Ford Focus RS je tady!

Jedno z nejočekávanějších aut letošního roku se poprvé ukázalo veřejnosti.

V poslední době je velice moderní a hlavně politicky a sociálně korektní představovat stále zelenější auta. Nový Ford Focus RS se drží této linie a je tak zelený, jak jen může být. Jenom v trochu jiném slova smyslu.

Včera se na autosalonu v Londýně Focus RS oficiálně představil veřejnosti a nemá cenu chodit okolo horké kaše, protože vás určitě nejvíc zajímá technika pod jeho kapotou.

Nový Ford Focus RS dostal stejný přeplňovaný pětiválec 2.5, jaký pohání civilizovanější Ford Focus ST, ve verzi RS ale podává výkon rovných 300 koní a točivý moment vyrostl na 410 Nm. Pokud se nepleteme, tak se tím Focus RS stává nejvýkonnějším sériově prodávaným autem s pohonem předních kol. Motor dostal oproti Focusu ST větší turbo a mezichladič, další komponenty jako výfuk, sání, vačky a ojnice prošly drobnými úpravami, aby vydržely větší zatížení.

Sílu bude na přední kola přenášet stejná šestistupňová manuální převodovka jako ve Focusu ST, ale dostane kratší dráhy řazení. Na přední nápravě také trůní samosvorný diferenciál od firmy Quaife, který má stejnou konstrukci jako ten ve starém Focusu RS, ale byl patřičně zesílen, aby odolal většímu točivému momentu.

Ford Focus fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Ford Focus fotogalerie

Bez kvalitního podvozku ale takový výkon na silnici nepřenesete. Ford Focus RS má sice vpředu klasické vzpěry MacPherson a vzadu víceprvkové nezávislé zavěšení, jenže na přední nápravě přibyl nový systém, kterému Ford říká „revo-knuckle“. Ten by měl eliminovat přenos točivého momentu do řízení při prudké akceleraci, což je častá bolest silných aut s předním pohonem. Revo-knuckle funguje na jednoduchém principu: pouze pohlcuje zkrutný pohyb a eliminuje tak namáhání závěsů. Pro Ford pověstná zpětná vazba v řízení by neměla přítomností revo-knuckle utrpět. Při ladění podvozku začali inženýři modrého oválu s čistým listem papíru, takže charakter auta by měl být ještě dravější a výbušnější než u Focusu ST.

Pokud očekáváte, že vám sdělíme i cenu a datum prodeje, musíme vás zklamat. Ford ještě nedokončil vývoj některých komponentů a oznámil, že Focus RS půjde do prodeje až za pět měsíců. První zákazníci se tak svezou nejdříve v únoru 2009. Poku chcete být mezi prvními, bude dobré složit zálohu co nejdříve, první rok produkce se totiž vyrobí maximálně 5000 kusů. Podle dosavadních informací by cena neměla přesáhnout částku 900 000 korun.

autoweb.cz

25.7.2008 5:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist