autoweb.cz > Ford > Ford Focus EcoBoost: budoucnost benzínu
Ford Focus EcoBoost: budoucnost benzínu
Určitě už víte, že Ford teď uvádí na trh modernizovaný Focus s novým designem, „uklizenějším“ interiérem a hromadou nových elektronických vychytávek. Konstruktéři nejprodávanějšího auta na světě ale řádně zapracovali také na technice pod kapotou.
Nový Ford Focus díky tomu přichází s nejúspornějšími motory v historii této modelově řady. Jako první model značky Ford v Evropě bude k dostání s motorem 1.5 EcoBoost. Ten dosahuje ve spojení se šestistupňovou manuální převodovkou a systémem Stop-Start o sedm procent nižší spotřeby paliva než ekvivalentní verze dosavadní jednotky 1.6 EcoBoost. Na začátku příštího roku se nabídka rozšíří také o provedení se šestistupňovým automatem.
Promyšlená konstrukce
Čtyřválec 1.5 EcoBoost bude nabízen ve dvou verzích nejvyššího výkonu: 110 kW (150 k) a 134 kW (182 k). Jednou z významných technických inovací jsou výfukové svody integrované přímo do hlavy válců. Toto řešení se poprvé objevilo u motoru Ford 1.0 EcoBoost. Motor se jeho zásluhou rychleji zahřeje na provozní teplotu a díky zkrácení vzdálenosti mezi spalovací komorou a turbem se také urychluje nástup točivého momentu.
Technologie EcoBoost kombinuje přeplňování turbodmychadlem, přímé vstřikování paliva a proměnné časování sacích i výfukových ventilů (Ti-VCT). Blok motoru je vyroben z hliníkové slitiny. Vodní mezichladič stlačeného vzduchu zvyšuje účinnost plnění válců. Řídicí elektronika motoru je naladěna s důrazem na co nejlepší úroveň kultivovanosti, zvukového projevu a dynamiky.
Tříválec boduje u zákazníků i odborníků
Nový Focus si budete moci koupit i se zážehovým motorem Ford 1.0 EcoBoost, který si v loňském roce do svého Focusu zvolila třetina evropských zákazníků a letos byl potřetí v řadě vyhlášen vítězem ankety „International Engine of the Year“ (Mezinárodní motor roku). V budoucnu bude silnější provedení motoru 1.0 EcoBoost o výkonu 92 kW (125 k) dostupné také se šestistupňovou automatickou převodovkou.
Focus se speciální verzí motoru 1.0 EcoBoost s emisemi CO2 99 g/km se stal celoevropsky prvním rodinným autem se zážehovým motorem, které dosáhl emisí CO2 nižších než 100 g/km i bez pomoci hybridního agregátu.
To je vlastně největší přednost technologie EcoBoost: má nízkou spotřebu, ale přitom řidiče neokrádá o zvuk, zátah a charakter pořádného benzínového motoru. Představuje tak ideální doplněk k výborně fungujícím podvozkům, jimiž je Ford právem vyhlášený. Ještě že aspoň některé z masových značek i dnes myslí na řidiče, kteří řídí rádi a chtějí si každou jízdu užít! Více na www.ford.cz