Ford Mondeo Kombi 1.5 EcoBoost (2015)

Jen málo autům sluší stříbrná a nové Mondeo je jedno z nich. Jak ale "sluší" velkému kombi malý přeplňovaný benzínový motor?

  • Dynamika 7

  • Chování na silnici 7

  • Provozní náklady 7

  • Praktičnost 9

  • X-Factor 8

  • Celkové hodnocení 7.6

Radosti

Velký kufr a praktičnost jako taková, image

Starosti

Objem motoru, resp. dynamika versus charismatický vzhled


Nastala doba „mondeovská,“ tedy pro nás v redakci určitě a jistě i pro širší automobilovou veřejnost. Ford je tady s novou generací Mondea a my už máme nějaké testy za sebou. Takže v tom ohledu mohu odkázat na podrobnosti v předchozích testech a nemusím se znovu opakovat. Zaměřím se na odlišnost a silné a slabší stránky vzhledem k vozům, které už jsme testovali.

Interiér

Tady určitě mohu zavzpomínat – a nebude to příliš složité vzhledem k tomu, že od předchozí zkušenosti s novým Mondeem uplynuly řádově dny – na kabinu aut, které jsme už v redakci měli. Nejsem si jistý, ale toto Mondeo jako kdyby mělo o něco prostší interier než to z minula, na palubě jsem se cítil vcelku příjemně. 

Pohon

Podle mého je patnáctistovka, byť přeplňovaná, na tak velké auto málo. Pravda, motor má sice 160 koní v 6000 otáčkách a točivý moment 240 Nm v 1600 – 4000 otáčkách a to není málo, ale nemohl jsem se zbavit subjektivního dojmu a pocitu, že bych uvítal (možná vzhledem k hmotnosti) větší „svaly.“

Řeknu to jinak – naložil jsem sebe a tři kamarády, které bych jen stěží mohl označit za podvyživené, k tomu plný kufr pití a jídla na prodloužený víkend, a v situacích, kdy bych s jiným autem předjížděl, jsem u 1.5 EcoBoost neměl dost odvahy, motivace, jistoty či prostoru a dostupu na manévr a raději než abych se vrhl před pomalejší auto, přejížděcí manévr jsem si rozmyslel.

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Zobrazit všechny fotografie

V pružném zrychlení by na můj vkus mohlo být nové Mondeo odhodlanější. Šestistupňová převodovka pouštěla výkon na přední kola, řadila přesně, jistě, při přesednutí do naší dlouhodobě testované Mazdy 6 s atmosférickým dvoulitrem jsem ale měl z řazení jistější pocit.

Spotřeba

Důležitý aspekt – právě 1.5 EcoBoost by asi měl být jistotou při co nejnižší spotřebě. Ta „papírová“ by měla být 5,9 litru, já jsem jezdil v průměru s o tři litry vyšším apetitem, většinu času mi na palubním displeji svítil údaj 8,9 l/100 km. Jestli je to pro mne tak zásadní informace, abych začal jako kupec o nejmenším benzínovém motoru pomýšlet namísto naftového dvoulitru, dražším bratru o padesát tisíc? Musel bych zohlednit všechna hlediska, od ceny servisu přes dlouhodobé náklady až k průměrnému měsíčnímu nájezdu. Od boku – volil bych ale asi raději naftu, navzdory svému pozitivnímu vztahu k benzínu.

Ovladatelnost

Velké kombi s „malým“ motorem… Takže ovladatelnost v každém případě v pořádku, protože s autem, které je opravdu velké, komfortní, praktické s velkorysým kufrem, jsem jezdil tak pomalu a rozvážně, že ovladatelnost byla vždy dobrá, nikdy jsem se nedostal „na hranu,“ kdy bych vnímal snahu jít auta po tečně ven, řešil prokluzování pneumatik na limitu přilnavosti nebo tak něco. Komunikaci ve volantu jsem nečekal a tak ani nepostrádal, podvozek byl nastavený komfortně… V kostce – k ovladatelnosti nemám námitek.

Verdikt

Mondeo se základní benzínovou patnáctistovkou určitě má svůj smysl a jistě může uspokojit potřeby klidného, rozumného a uvážlivého řidiče, který svou rozvážnou jízdou dokáže pracovat se spotřebou a zvládne využít tento potenciál downsizingového motoru. K tomu bude mít k dispozici velký zavazadlový prostor a image, která dokáže navzdory nižšímu výkonu „vyklízet“ levý pruh na dálnici a zařídí „aston-martinovský“ dojem opulentnosti a luxusu.

Měření a technické údaje

Motor
Konstrukcečtyřválec
Palivobenzín
Plněnípřeplňování turbodmychadlem
Zdvihový objem (cm3)1499
Převodovkašestistupňová manuální
Poháněná kolapřední
Výkon a spotřeba
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.)118/160 v 6000
Točivý moment (Nm)240 v 1600 - 4000
0-100 km/h (s)9,3
Nejvyšší rychlost (km/h)217
Spotřeba paliva (l/100 km)5,9
Objem nádrže (l)62
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4867
Šířka (mm)2121
Výška (mm)1501
Rozvor náprav (mm)2850
Provozní hmotnost (kg)1504
Zavazadlový prostor (l)488 (730 po střechu)
Ceny
Základní cena modelu641 990 Kč
Základní cena test. verze702 990 Kč
Cena testovaného vozu755 090 Kč
21.1.2015 7:00| autor: Filip Rakovan

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist