Ford Mondeo (2000 – 2007)

8 fotografiíAutobazary a vše o ojetých autech

Ford Mondeo II udělal proti předchůdci obrovský vývojový skok. Automobil se ihned zařadil k nejlepším ve třídě, když nabídl vysoký cestovní komfort, prostornost, skvělé jízdní vlastnosti a konečně i zdařilý turbodiesel.

Diskuze

38 komentářů

    Jenyk

    Celkem přesná recenze, jen "pomalu řadicí a hlučné automatické převodovky, které rozhodně neplatí za vzor spolehlivosti" – to jste vzali kde? Automaty jsou běžné 4 a 5 stupňové HDM se svými klady i zápory, Ford je kupoval od specializovaných výrobců, poruchové ale nijak významně nejsou.

    Pavel

    Nedávno jsem koupil v bazaru Monde Kombi 2001..1.8 92kW…

    Tohle auto je skvělej sluha ve smokingu..Tenhle motor je poměrně slabej..na tu váhu..ale já obvykle jezdím s prázdným autem..bez těžších nákladů a pak to tolik nevadí. Musí se vác vytáčet..a pak je víc slyšet…ale na to co je to za auto…má parádní zvuk..fak sem ti ho oblíbil..a jde hezky z plynem..jen to chce prostě řadit..ale to je v Mondeu docela zábava. Kromě běžnýho opotřebení z provozu..se zdá výt OK. Zatím najeto asi 3000km…Na budíku 171tis..a akorát asi bude chtít nové tlumiče. Pokud sháníte veliký auto, který nebude víc v servisu než na silnici..tak můžu doporučit. (-:

    Petr

    Opět výkřiky do tmy … CR od Fordu v téhle generaci jsou jedny z nejproblémovějších motorů. Jediné, co se dá do Mondea bez váhání doporučit je benzin a to ještě nejlépe V6 2.5l nebo 3l s rozvodovým řetězem … co u dieslu ušetříte na benzínu, to narvete do servisu jako výše zmiňované rozvody, vstřiky, čerpadla a trubo. Diesel v Mondeu této generace je nesmysl … max pro lidi co mají nájezd kolem 50tkm ročně a více.

    Jenyk

    Tady se člověk dozví věcí….rozvody problémové nejsou (řetez mají všechny motory). Vstřikovače se repasují, turba jsou na tom stejně jako u všech ostatních výrobců. Benzíny jsou nejspolehlivější, proti tomu žádná, commonrailové diesely (TDCi) jsou na tom od roku 2003 v podstatě stejně jako u ostatních značek.

    Petr

    Repas vydrží 1/5 toho co nové …

    MiBi

    Mam 3.0v6 a vykonove je to tak akorat … bajecny motor

    Martin

    no a co třeba takový ford mondeo 2.0 TDDi 85kw? rok2001.prosím o info

    Genie

    Spolehlivy, usporny motor. Zadny prebornik v kultivovanosti, ale pokud jsi zvykly na VW koncernova TDI, budes spokojen

    Lojzík

    Když jsem před 5 lety vybíral ojeté Mondeo II, váhal jsem mezi TDDI 85 kw a TDCI. TDDI je extrémně spolehlivý motor, hlučný na volnoběh (traktor), za jízdy je to OK. Bere si od 6 do 8 litrů v kombinaci a s mou těžší nohou (jezdím dynamičtěji, s lehkou nohou se i pod 6 litrů dá s tímto 1630 kg těžkým autem jezdit). Mám najeto přes 100 tisíc, auto má celkem 180 tisíc, krom výměny ruční brzdy a nějaké součástky na zadních brzdách jen běžná údržba (+ výfuk a tlumiče). Náhradní díly za pakatel. Jinak TDCI motory vyrobené do 06/2003 mají velice poruchová čerpadla, vstřiky vydrží 180 tis. km. Turbo vydrží hodně, po delší jízdě po dálnici a zástavky u benzinky se prostě nesmí motor hned vypnout, aby se turbo chladilo a nezadřelo. Ideální je poslední 2-3 km před plánovaným koncem jízdy nebo zastávkou jet klidným tempem, motor netočit, aby se turbo stačilo ochladit.

    Auto doporučuji, je to dříž, na dálnici pohodlný kočár, výkon tak akorát, asfalt netrhá, odpich chabý, ale na trojku až pětku je opravdu živý, na silnicích mimo město je radost s ním jezdit, ve městě je malinko neohrabaný, ale dá se.

    Lojzík

    Jen teď řeším, jestli ho dát pryč a koupit něco novějšího, nebo do něj vrazit peníze (drobné opravy a kompletní kontrola a případný servis (žhavící svíčky, baterka, tlumiče, silentbloky, ložiska, ramena) a hlavně koupě letního i zimního obutí, a nechat si ho dalších cca 100 tis. km. A teď babo rad. Ceny nových aut jsou pořád moc vysoko a za tenhle parádní kočár moc nedostanu 🙁

    devil666

    Já mám 2.2 TDCI 114 kW, a to asfalt trhá! Odpich i zrychlení absolutně brutální!!! To doporučuju já!

    Lars

    Kámoš měl Mondeo 2.2 TDCi a ulevilo se mu kolosálně, když ho prodal. Co 30tis km, to porucha. Nevím co přesně, ale tvrdil, že se mu cosi zanáší. Nejprve auto ztratilo výkon a pak elektronika odstavila motor úplně. Po několika odtazích konstatoval, že ač je auto jinak vynikající, ten motor mu řádně počechral nervy. píšu to tu jen proto, že autor článku psal o tom, že je tento motor velmi povedený! Možná ano, ale na úkor kvality. Ještě doplním, že o tomto motoru jsem se nikde nedočetl, že by byl doporučován. Ponejvíce 2.O TDCi.

    devil666

    Kecy,kecy… Žvástáš absolutní nesmysly. 2.2 TDCI je nejlepší motor v Mondeu této generace. Doporučován v řadě článků. Jezdím s tím a je to absolutní bomba. Auto jede jak raketa a přitom spotřeba na velice rozumný úrovni. To že se nepovedl jeden kus nic neznamená. Dieselový Mondea jsou háklivý na kvalitu nafty, takže pokud do toho někdo leje jak debil nějaký sračky z JZD aby ušetřil může mít problém. Já do toho leju pouze prémiovou Verva Diesel od Benziny a vše je absolutně v pohodě. Jinak Mondeo je absolutní špička ve svý třídě co se týče jízdních vlastností. Pro lidi který si chtěj řízení užívat absolutně super!

    Eda

    Už se ti zanesl filtr pevných částic? jestli ne, těš se. Nevydrží ani 100tis.km … a cena 30 tisíc. Tomu se říká šetření … ale hlavně že má motor nízkou spotřebu, jo jo.

    devil666

    Asi se nemám na co těšit, protože s tímto motorem to filtr pevných částic nemá. 😉

    milosh

    Ja mam Mondeo 2.2 TDCi r.v. 2005 uz druhy rok a plna spokojnost. Auto som kupoval so 120T km a teraz ma 195T km. Pridavam aditiva a vstreky v pohode. Vykonu ma motor az az a jazdne vlastnosti jednoducho balada:)

    Honza

    Stane se – Měl jsem Volvo V70 2,4 D, koupené ve 125 tisících. Nacpal jsem do oprav motoru přes 100 tisíc (skoro polovinu pořizovací ceny) a po 15ti tisících ho prodal, ještě se ztrátou. A to se o Volvech píše, jaké to jsou držáky.

    Už se těším, že si zase pořídím Forda. Ale u ojetého bych šel spíše do benzinu a ještě ne moc sofistikovaného (tedy ne SCi).

    mova

    Prosím o radu všechny Forďáky,jsem nadmíru spokojen se svým starým Mondeem(1998,1,8 benzín).Ale jelikož hodně jezdím,za 5 let 175000 uvažuji o novější verzi cca 2005 a mám velké dilema.Nafta nebo benzín.Od nafty mě každý odrazuje z důvodu vstřiků a čerpadel,benzín je prý ok ale při mých kilometrech je to velký rozdíl za palivo.Poraďte mi prosím.Dík

    Láďa Nový

    Ahoj.Z mé zkušenosti bych Ti mohl poradit jít do benzínu,ale nechat předělat na LPG,když řešíš problém se spotřebou.Já jsem měl Mondeo 1,8 TD r.v.1998 a nyní vlastním Mondeo r.v. 2002 2,0 TDDi a ta spotřeba je velká na tomhle novějším typu,jezdím také hodně a tak uvažuji změnit auto na benzín právě s předěláním na LPG,protože jak mám zjištěno,by se měla potom spotřeba pohybovat 1Kč/km.To je můj názor.

    Čauky Láďa

    ?

    Taky jsem to řešil, nakonec jsem koupil kombíka 2.0 TDCi 96kW. Najel jsem s tím zatím cca 40 000 (celkově má 120 000) a žádný problém. Samozřejmě se o auto starám, to znamená neliju do toho JZD naftu, motor hned nevypínám atd. plus samozřejmě pravidelný servis.

    Auto má parádní jízdní vlastnosti a je hodně prostorné. Moje motorizace je tak akorát, slabší bych nechtěl. Jinak na dálnici je super šestikvalt. Spotřeba mám průměrnou cca 6 litrů, s hodně lekhou nohou jsem jel za 5,5.

    Čili pokud bych ti mohl poradit, taky bych se nafty (po faceliftu) nebál. Samozřejmě můžeš mít šmůlu na kus, ale to u každého ojetého auta. Ty fámy okolo fordích CR dieselů ber jako plus, protože to tlačí cenu auta dolů 😉

    Pavel

    Koupil jsem tohle mondeo před 3 lety. Mělo najeto 130000 km , ted mám najeto 176000 km takže jsem najel pouze 46000 km a už mě servis stál strašně moc začnu od začátku : první padla pumpa na servo se kterou se mění i vodní pumpa a to bylo s prácí skoro 8 tisíc, další na řadu ve 150000 km přišly vstřiky za 45000 kč, sice se v recenzi píše že už to dnes moc nestojí, ale když auto potřebujete co nejdřív nemáte čas čekat až vám ty vaše vstřiky někde zrepasujou a pošlou zpátky, takže si koupíte zrepasované za 8 tisíc kus plus práce, těsnění atd. a jste na těch 45 tisících. Auto je staré 9 let a musel jsem nechat opravit prorezlé spodky dveří za 10 tisíc aby mi dovnitř neteklo jako u staré škodovky, jízdní vlastosti super pokud máte podvozek v perfektní kondici a to ve 150000 fakt není po ježdění na českých silnicích, takže musíte vypláznout 20 – 30 tisíc zhruba za nové tlumiče, čepy, silenbloky atd. aby to bylo ono mondeo o kterém všude píší jak má super jízdní vlastnosti, když je chcete mít necháte si vyměnit všechny díly podvozku jako já za 38 tisíc, pak je to vážně skoro BMW v jízdních vlastnostech a mohl bych pokračovat jako třeba zmatkující centrál, který si dělá co chce, vypínač na světla který rozsvítil mlhovky na pořád a opravit nejde, pouze vyměnit za 3 tisíce, takže rada na závěr když chcete mondeo jako já a jiné auto prostě nechcete,dejte si stranou alespoň 100 tisíc na servis a 150 tisíc na koupi, pak budete mít auto za 250 tisíc a už bude za něco stát pokud Vám do toho všeho neodejde jestě čerpadlo (repas za 38tisíc) nebo turbo (nové za 25tisíc). Auto jezdí skvěle se spotřebou 6 litru ale nesmí zrovna stát v servisu. Já osobně už bych si ho nikdy nekoupil, ale pryč ho už dát nemůžu, protože už jsem do něj nacpal skoro to co stálo. Udělejte si na tento můj názor posudek sami. Když jsem auto chtěl koupit, nikde takový článek od majitele nebyl k přečtení, jak bych za něj byl rád. Přeju mnoho kilometrů bez poruchy 🙂

    Pavel

    Četl jsem článek ve kterém se psalo o prvních testech naftových mondeí TDCi a zaujalo me že ve Francii jezdí mondea vyráběná od roku 2002 bez závad vstřiků, tady v ČR odcházejí vstřiky kolem 150000 km a třeba v rusku nevyjeli ani jednu nádrž, takže za ty problémy se vstřiky Delphi v mondeu může hlavně kvalita nafty. Když budete tankovat v JZD je vysoká pravděpodobnost že toho budou mít vstřiky brzo dost

    Marek

    ahoj,
    taky jsem chtěl kooupit Mondeo od roku 2004 a nechat motor 1.8 předělat na plyn,ale zjistil jsem si, že tyto motory nejsou na provoz LPG vhodné..
    Je to hlavně díky řešení, kdy se nenastavují ventilové vůle(např. u hydroštelů se to nastavuje samo).Při provozu na benzín je to zřejmě dimenzováno tak, aby to vydrželo hodně dlouho, možná i životnost motoru a když by bylo jenom přece potřeba vůle upravit, řeší se to výměnou celých hrnýčků(na kterých běhají vačky)..

    V souvyslosti s LPG jde o to, že LPG je celkkově víc suché spalování a navíc při tom dochází k větším teplotám a na to jsou ventilová sedla celkem háklivá, kord u motoru, které nemá ventil. sedla tvrzená…
    Důsledkem mohou být zaklepávající se sedla ventilů a jejich následné podpálení a stím spojené další možné poškození, o ztrátě výkonu nemluvě…

    Zřejmě by šlo používat LPG s přimazáváním, ale to provoz na LPG prodražuje…

    Wikyng

    Sem tu poprvé a scháním radu od majitelů Mondea ,mám Eskorta r.v. 97 TD a najel sem sním 110 000 km
    a nic vážného jsem neměnil ,ale vůz je už pro mou rodinu malí a tak koukám po Mondeu v combíku a nejlépe naftu bud´85 nebo 96 kw r.v. 2004 můře mi někdo poradit ?

    Dano

    Zdravím vás…. to čo sa spomína v článku s poruchovosťou automatickej prevodovky tak to je asi hlúposť. Tie prevodovky vyrábali japonci a dávali sa aj napr. do VW golf a vela iných aut iných značiek. Sú to úplne normálne chyby ktoré sa môžu stať v hoci ktorom aute s AP. Info mám od servisáka AP s vyše 20 ročnými skúsenosťami, takze určite nekecal keď mi to hovoril.

    Ivan

    Vidis to Pavle, ono kupovat naftaka na 15tis. km rocne neni uplne idealni. Mel jsi jako ja zajet do nemecka, privezt si mondeo v super stavu za nakych 130tis.kc a hlavne s benzinovym sestivalcem a potom uz by jsi jen jezdil a jezdil a mimochodem jizda by byla poteseni, ne utrpeni.

    kacmy

    Zdravím,vlastním mondeo z roku 2002 1.8 16v benzín,92 kW.Do teď bylo vše v pohodě,nemůžu si na nic stěžovat,až teď.Auto vždy po ujetí cca 10-15km náhle ztratí výkon,padají otáčky až se zastaví.Na volnoběh šlape v pořádku a po asi dvou minutách múžu ujet tak 5km a opět výkon i otáčky v háji.Ani v servisu neví co s tím,snímače ok,čerpadlo nové ok,vstřiky,řídící jednotka vše v pohodě.Neví někdo co s tím?Čaute.

    mady

    ale ty si aky mudry, … a to si mam tu naftu zacat vyrabat sam, alebo co? Mam 2,0 tdci rok 2003 pred faceliftom, teda este CR Delphi. Tankoval som jedine shell alebo omv a po vymene cerpadla a oprave vstrekovacov som uz tankoval iba v rakusku na omv. Napriek tomu mi to jazdilo 3 mesiace, … po oprave za 2000 eur ???? V servise sa mi smeju do ksichtu, vraj spina v nafte. Prachy v prdeli a auto nejazdi, … tolko ford tdci …. v ziadnom pripade nekupovat. A pri 200 tis. vymena vodnej pumpy, zotrvacnika a spojky.

    mady

    Rychlo ho predaj kym este jazdi, lebo ked prestane, tak budes rad ze ti ho zoberu na vrakaci bez toho aby si im zaplatil.

