Ford Focus ST Combi – Octavia RS nemá šanci!

Překvapení si na letošní autosalon ve Frankfurtu přichystal Ford. Vedle hatchbacku Focus ST představil i praktickou verzi Combi. S tímhle manželku ukecáte!

Pamatujete si na první Ford Focus ST170 Combi? To už je ale doba, co se tohle auto prodávalo. Pak byl na dlouhou dobu klid a vlastně se mezi kombíky vycházejícími z modelů segmentu C nic zásadního nedělo – na svět se dostaly jen praktické a racionální modely. Aby člověk prochodil troje boty, než našel zábavu za volantem i s rodinou za zády… A stejně pak musel skončit ve Škodě Octavia RS Combi, protože nikdo nic podobného nedělal.

Ale Ford se teď rozhodl znovu vstoupit do téže řeky – představil nový Focus ST ve verzi Combi, který najednou může dávat smysl. Kombinuje totiž každodenní použitelnost, praktičnost a potřebnou dávku výkonu a také stylu. Na co se tedy mohou zákazníci v podání Fordu Focus ST Combi těšit?Hatchback Focus ST se začne prodávat na jaře na více než čtyřiceti světových trzích. Praktická verze Combi je vyvinuta speciálně pro trh evropský. Pod kapotou bude mít ale shodnou techniku jako hatchback. Místo pětiválce 2,5 litru dostane nový dvoulitrový čtyřválec EcoBoost, který pošle na přední kola výkon 250 koní a točivý moment 360 Nm. I když je motor výkonnější, má být o pětinu úspornější než minulá pětiválcová verze.

Ford Focus fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Ford Focus fotogalerie

Podle prohlášení automobilky má mít Ford Focus ST bezprostřední reakci na plyn, za což vděčí přepracovanému sání a výfukovému systému, stejně tak citlivě nastavené řídící jednotce. Podle Fordu prý také nepřijdeme o velmi charakteristický zvukový projev, který byl u minulé verze velmi oblíben. Přesto Ford přiznává, že odladění čtyřválce bylo po stránce akustické velmi obtížné.Nový Ford Focus ST ve verzi hatchback i kombi používají nový elektrický posilovač se systémem TSC (Torque Steer Compensation), který pomocí signálů od řídící jednotky umí eliminovat efekt přenosu točivého momentu do řízení. Uvidíme, jak se to projeví na zpětné vazbě a odezvě.

Nový model sice nemá samosvor, ale pomocí elektronických hraček zlepšuje trakci natolik, že snad ani není potřeba. Elektronika pak pomáhá i v boji proti nedotáčivosti. Jediné, v čem se pak kombi od hatchbacku odlišuje, je úhel zadních tlumičů, což si vyžádaly požadavky na praktičnost zavazadlového prostoru. Jízdní vlastnosti praktické verze tím ale neutrpí.

Zatímco Focus ST v pětidveřové karoserii hatchback je na trhu dobře známou stálicí, Ford věří, že kombi přitáhne zcela novou klientelu a bude úspěšné. V této kategorii nicméně nic podobného dosud nenajdete, tedy kromě domácí Octavie RS, která však nabídne maximálně 200 koní.

autoweb.cz

12.9.2011 9:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist