Ford Mondeo (2000 – 2007)

Ojetá auta | vydáno 8. 5. 2009

Velikost textu: a a a

Ford Mondeo II udělal proti předchůdci obrovský vývojový skok. Automobil se ihned zařadil k nejlepším ve třídě, když nabídl vysoký cestovní komfort, prostornost, skvělé jízdní vlastnosti a konečně i zdařilý turbodiesel.

Druhá řada Fordu Mondeo přišla na trh v roce 2000 a to v provedeních sedan a liftback. Kombi spatřilo světlo světa o rok později.

V roce 2002 byl do výroby poprvé zaveden moderní turbodiesel 2.0 TDCi/96 kW se systémem common rail (do té doby se k Mondeu nabízel agregát 2.0 TDDi/66 a 85 kW). Prodávat se také začala sportovně laděná verze ST220 poháněná zážehovým šestiválcem 3.0 V6/166 kW (později i s turbodieselem, model nadále značen pouze ST).

První facelift prodělal model v roce 2003 a nabídku rozšířila nová šestistupňová přímo řazená převodovka pro verze 2.5 V6 a 2.0 TDCi. Následující rok výrobce uvedl motor 1.8 SCi s přímým vstřikem paliva, slabší třílitr o výkonu 150 kW a velmi povedený turbodiesel 2.2 TDCi s maximálním točivým momentem 400 Nm!

Ford Mondeo fotogalerie - vše co potřebujete vidět

Ford Mondeo fotogalerie


V roce 2005 byl na brněnském autosalonu představen druhý facelift, nebo spíše drobná úprava vzhledu. Současně Mondeo prošlo vylepšením brzdového systému a modernizací vznětových agregátů.

Třetí generace Fordu Mondeo byla poprvé oficiálně představena na jarním ženevském autosalonu v roce 2007. Prodej byl zahájen ještě před polovinou roku.

Bariérovým testem Euro NCAP prošlo Mondeo II v roce 2001. Za ochranu posádky při nárazu získalo čtyři hvězdičky z pěti možných.

Za volantem

Mondeo nabídne dostatek prostoru všem cestujícím. Palubní desku tvoří kvalitní materiály se zdařilou povrchovou úpravou, sedadla jsou pohodlná a dílenské zpracování na vysoké úrovni.

Zavazadelník disponuje objemem 500 litrů v základním uspořádání. To platí pro sedan a liftback, kombi nabídne o 40 litrů více.

Podvozek potěší výborným naladění zajišťujícím velmi dobrý cestovní komfort i na méně kvalitních komunikacích. Současně však stojí za skvělými jízdními vlastnostmi vozu. Držení stopy v zatáčkách či při vyhýbacím manévru je výborné.

Pochvalu si zaslouží i přesné řazení a řízení s vynikající zpětnou vazbou. Slabinou jsou pomalu řadicí a hlučné automatické převodovky, které rozhodně neplatí za vzor spolehlivosti.

Zážehové osmnáctistovky nejsou nejživější, u motoru SCi se navíc zpočátku objevovaly problémy s elektronikou. Pozor si dejte i na silný motor 3.0 V6, který může být nadměrně opotřebovaný. Doporučit nemůžeme ani turbodiesely TDDi známé větší hlučností a spotřebou.

Agregáty TDCi zpočátku trápila palivová čerpadla a vstřikování, po roce 2003 se ale situace výrazně zlepšila. Problém se vstřikovači se občas objeví, avšak oprava už není tak nákladná jako dříve. Přitom jde o velmi výkonné a úsporné pohonné jednotky. Právě proto jsou naším tipem.

Časté závady

Mondeo II patří mezi nadprůměrně spolehlivé automobily, přesto se některé závady vyskytují častěji. U vozů s vyšším počtem ujetých kilometrů mohou vznikat vůle v silentblocích zadní nápravy a hlukem se budou hlásit o výměnu opotřebovaná ložiska kol. Taktéž se můžete setkat s opotřebovaným zavěšením přední nápravy. To vydrží ale výrazně déle než u hlavního konkurenta Volkswagenu Passat.

Potrápit dokáže zaseknutý nebo přidřený zámek kapoty, která jde otevřít jenom klíčkem. Vyskytují se i vůle v horním uložení tlumičů. Boční okna ovládaná kličkou mohou následkem opotřebení samovolně sjíždět.

Motorizace

Benzinové motory: 1.8 16V/81 a 92 kW, 1.8 SCi/96 kW, 2.0 16V/107 kW, 2.5 V6/125 kW, 3.0 V6/150 a 166 kW.
Dieselové motory: 2.0 TDDi/66 a 85 kW, 2.0 TDCi/85 a 96 kW a 2.2 TDCi/114 kW.




KLADY
výborné jízdní vlastnosti
komfortní odpružení
nabídka prostoru
příznivé ceny originálních dílů

ZÁPORY
na volnoběh hlučnější motor TDCi
hlučné a neúsporné turbodiesely TDDi
do roku 2003 pouze pětistupňová převodovka
pomalu řadící a poruchová automatická převodovka

Milan Jirouš

Komentáře ke článku

  • Automaty Zobrazit
    8. 5. 2009, Jenyk
  • Super "autíčko" Zobrazit
    8. 5. 2009, Pavel
  • diesel Zobrazit
    10. 5. 2009, Petr
    • Re: diesel Zobrazit
      10. 5. 2009, Jenyk
      • Re: Re: diesel Zobrazit
        11. 5. 2009, Petr
    • Re: diesel Zobrazit
      21. 5. 2009, MiBi
  • - bez nadpisu - Zobrazit
    10. 5. 2009, Martin
    • 10. 5. 2009, Genie
    • 2.0 TDDI vřele doporučuji Zobrazit
      11. 5. 2009, Lojzík
      • Re: 2.0 TDDI vřele doporučuji Zobrazit
        11. 5. 2009, Lojzík
        • Re: Re: 2.0 TDDI vřele doporučuji Zobrazit
          7. 10. 2012, mady
      • Re: 2.0 TDDI vřele doporučuji Zobrazit
        14. 5. 2009, devil666
  • Diesel 2.2 TDCi Zobrazit
    11. 5. 2009, Lars
    • Re: Diesel 2.2 TDCi Zobrazit
      14. 5. 2009, devil666
      • Re: Re: Diesel 2.2 TDCi Zobrazit
        15. 5. 2009, Eda
        • Re: Re: Re: Diesel 2.2 TDCi Zobrazit
          18. 5. 2009, devil666
          • Re: Re: Re: Re: Diesel 2.2 TDCi Zobrazit
            26. 1. 2010, milosh
      • Re: Re: Diesel 2.2 TDCi Zobrazit
        9. 2. 2012, Wikyng
    • Re: Diesel 2.2 TDCi Zobrazit
      20. 5. 2009, Honza
  • diesel nebo nafta Zobrazit
    1. 9. 2009, mova
    • Re: diesel nebo nafta Zobrazit
      4. 10. 2009, Láďa Nový
      • Re: Re: diesel nebo nafta Zobrazit
        2. 2. 2012, Marek
    • Re: diesel nebo nafta Zobrazit
      19. 12. 2009, ?
  • Mondeo Kombi 2,0 TDci 96kw Zobrazit
    11. 1. 2012, Pavel
    • Re: Mondeo Kombi 2,0 TDci 96kw Zobrazit
      12. 9. 2012, Ivan
  • Vstřiky CR v Mondeu TDCi Zobrazit
    11. 1. 2012, Pavel
    • Re: Vstřiky CR v Mondeu TDCi Zobrazit
      7. 10. 2012, mady
  • automatická prevodovka Zobrazit
    12. 4. 2012, Dano
  • 25. 9. 2012, kacmy
  • automat F Mondeo 2003 Zobrazit
    27. 1. 2013, Jirka
  • 27. 1. 2013, Jirka
  • Mondeo 2.5 V6, 6MT Zobrazit
    1. 3. 2013
  • Mondeo 2.5 V6, 6MT Zobrazit
    1. 3. 2013
  • Re: Mondeo Kombi 2,0 TDci 96kw Zobrazit
    10. 10. 2013, Petr
  • Re: Automaty Zobrazit
    3. 11. 2013, Mirouš

Tagy: Mondeo, Ford

Související články

Evita a Juan Peron pohledem petrolheada aneb jejich auto může být vaše!

Evita a Juan Peron pohledem petrolheada aneb jejich auto může být vše! Tedy pokud máte dost peněz.

Evita a Juan Peron pohledem petrolheada aneb jejich auto může být vaše!

Další článek o značce

JUDr. Tomáš Beran

Právní poradna

Dobrý den pane doktore, chci vyřadit motorové vozidlo z registru vozidel, ale voz... Více

Odpovídá: JUDr. Tomáš Beran

Stojí za pozornost?

© 2013 Media Marketing Services a. s. Perucká 7 120 00, Praha

Přihlašte se k odběru newsletteru Autoweb.cz!

  • Získáte informace o žhavých novinkách ze světa aut
  • Budete mít možnost účastnit se soutěží o atraktivní ceny
  • Zajistíte si neustálý přístup k informacím o autech z domova i ze světa
  • Nepřijdete o žádné důležité informace ze světa automobilismu
  • Užijete si pravidelná redakční videa, reportáže a videotesty
Odběr novinek lze kdykoliv odhlásit
TOPlist