Ford Focus ST dostal samosvor!

Výtečné a radostná zpráva. A kromě "špéry" se pod kapotou es-téčka ukrývá třeba také závodní spojka. Je tady ovšem jedno velké "ale."

V podstatě nemá smysl číst dál, protože jakkoli to jsou samé dobré zprávy, tedy ohledně toho, jakou techniku ukrývá Ford Focus ST ve svých útrobách, tak se na konci článku nevyhneme zklamání.

Ford Racing, Ken Block and fifteen52 se daly dohromady a z této spolupráce vznikl projekt Ford Focus ST TrackSTer, který si svůj debut prožil na autosalonu v Chicagu. Autoři mluví o tom, že jde o „krále ostrých hatchbacků dnešní doby.“

Každopádně jsou tady modifikace a úpravy, které by mohli toho tvrzení podpořit a jak už je patrné z názvu článku, tak jedním z vylepšení je samosvorný diferenciál Quaife. Přesně ten totiž autu chyběl, bylo to znát už ve chvíli, kdy jsme nové STčko testovali na závodním okruhu v Sosnové u České Lípy.

Základem pohonného systému je stále dvoulitrový čtyřválec přeplňovaný turbodmychadlem laděný u Montune a vybavený kovanými ojnicemi a písty, mezi ním a předními koly ale nově pracuje spojkový set Centerforce. Stejný, jaký je v závodním Fordu Focus ST-R.

Ford Focus fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Ford Focus fotogalerie

DOPORUČUJEME: Ken Block – nový tým, nová garáž

V další výbavě pak najdeme krátké řazení, laděné výfukové potrubí, přeprogramovanou řídící jednotku, sportovní mezichladič a čtyřpístkové brzdové třmeny ze závodního speciálu.

A teď ta špatná informace na závěr, nebo spíše otázka, na kterou nechceme slyšet odpověď. Bude se tohle auto vyrábět, vozit do Evropy a prodávat?

Autoweb.cz

11.2.2013 9:05

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist