Ford Mondeo (výroba 2007 – 2014)

Ojetá auta | vydáno 16. 7. 2017

Velikost textu: a a a

Mondeo je na trhu ojetin jedním z nejprodávanějších modelů své třídy. Důvod hledejme v příznivé ceně a užitné hodnotě.

RADOSTI
Prostorný interiér i zavazadelník, komfort odpružení, výborné jízdní vlastnosti, rozumné ceny ojetin, široká nabídka vozidel na trhu, často velice bohatá výbava, vynikající turbodiesely 2.0 TDCi, přesné manuální převodovky, existence tří karosářských variant, zdařilý design, komfortní sedadla.

STAROSTI
Slabší antikorozní ochrana, kvůli madlu dveří zhoršený přístup k elektrickému ovládání oken, u vozů s nižší výbavou levně působící plast na středovém panelu palubní desky, nelze vypnout airbag na místě předního spolujezdce, omezený přístup do zavazadelníku sedanu.

Volkswagen Passat, Ford Mondeo a Škoda Superb jsou lídři třídy, pokud jde o prodeje ojetých vozů. Mondeo třetí generace v tomto souboji těží nejen z příznivé ceny, kterou zpravidla nabízí nižší, ale i z často velice bohaté výbavy a výborných jízdních vlastností. Právě proto po něm pokukuje mnoho zájemců o prostornou ojetinu.

Vůz sice vyjel už v roce 2007, ale dodneška neztratil nic na líbivém designu karoserie či palubní desky. Ta je navíc mnohdy vybavena barevným displejem Convers+ s celou řadou funkcí či startovacím tlačítkem – některé vozy totiž mají bezklíčový vstup. Standard však představuje přístrojová kaplička s klasickými budíky a obvyklá spínací skříňka.

U vozidel s nižší výbavou můžete narazit i na levněji působící plastové výplně středového panelu palubní desky. Bez ohledu na výbavu pak není zcela komfortní obsluha ovládání elektrických oken, které najdeme za madlem dveří řidiče – ovládání stahování zadních oken vyžaduje nepřirozené kroucení prstů pod madlem.



Nevýhodou může být pro někoho i fakt, že u fordů nelze vypnout airbag před sedadlem předního spolujezdce, jímž je vyloučeno použití dětské autosedačky na tomto místě. Zatímco u jiných vozidel to lez provést klíčem, zde to jde udělat jedině přes diagnostickou zástrčku v servisu. Za cca 3000 Kč pak jde automobil dovybavit vypínačem airbagu a jeho funkci nastavit právě pomocí diagnostiky.

Obecně ale převažují klady. Řeč je třeba o prostorném interiéru, vždyť tísnit se nebudou ani urostlejší cestující sedící na zadních sedadlech. Sedačky navíc nabízejí výborný komfort i při dlouhých jízdách. Pochvalu si zaslouží také nabídka místa pro zavazadla.

Zavazadelník nejrozšířenějšího provedení kombi nabízí objem 549 litrů, čímž uspokojí i náročnější motoristy. Ale špatně na tom vůbec nejsou ani další dvě karosářské verze. Sedan má prostor pro zavazadla o objemu 550 litrů, na trhu však není početně zastoupen a navíc nenadchne omezeným přístupem k zavazadlům z důvodu rozměrů víka zavazadelníku. Nezklame ani praktičtější liftback s výklopnou zadní stěnou, jehož nákladový prostor čítá příjemných 540 litrů prostoru.

Ozdobou automobilu jsou i jízdní vlastnosti a podvozek vůbec. Ten je totiž velice dobře naladěn a tak skvěle tlumí nerovnosti a současně zajišťuje velkou jistotu v zatáčkách. Můžete se tak spolehnout na opravdu dobré držení jízdní stopy. Kladem je také přesné manuální řazení a řízení.

Volkswagen Passat (od 2005)

Ojetá auta | vydáno 12. 12. 2009



Pod kapotu vozu se nastěhovala řada pohonných jednotek, včetně přeplňovaných benzinových motorů, ve které zpočátku mnoho automechaniků nemělo důvěru. Postupem času se však vyprofilovaly jako spolehlivé. Doporučit nelze snad jen základní atmosférickou šestnáctistovku o výkonu 92 kW, a to ještě ze zcela jiného důvodu: s velkým vozem má více práce a tak bude vyhovovat spíše jen klidnějším motoristům.

Z turbodieselů jsou jasně nejlepší volbou naftové dvoulitry pocházející od francouzského koncernu PSA Peugeot Citroën, kde nesou označení 2.0 HDi. U fordu se značí 2.0 TDCi a vykazují na diesely vysokou spolehlivost, navíc mají dostatek výkonu a ještě pracují opravdu úsporně.

Například turbodiesel 2.0 TDCi o výkonu 100 či 103 kW je schopný pracovat v Mondeu s dlouhodobou spotřebou pod hranicí 6,5 litru na 100 km jízdy. Samozřejmě vždy záleží na podílů jízd v městském provozu a mimo město. Řada motoristů tedy jezdí ještě za méně a spotřebou se blíží šesti litrům.

Proti naftové osmnáctistovce mají dvoulitry i agregáty 2.2 TDCi filtr pevných částic, což je pro řadu motoristů velký strašák. Na druhou stranu ale nemají drahý a občas zlobivý EGR ventil jako 1.8 TDCi. Právě jeho přítomnost v osmnáctistovce veškerou výhodu absence filtru pevných částic zcela maže a právě z důvodu chybějícího částicového filtru zde je - jinak by vůz s naftovou osmnáctistovkou neplnil přísné emisní normy.

EGR ventil pro 1.8 TDCi lze pořídit za 14 000 korun v druhovýrobě. Filtr pevných částic pro 2.0 TDCi/103 kW se nabízí třeba za 7300 Kč (obojí nové díly, zdroj: www.kvalitnidily.cz).

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3
Zobrazit všechny fotografie



„Někteří majitelé řeší potíže s filtrem pevných částic jeho demontáží, proto si dejte pozor nejen na jeho stav, ale i zda je vůbec ve výfukovém systému přítomen. Vozidlo s chybějícím filtrem není způsobilé k provozu na pozemních komunikacích. Jde o rozšířený problém, o čemž svědčí naše zkušenosti s řadou odmítnutých vozů, které se majitelé snažili udat u nás na výkupu,“ varuje Jindřich Topol, manažer výkupu AAA AUTO.

Když už je řeč o výfukovém systému, tak zde si dejte pozor i na korozi a praskání stínicích plechů. Povrchová koroze se může objevit i na podvozkových dílech – zde ničemu nevadí. Horší je, když zareznou šrouby v ocelových vložkách silentbloků ramen – vnikne-li opotřebením vůle, jíž je třeba odstranit, rameno nelze v extrémním případě povolit, musí se vyřezat a celé díly nahradit. To dokáže opravu prodražit.

Koroze se však vyskytuje i na přídi vozu, viditelná bývá na kapotě automobilu, kde jde o následek poškození laku odletujícími kamínky od kol vozů jedoucích před automobilem. „Vozidla s vyšším počtem najetých kilometrů mohou postihnout vůle na zadní nápravě. Kratší životnost vykazuje spojka a pozornost je třeba věnovat i dvouhmotovému setrvačníku,“ nabádá zástupce AAA AUTO.

Závady se občas objevují také na brzdové pumpě. Zvýšené riziko představují automatické převodovky. Přední náprava může vykazovat vůle v čepech či zavěšení ramen. „Častěji se zde ale setkáte s vůlemi na stabilizátoru,“ dodává Jindřich Topol z AAA AUTO. Odstranění vůlí na stabilizátoru přitom není nijak nákladné.

Ve zpětném zrcátku
2007 - uvedení modelu Mondeo třetí generace na trh v karosářských variantách sedan, liftback a kombi, zážehové motory 1.6 16/92 kW, 2.0 16V/107 kW, 2.3 16V/118 kW, pětiválec 2.5T/162 kW a turbodiesely 1.8 TDCi/74 a 92 kW, 2.0 TDCi/85, 96, 100 a 103 kW.
2008 - nově také čtyřválcový turbodiesel 2.2 TDCi/129 kW.
2009 - zážehový dvoulitr na vybraných trzích v úpravě Flexifuel pro spalování E85 a také v provedení na LPG.
2010 - facelift modelu, nový základní motor 1.6 Ti-VCT/88 kW, dále 2.0 SCTi/149 kW, 2.0 EcoBoost/176 kW a naftové motory 2.0 TDCi/120 kW a 2.2 TDCi/147 kW.
2011 - nový zažehový přeplňovaný čtyřválec 1.6 EcoBoost/118 kW.
2012 - nově v nabídce turbodiesel 1.6 TDCi/85 kW.
2014 - ukončení výroby a nahrazení čtvrtou generací vozu.

Bezpečnost dle Euro NCAP
Nárazovou zkoušku Euro NCAP absolvoval Ford Mondeo třetí generace v roce 2007. Za ochranu posádky dostal pět hvězdiček z pěti možných a bezpečnost dětí cestujících v autosedačkách technici Euro NCAP ohodnotily čtyřmi hvězdami z pěti možných. Za ohleduplnost při střetu s chodcem si automobil vysloužil dvě hvězdičky z maximálních čtyř udělovaných.

Komentáře ke článku

  • pevné částice Zobrazit
    17. 7. 2017, Boris
  • Convers+ Zobrazit
    17. 7. 2017, rock
    • Re: Convers+ Zobrazit
      17. 7. 2017, Lukáš
  • Re: Re: Convers+ Zobrazit
    17. 7. 2017, rock
    • Re: Re: Re: Convers+ Zobrazit
      17. 7. 2017, Vashek
      • Re: Re: Re: Re: Convers+ Zobrazit
        19. 7. 2017, Geo
  • Zkušenosti po 110.000km Zobrazit
    18. 7. 2017, David ŽIŽKA
  • Suhlas Zobrazit
    21. 7. 2017, Geo

Tagy: Ford Mondeo, Ford

Vozíky za osobní auta z hlediska technických požadavků na spojitelnost

Problematika vozíků tažených za osobními auty pokračuje dalším dílem. Společenské konvence o tom, kolik kdo váží, jdou stranou, hmotnost je zásadním parametrem.

Vozíky za osobní auta z hlediska technických požadavků na spojitelnost

Další článek o značce

JUDr. Tomáš Beran

Právní poradna

Dobrý den, do ulice v mém bydlišti umístili značku zákazu zastavení v konkrétní č... Více

Odpovídá: JUDr. Tomáš Beran

Stojí za pozornost?

Tyto internetové stránky používají soubory cookie. Více informací zde.

© 2000 - 2017 Media Marketing Services a. s. Perucká 7 120 00, Praha

Přihlašte se k odběru newsletteru Autoweb.cz!

  • Získáte informace o žhavých novinkách ze světa aut
  • Budete mít možnost účastnit se soutěží o atraktivní ceny
  • Zajistíte si neustálý přístup k informacím o autech z domova i ze světa
  • Nepřijdete o žádné důležité informace ze světa automobilismu
  • Užijete si pravidelná redakční videa, reportáže a videotesty
Odběr novinek lze kdykoliv odhlásit
TOPlist