Ford Mondeo (2000 – 2007)

Ojetá auta | vydáno 8. 5. 2009

Velikost textu: a a a

Ford Mondeo II udělal proti předchůdci obrovský vývojový skok. Automobil se ihned zařadil k nejlepším ve třídě, když nabídl vysoký cestovní komfort, prostornost, skvělé jízdní vlastnosti a konečně i zdařilý turbodiesel.

Druhá řada Fordu Mondeo přišla na trh v roce 2000 a to v provedeních sedan a liftback. Kombi spatřilo světlo světa o rok později.

V roce 2002 byl do výroby poprvé zaveden moderní turbodiesel 2.0 TDCi/96 kW se systémem common rail (do té doby se k Mondeu nabízel agregát 2.0 TDDi/66 a 85 kW). Prodávat se také začala sportovně laděná verze ST220 poháněná zážehovým šestiválcem 3.0 V6/166 kW (později i s turbodieselem, model nadále značen pouze ST).

První facelift prodělal model v roce 2003 a nabídku rozšířila nová šestistupňová přímo řazená převodovka pro verze 2.5 V6 a 2.0 TDCi. Následující rok výrobce uvedl motor 1.8 SCi s přímým vstřikem paliva, slabší třílitr o výkonu 150 kW a velmi povedený turbodiesel 2.2 TDCi s maximálním točivým momentem 400 Nm!

Ford Mondeo fotogalerie - vše co potřebujete vidět

Ford Mondeo fotogalerie


V roce 2005 byl na brněnském autosalonu představen druhý facelift, nebo spíše drobná úprava vzhledu. Současně Mondeo prošlo vylepšením brzdového systému a modernizací vznětových agregátů.

Třetí generace Fordu Mondeo byla poprvé oficiálně představena na jarním ženevském autosalonu v roce 2007. Prodej byl zahájen ještě před polovinou roku.

Bariérovým testem Euro NCAP prošlo Mondeo II v roce 2001. Za ochranu posádky při nárazu získalo čtyři hvězdičky z pěti možných.

Za volantem

Mondeo nabídne dostatek prostoru všem cestujícím. Palubní desku tvoří kvalitní materiály se zdařilou povrchovou úpravou, sedadla jsou pohodlná a dílenské zpracování na vysoké úrovni.

Zavazadelník disponuje objemem 500 litrů v základním uspořádání. To platí pro sedan a liftback, kombi nabídne o 40 litrů více.

Podvozek potěší výborným naladění zajišťujícím velmi dobrý cestovní komfort i na méně kvalitních komunikacích. Současně však stojí za skvělými jízdními vlastnostmi vozu. Držení stopy v zatáčkách či při vyhýbacím manévru je výborné.

Pochvalu si zaslouží i přesné řazení a řízení s vynikající zpětnou vazbou. Slabinou jsou pomalu řadicí a hlučné automatické převodovky, které rozhodně neplatí za vzor spolehlivosti.

Zážehové osmnáctistovky nejsou nejživější, u motoru SCi se navíc zpočátku objevovaly problémy s elektronikou. Pozor si dejte i na silný motor 3.0 V6, který může být nadměrně opotřebovaný. Doporučit nemůžeme ani turbodiesely TDDi známé větší hlučností a spotřebou.

Agregáty TDCi zpočátku trápila palivová čerpadla a vstřikování, po roce 2003 se ale situace výrazně zlepšila. Problém se vstřikovači se občas objeví, avšak oprava už není tak nákladná jako dříve. Přitom jde o velmi výkonné a úsporné pohonné jednotky. Právě proto jsou naším tipem.

Časté závady

Mondeo II patří mezi nadprůměrně spolehlivé automobily, přesto se některé závady vyskytují častěji. U vozů s vyšším počtem ujetých kilometrů mohou vznikat vůle v silentblocích zadní nápravy a hlukem se budou hlásit o výměnu opotřebovaná ložiska kol. Taktéž se můžete setkat s opotřebovaným zavěšením přední nápravy. To vydrží ale výrazně déle než u hlavního konkurenta Volkswagenu Passat.

Potrápit dokáže zaseknutý nebo přidřený zámek kapoty, která jde otevřít jenom klíčkem. Vyskytují se i vůle v horním uložení tlumičů. Boční okna ovládaná kličkou mohou následkem opotřebení samovolně sjíždět.

Motorizace

Benzinové motory: 1.8 16V/81 a 92 kW, 1.8 SCi/96 kW, 2.0 16V/107 kW, 2.5 V6/125 kW, 3.0 V6/150 a 166 kW.
Dieselové motory: 2.0 TDDi/66 a 85 kW, 2.0 TDCi/85 a 96 kW a 2.2 TDCi/114 kW.




