autoweb.cz > Ford > Ford Mondeo > Ford Mondeo HEV (2015): První jízdní dojmy
Ford Mondeo HEV (2015): První jízdní dojmy
Ford jistě nepatří k těm značkám, které si ve spojitosti s hybridním pohonem vybavíme jako první, přestože třeba ve Spojených státech patří k předním hráčům na trhu hybridních vozidel. Z části je to možná dané i tím, že automobilka doposud žádný hybrid na evropském trhu nenabízela. To se však příchodem Fordu Mondeo HEV, který je vůbec prvním hybridním vozidlem modrého oválu dostupným v Evropě, mění.
Pod kapotou se udsadil atmosférický benzínový čtyřválec 2.0 Duratec využívajcí Atkinsonův cyklus a dvojice elektromotorů (durhý však slouží jako k rekuperaci energie a pohonu příslušenství). Kombinovaný výkon činí 187 koní při 6000 ot./min., točivý moment potom 173 Nm při 4000 ot./min. a celá pohonná jednotka je spojena s bezstupňovou převodovkou iCVT. Kapacita akumulátorů činí 1,4 kWh, což vystačí na 1,5 km jízdy, čistě na elektřinu pak vůz dokáže uhánět rychlostí až 135 km/h, nad touto hranicí eletřina nestačí výkonem ani kapacitou a spalovací motor zůstává neustále zapnutý.
Spotřeba je v případě hybridu to hlavní, o co jde, samozřejmě tedy nemůžeme nechat bez povšimnutí ani tuto disciplínu. Oficiální údaje hovoří o 2,8 litru ve městě, 5,0 l/100 km mimo a 4,2 litru kombinovaně. Zjistit, nakolik jsou reálné, jsme neměli vhodnou příležitost, jelikož prezentace vozu probíhala na venkově, a jak už samotná tabulka spotřeby naznačuje, největší potenciál má hybridní Mondeo ve městě, kde nejvíce využije elektrický pohon a zpětné rekuperace. V některém z budoucích testů se však na spotřebu jistě zaměříme podrobněji.
Klidná a rozvážná jízda je přesně tím, co vozu vyhovuje, jak z hlediska spotřeby, tak dynamiky. Jakmile začnete po pohonné jednotce vyžadovat nějakou akci prostřednictvím plynového pedálu, nepříliš ochotně a velmi hlasitě vám připomene, že máte raději ubrat. Ve skutečnosti hybridní Mondeo působí svižněji, než by čísla v tabulce napovídala, když ale uberete, auto se vám odmění tichem na palubě a komfortním podvozkem, který stojí na 16″ kolech s vysokým profilem pneumatik.
Zvláštností Fordu Mondeo HEV, kromě samotného pohonu, je skutečnost, že se vyrábí pouze v karoseii sedan, která je v běžných modelech nedostupná (Mondeo běžně dostanete jen jako liftback nebo kombi). Znamená to tedy, že otvor do kufru je omezenější, navíc samotný zavazadlový prostor je kvůli akumulátorům, které se nevešly pod podlahu, omezený na 383 litrů. Stejně tak se zmenšila i palivová nádrž, a to na 53 litrů.
Ford Mondeo HEV (2015): Oficiální fotogalerie
Nový Ford Mondeo HEV vyjde na 762 900 korun, za které dostanete vrcholnou (a v případě hybridu jedinou) výbavu Titanium, tedy např. aktivní snižování hlučnosti (využitím čidel ke snímání hluku v interiéru a audiosystému k jeho neutralizaci), multimediální systéme SYNC s hlasovým ovládáním, palubní počítač se dvěma 4,2″ displeji, bezklíčové startování, vyhřávaná sedadla, stejně jako čelní sklo a vnější zrcátka (navíc sklopná), senzor stěračů, vnitřní zpětné zrcátko s automatickým zatmíváním, funkci rozpoznávání dopravních značek omezujících rychlost nebo chromovanou lištu kolem linie bočních oken a dolní mřížky chladiče.
Měření a technické údaje
Motor | |
---|---|
Konstrukce | řadový čtyřválec + synchronní elektromotor |
Palivo | benzín + elektřina |
Plnění | atmosférické sání |
Uložení | vpředu podélně |
Zdvihový objem (cm3) | 1999 |
Vrtání x zdvih (mm) | 87,5 x 83,1 |
Převodovka | s plynule měnitelným převodem |
Poháněná kola | přední |
Podvozek | |
Pneumatiky vpředu | 215/60 R16 |
Pneumatiky vzadu | 215/60 R16 |
Výkon a spotřeba | |
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.) | 140 / 187 v 6000 |
Točivý moment (Nm) | 173 v 4000 |
0-100 km/h (s) | 9,2 |
Nejvyšší rychlost (km/h) | 187 |
Spotřeba paliva (l/100 km) | 2,8 / 5,0 / 4,2 |
Objem nádrže (l) | 53 + 1,4 kWh |
Rozměry a hmotnosti | |
Délka (mm) | 4867 |
Šířka (mm) | 1852 |
Výška (mm) | 1501 |
Rozvor náprav (mm) | 2850 |
Provozní hmotnost (kg) | 1579 |
Celková hmotnost (kg) | 2250 |
Hmotnost přívěsu nebrzděného (kg) | - |
Hmotnost přívěsu brzděného (kg) | - |
Zavazadlový prostor (l) | 383 |
Ceny | |
Základní cena modelu | 611 990,- Kč (1.5 EcoBoost 160 k Trend 5 dv.) |
Základní cena test. verze | 762 990,- Kč (2.0 HEV 187 k Titanium 4 dv.) |