, ale jazdil uzasne. Ten novsi 2.0 4valec Ecoboost bol oproti predch Volvo motoru o nicom. Uz na 2 rocnom voze dost korodovali napravy a rury vyfuku. To nesvedci o dobrej antikoroznej uprave ci kvalite materialu. Po 4 rokoch sa zacala ukazovat vnutorna hrdza na vyfukovych tlmicoh, asi vnutorne prepazky prehrdzaveli lebo s tam bezne kondenzuje voda a hrdza prerazala aj cez nerezovy plast. Cize ani nerez na vyfuku nepomohla. Mondeo malo krasny karbonovy dekor palubky a vyborne sedadala. Ano kus zastarele technologicke prvky a iste prevedenie ovladania, co je u Forda bezne, ale v celku Mondeo = vyborny voz. Ani Audi A6 nie je tak priestranne ako Mondeo. Na nizsi skelet, na hlavu pre 3 ludi vzadu malo miesta a kufor tiez maly aj ked iba vonkajsimi rozmermi ma A6 len o nejaky cm navrch. Mondeo so zakladnym podvozkom jazdi urcite lepsie ako Passat, je lepsi pocit z riadneia a istota vo vedeni stopy. Chyba mu malo aby doladili droben nedostaky, len zial nedeje sa to. Aj to posledne Mondeo je obrazom praktickeho auta a nedali si zalezat na istych detailoch ci prevedeni. U posledneho modelu Mondea ten moderny dotykovy system Sync 2 je prehusteny a velmi nepehladny. Co je skoda.

Mazda MX-5 vs. Fiat 124 Spider: Puberťák a důchodce

Mazda MX-5 i Fiat 124 Spider mohou v jádru působit jako stejná auta, vedle motoru se ale oba sourozenci zásadně odlišují především celkovým charakterem. Tohle že jsou dvojčata?

Mazda MX-5 vs. Fiat 124 Spider: Puberťák a důchodce
JUDr. Tomáš Beran

Právní poradna

Dobrý den,chtěl bych se zeptat,zda li opravdu musím k ekologické likvidaci odevzda... Více

Odpovídá: JUDr. Tomáš Beran

Stojí za pozornost?

Tyto internetové stránky používají soubory cookie. Více informací zde.

© 2000 - 2017 Media Marketing Services a. s. Perucká 7 120 00, Praha

Přihlašte se k odběru newsletteru Autoweb.cz!

  • Získáte informace o žhavých novinkách ze světa aut
  • Budete mít možnost účastnit se soutěží o atraktivní ceny
  • Zajistíte si neustálý přístup k informacím o autech z domova i ze světa
  • Nepřijdete o žádné důležité informace ze světa automobilismu
  • Užijete si pravidelná redakční videa, reportáže a videotesty
Odběr novinek lze kdykoliv odhlásit
TOPlist