KLADY
výborné jízdní vlastnosti
komfortní odpružení
nabídka prostoru
příznivé ceny originálních dílů

ZÁPORY
na volnoběh hlučnější motor TDCi
hlučné a neúsporné turbodiesely TDDi
do roku 2003 pouze pětistupňová převodovka
pomalu řadící a poruchová automatická převodovka

Milan Jirouš

Komentáře ke článku

  • Automaty Zobrazit
    8. 5. 2009, Jenyk
  • Super "autíčko" Zobrazit
    8. 5. 2009, Pavel
  • diesel Zobrazit
    10. 5. 2009, Petr
    • Re: diesel Zobrazit
      10. 5. 2009, Jenyk
      • Re: Re: diesel Zobrazit
        11. 5. 2009, Petr
    • Re: diesel Zobrazit
      21. 5. 2009, MiBi
  • - bez nadpisu - Zobrazit
    10. 5. 2009, Martin
    • 10. 5. 2009, Genie
    • 2.0 TDDI vřele doporučuji Zobrazit
      11. 5. 2009, Lojzík
      • Re: 2.0 TDDI vřele doporučuji Zobrazit
        11. 5. 2009, Lojzík
        • Re: Re: 2.0 TDDI vřele doporučuji Zobrazit
          7. 10. 2012, mady
      • Re: 2.0 TDDI vřele doporučuji Zobrazit
        14. 5. 2009, devil666
  • Diesel 2.2 TDCi Zobrazit
    11. 5. 2009, Lars
    • Re: Diesel 2.2 TDCi Zobrazit
      14. 5. 2009, devil666
      • Re: Re: Diesel 2.2 TDCi Zobrazit
        15. 5. 2009, Eda
        • Re: Re: Re: Diesel 2.2 TDCi Zobrazit
          18. 5. 2009, devil666
          • Re: Re: Re: Re: Diesel 2.2 TDCi Zobrazit
            26. 1. 2010, milosh
      • Re: Re: Diesel 2.2 TDCi Zobrazit
        9. 2. 2012, Wikyng
    • Re: Diesel 2.2 TDCi Zobrazit
      20. 5. 2009, Honza
  • diesel nebo nafta Zobrazit
    1. 9. 2009, mova
    • Re: diesel nebo nafta Zobrazit
      4. 10. 2009, Láďa Nový
      • Re: Re: diesel nebo nafta Zobrazit
        2. 2. 2012, Marek
    • Re: diesel nebo nafta Zobrazit
      19. 12. 2009, ?
  • Mondeo Kombi 2,0 TDci 96kw Zobrazit
    11. 1. 2012, Pavel
    • Re: Mondeo Kombi 2,0 TDci 96kw Zobrazit
      12. 9. 2012, Ivan
  • Vstřiky CR v Mondeu TDCi Zobrazit
    11. 1. 2012, Pavel
    • Re: Vstřiky CR v Mondeu TDCi Zobrazit
      7. 10. 2012, mady
  • automatická prevodovka Zobrazit
    12. 4. 2012, Dano
  • 25. 9. 2012, kacmy
  • automat F Mondeo 2003 Zobrazit
    27. 1. 2013, Jirka
  • 27. 1. 2013, Jirka
  • Mondeo 2.5 V6, 6MT Zobrazit
    1. 3. 2013
  • Mondeo 2.5 V6, 6MT Zobrazit
    1. 3. 2013
  • Re: Mondeo Kombi 2,0 TDci 96kw Zobrazit
    10. 10. 2013, Petr
  • Re: Automaty Zobrazit
    3. 11. 2013, Mirouš

Související články

Deset nejnebezpečnějších aut podle čtenářů Autowebu

Zeptali jsme se vás, které auto je podle vašeho názoru to nejnebezpečnější, co můžete na silnicích potkat. Vyhrály u vás zákařné jízdní vlastnosti nebo snad smrtelná poruchovost...

Deset nejnebezpečnějších aut podle čtenářů Autowebu
JUDr. Tomáš Beran

Právní poradna

Po víc jak 6 měsících předložila policie důkaz)FOTO 2/2) se stejným pořadovým čísl... Více

Odpovídá: JUDr. Tomáš Beran

Stojí za pozornost?

© 2013 Media Marketing Services a. s. Perucká 7 120 00, Praha

Přihlašte se k odběru newsletteru Autoweb.cz!

  • Získáte informace o žhavých novinkách ze světa aut
  • Budete mít možnost účastnit se soutěží o atraktivní ceny
  • Zajistíte si neustálý přístup k informacím o autech z domova i ze světa
  • Nepřijdete o žádné důležité informace ze světa automobilismu
  • Užijete si pravidelná redakční videa, reportáže a videotesty
Odběr novinek lze kdykoliv odhlásit
TOPlist