    Jirka

    Zdravím,čeká mě oprava autom převodovky,nemáte někdo zkušenosti s demontáží? díky za radu Jirka

    Jirka

    ještě dodatek,motr 2.0i 107kw

    Vašek

    2,0 107kW je poměrně spolehlivý motor, rozvody jsou řešeny řetězem takže přežijí poměrně dost. Co je velký problémem jsou klapky ventilů. Ty jsou udělané z plastu a občas se ničí pokud je ventil nasaje do válce tak je to na výměnu motoru. Doporučuji vyměnit hned po nákupu, ale jinak jsem jde o velmi spolehlivý a při ježdění hlavou i úsporný motor moje spotřeba se drží okolo 7 litrů na 100km

    Vavroch

    Jen chci doplnit, ze problem s nasatyma klpakama byl tusim pri faceliftu v roce 2003 vyresen, muzete nekdo tuto informaci potvrdit ci vyvratit, diky …

    Ja mám už rok Mondeo na LPG , je to 2.5V6 6MT , mám najeto 25 000, celkem 225 a nemůžu si stěžovat, provozní náklady na úrovní nafty (jizda 60/110/130 – 11 litru LPG, nebo 60/130/180 – 14 litru LPG) a ten zvuk motoru je parádní

    Ja mám už rok Mondeo na LPG , je to 2.5V6 6MT , mám najeto 25 000, celkem 225 a nemůžu si stěžovat, provozní náklady na úrovní nafty (jizda 60/110/130 – 11 litru LPG, nebo 60/130/180 – 14 litru LPG) a ten zvuk motoru je parádní

    Petr

    Dobry den ctu si nazory na mondeo,muzu jen napsat co se tyce auta vzhledove krasny i ve vnitr,o motoru 2,O TDCI 96 kw,hodne spatne vstriky cerpadlo taky,dost praskaji hadice u turba,vecne chroupani hremenic motorycky katastrofa,mam uz paty auto ale trohle je to nejhorsi ktery sem koupil,opravy jsou dost drahy co clovek videla a usetri tak tohle auto vas vyzdime,doporucuju si koupit uplne jiny auto jen ne forda mondeo.

    Mirouš

    Mám Mondeo r. 2001 benzín 2l s automatem 4 stupňová převodovka. Najeto už 250 tis. a automat bez problémů. Ten automat patří mezi nespolehlivější jak jsem se i dozvěděl a moc jich u nás nejezdí. Nikdy bych však už neměnil za manulál pro ten komfort.

    Investice do podvozku za cca 45 tis. apod., jak zde jeden psal, to považuji za blbost. Je spousta náhradních dílů, kde se dá ušetřit. Měnil jsem před 3 lety kostici vpředu za cca 350,- Kč a jeden čep řízení od Febi cca 300,- Kč + práce cca 200,- Kč + seřízení geometrie 500,- Kč. Teď jsem kupoval ten samý čep na druhou stranu a s poštovným mě to vyšlo na 450,- Kč. Je samozřejmostí, že čas od času se musí investovat do opravy, ale v dnešní době lze volit variantu nádradních dílů dle finančních možností a dá se opravdu dost ušetřit. Snad jeden příklad. Auto má již něco za sebou a tak když jsem jednou nenastartoval, Ze značkového servisu Ford, odvezli moje auto do jejich servisu, kde zjistili závadu. Palivové čerpadlo mělo vyhřátý kontakt. Zpravidla mění výměnou za nový díl, což by obnášelo asi 10 tis Kč. Zvolili opravu kontaktů (k mojí velké spokojenosti), byla nutná demontáž a montáž palivové nádrže a oprava mne vyšla celkem na cca 1200,- Kč včetně odtahu do servisu, za který si naúčtovli 200,- Kč a snížené hodinové sazbě pro starší vozy.

    Co se týká provozu, s automatem mám vyšší spotřebu než je s manuální převodovkou. Při dlouhých trasách to celkem jde, ale po městě je dost velká. Také spotřeba oleje u benzínových motorů tohoto modelu, když už má něco najeto přes 200 tis. km není zanedbatelná, i když je to v toleranci výrobce. Olej však vždy řeším nákupem originálního oleje přes internet 5 l balení FORD FORMULA F 5W30 5L za 650,- Kč s dopravou a tak šetřím.

    Mondeo co mám bych nyní neměnil a dle mých zkušeností je to vysoce spolehlivý vůz. Na to co mě čeká za opravy, za ty roky jsem připraven. Pokud bych kupoval někdy zase vůz, byl by to zase Ford, já jsem spokojen.

    Lada

    mam ford mondeo r.v 1998 v nafte vymenil jsem vstrikovaci cerpadlo za jine ale nejede co stim

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist