Ford Focus živě

Modrý ovál překvapil Ženevu Focusem nové generace s karoserií kombi.

Ford na autosalonu v Ženevě vystavuje Focus nové generace, který debutoval v lednu na autosalonu v Detroitu. Novinkou jsou ale konkrétní informace o motorech a výbavě Focusu pro Evropu, stejně jako nečekané představení atraktivního kombíku. Oba modely firma odhalila na slavnostní tiskové konferenci v předvečer zahájení autosalonu. Na vlastní oči vypadá Focus mnohem zajímavěji než na prvních fotografiích.

Nový Focus kombi je už pátý model založený na nové globální platformě Ford pro segment C. Do roku 2012 na ní vznikne nejméně 10 různých modelů s úhrnným ročním objemem dva miliony prodaných aut.

Ford Focus fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Ford Focus fotogalerie

Focus kombi je určen speciálně pro Evropu, kde tuto karoserii tradičně volí třetina všech zájemců o Focus, ale třeba v Itálii nebo Německu je to dokonce každý druhý.

Hned vedle kombíku stojí stejný Focus, jaký byl k vidění už v Detroitu, ale Ford změnil barvu na jasně žlutou a hlavně poprvé prozradil skladbu pohonných jednotek pro evropské trhy. Vedle modernizovaných dieselů Duratorq TDCi 1,6 l (95 nebo 115 koní) a 2,0 l (115, 140 a 163 koní) je největší novinkou zbrusu nový benzínový čtyřválec EcoBoost. Nejedná se o dvoulitr, který jsme minulý týden poprvé okusili v modelu S-MAX, ale o dosud nepředstavenou jednotku 1,6 l SCTi s výkonem 150 nebo 180 koní.

Ford tvrdí, že díky globálnímu zacílení své nové platformy pro segment C může nabídnout vyspělejší techniku, než je v nižší střední třídě dosud zvykem. Sériově či za příplatek bude nový Focus vybaven poloautomatickým parkovacím asistentem, elektronickou imitací uzávěrky diferenciálu (Ford ji pojmenoval TVC) nebo rozpoznáváním dopravních značek. Tyto technologie jsme viděli už v konkurenčních autech jako Volkswagen Golf nebo Opel Astra, ale mnoho dalších je v segmentu C skutečně nových. Platí to třeba o systému pro udržování v jízdním pruhu, adaptivním tempomatu a monitorování pozornosti řidiče. Focus dostane také systém předcházení nehodám v nízkých rychlostech, který proslavilo Volvo XC60.

Modrý ovál se netají ambicí navázat na proslulé jízdní vlastnosti Focusu. „Mohu vám slíbit, že (Focus) bude nejzábavnějším autem ve své třídě,“ řekl nám Gunnar Herrmann, který je ředitelem celé nové globální řady modelů segmentu C. Doufejme, že nepřehání!

autoweb.cz

2.3.2010 11:15

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist