Ford Focus (2004 – 2011)

8 fotografiíAutobazary a vše o ojetých autech

Ford Focus druhé generace patří mezi nejoblíbenější ojetiny nižší střední třídy. Nabídka vozů je široká, různých motorizací dostatek. Jaké provedení vybrat?

Diskuze

31 komentářů

    Karel

    Měl jsem FoFo 2.0 TDCI (100Kw),nabylo to úplně špatný auto,akorát motor byl hrozně poruchovej,vstřiky,setrvačník a spojka,EGR vše se měnilo do najetí 140tkm (5let),podvozkově perfektní,spotřeba trochu vyšší cca 6.8l, největší průser samozřejmě koroze a nejen ta podvozková ale stále u Focusů se opakující koroze karoserie,tentokrát přední blatníky, a spodky dveří,sice vše opraveno v záruce ale nechtěl jsem čekat až to vyleze znovu,tak šlo auto pryč.

    olso

    To ste dobre obstali v zaruke, ak nemam potvrdene knizku kazde 2 roky, tak holt smola. A potvrdenu knizku nemam, lebo mam povrchove oderky od napr.kamienkov. Kto nema po 3-4 rokoch ?

    BoBik

    No já vlastím kombík 1,6 74kW po FL. Ty kvalitní materiály v interiéru bych teda rád viděl. Jinak to není špatné auto, ale do mínusů bych určitě zařadil jenom 5-ti stupňové převodovky u všech benz. motorizací kromě ST a RS. A navíc benz. motory 1,4 59kw až 1,8 92kW mají nachlup stejné zpřevodování včetně stálého převodu. A je to zpřevodováno celkem nakrátko (pochopitelně, když to musí utáhnout i jednačtyřka), takže větší motory jsou hlavně na dálnici vytočené do nesmyslně vysokých otáček. Konkrétně při 140 km/h tacho točí 4050 ot/min. Při celkem mizerném odhlučnění to tedy řve a dost žere. Konkrétně moje 1,6ka umí jezdit i za 6 litrů, ale jenom na okreskách a na pohodu. Na dálnici 8,5 – 9 při indikovaných 140 km/h.
    Krátce jsem jezdil i 1,8TDCi. To je neskutečný traktor se šíleným turboefektem. Jak já byl rád, když jsem ho vracel.
    Ale abych jenom nehanil: jízdní vlastnosti super, prostornost dostatečná: má slušný rozvor a je hooodně široký i dost vysoký. A malý kufr u kombíku? Jasně oproti Octavia možná, ale má zase tu výhodu, že když se mi něco zakutálí až dozadu, tak stehny neleštím nárazník . . .

    A bacha, dvouhmotový setrvačním má kromě dieslů i 2,0 benzín.

    josef K.

    To se divím, že tenhle příspěvek redakce nasmázla. Nikdo si přece nemůže dovolit kritizovat obdivovanou značku ford.

    Moik

    Míval jsem
    Kombi 2.0TDCi
    Kombi 1.6i
    5dv, 1.6TDCi
    5dv. 1.6Ti-VCT

    Na 1.6iTi-VCT odešel termostat bohužel zrovna za 2500kč, jinak bez závad.

    „Dvouhmotový setrvačník najdete i u silnější verze jednotky 1.6 TDCi.“
    To jako že u té slabší verze s 66 dvouhmota není??
    Neplete si to autor spíš s FAP? ten u silnější 1,6 je a u slabší není.

    Pavel

    Mám Focus 2009. A po 2 letech jsem měl omlácené prahy a spodní část dveří. Vyřešil jsme to lakováním a nalepením transparentní folie až ke spodnímu prolisu….Jinak musím zatím říct, že spokojenost mám 1,6 Ti-VCt a po 113 000km jsem neměl ani jeden problém. Jen spotřebák a to, co je v servisním plánu. A destičky a kotouče původní…

    Pavel

    Tak to nevím, jak jezdíte s autem. Mám teda 1,6 silnější 85kw. Ale okrsky a po město jezdím do 6,5l. Teď jezdím hodně dálnici takže to je spíš kolem 7l. Ale přes 8l na nádrž jsem se dostal asi 2x…

    Syčák

    „Motoristé na automobilu oceňují dobrou nabídku místa pro posádku, což platí jak pro oblast předních, tak zadních sedadel.“
    Tak s tím bych polemizoval. Neznám jiné auto, kde by středová konzole tak utiskovala spolujezdce.

    ff

    1,6 HDI je taky hnojovy motor, ze si dobrovolne nekupi nikto normalny. Riesit, ci ma zotrvak alebo nie uplne fuk – kedze sa dojebe kopec inychveci – ktore nie su lacnejsie…

    Po městě za 6,5? A teď tu o Červené Karkulce prosím.
    Jinak těch 6,5 po okrskách není žádný problém, když jsem jel například z Ostravy do Tater, tak jsem to pohodovou (ale nijak extrémně pomalou) jízdou udělal za 6,3 (tam i zpět). Jednou jsem si zkusil něco jako eko-rallye a výsledek byl 5,6.
    Ale ohledně té dálnice – otázka je jak rychle po ní jezdíte. Já indikovaných 140 kmh. Pak to je za těch cca 8,5. Pokud bych jezdíte indikovaných 120 kmh, pak věřím, že k 7-mi se dá přiblížit. Všechno je to jenom o rychlosti . . .

    BoBik

    A nepletete si to s třetí generací? Protože tam je opravdu vepředu hora plastů s nesmyslně širokou středovou konzolou. U dvojky mi to přijde OK, jak na místě řidiče, tak i spolujezdce. Navíc na rozdíl od třetí generace je design palubovky jednoduchý a tudíž přehledný. Já se středovou konzolou určitě problém nemám i když se vyjímnečně vezu na místě spolujezdce.

    Rado

    Mal som 2.0TDCI hatchback. Kupeny s realnymi 137k km, na budiku obligatnych 81k. 600 km po kupe turbo v kybli. Po 20 tisic km vymena vstrekovacov, po dalsich 10 tisic sa ozvala dvojhmota. To som uz odmietol riesit, pretoze vzniklo podozrenie na poohybane ojnice v motore (udajne casta zavada predfaceliftovych FFII), takze auto slo z baraku.
    Nasledoval FFII 2.0i s realnymi 90k km, s nim mam urobenych 15k km, zatial bez jedinej zavady a investicie (ak odratam 18″ disky a gumy). Rozvod retazou, takze odpada jeho draha vymena (cca 380 EUR aj s vodnou pumpou). Vrelo odporucam tuto motorizaciu, na rozdiel od slabsich benzinakov ma citelne dlhsiu patku, takze to pri 130 tolko nereve a ani nezarie. Nie je ziadny dovod bat sa spotreby – dlha trasa sa da aj pod 7/100 (alebo za 14/100, ale to potom horia gumy). Eko dialnicny presun na 20 km s teplym startom rychlostou 95-100 km/h sa mi podaril za 6.3/100 a to aj na osemnastkach.

    Rado

    Pod toto sa podpisujem aj ja. Problemy s 1.6TDCI/HDI najviac plnia stranky autofor, specialne ta silnejsia verzia je co sa tyka spolahlivosti tragicka. Vsetky problemy vyplyvaju z dementneho layoutu motora – turbo, katalyzator a DPF pred blokom motora, ktory griluju, trubka mazania turba v tesnej blizkosti telesa katu a DPF, takze sa olej poriadne prepeka, k tomu Fordom predpisana viskozita 5W-30 tomu iba napomaha. DPF regenerovany „mokrou“ cestou pridavnych vstrekov nafty pri otvorenych vyfukovych ventiloch s naslednym flambovanim turba je spolu s nariedovanim oleja naftou ako prijemny bonus. Motorizacii 1.6TDCI 80kW DPF sa treba vyhnut poriadne sirokym oblukom, kto to kupi ako jazdenku, pochopi co je to pomsta jazdeneho diesla. Spolu s 1.4i je to najhorsi motor, ktory pod kapotou Focusov kedy bol. Ten 1.4i sice netaha a zerie, ale je aspon spolahlivy.

    Pavel

    Tak 6,5-7l mám kombinace okrsky a město. V čistém městě je to určitě víc ale snažím se vyhybat kolonám…

    Při 140km/h na tachometru Jihlava – Praha 7,6. Jeté celou cestu na tempomat, občas při předjetí akcelerace. 8,5 u mě odpovídá aspoň u mě 150-160km/h. Nutno dodat, že je to hodně o stylu jízdy.

    Kuban

    ten dvojí metr je zvláštní…. Ford, jakožto značka, která je poměrně poruchová a nespolehlivá, za to vyrábí poměrně povedené modely, čas od času s dobrým chováním na silnici (ikdyž spíše tvrdé povahy), je rázem v hodnocení skvělé, jen proto, že se to o něm všeobecně povídá…..

    přitom to, co se všeobecně povídá, nebývá vždy pravda (tedy skoro vždy)…. Tím nehaním fordy, ba naopak, jen už z těchto subjektivních hodnecení mám docela vředy 😀

    Kuban

    ba co víc, utiskuje i řidiče, a to především nohy… Navíc je místo pro nohy tak úzké, že kolenem narážím do hrany…..

    ale chápu, jsem vysoký metrákový hňup, já nemám právo posuzovat pohodlí a prostor 😉

    Jaroslav

    No,já vlastním FF ll kombi,r.v.2004,1.6 16V 74kW benzín,najeto 158000 km.Po dálnici 140km/h se zapnutou klimou 7l/100km,okresky + 1.tř 6-6,5l/100km a město 8-8,5l/100km.Auto je spolehlivé.Je pohodlnější než třeba Škoda Octavia,ta má zase kvalitnější interiér.

    Nic proti. ale kupoval jsem si Focuse 1.6 TDCi v roce 2005 z výroby a neměl jsem ani jeden z vašich jmenovaných problémů. Příště až budete o něčem psát, alespoň se v tom autě svezte. Protože psát například o tom, že se olej zahřívá na vyšší teplotu než by měl a to mimo motor, je s prominutím trochu hovadina coooo.

    Boban

    Právě se rozhoduji, že koupím Foc II 1,6 ben, protože jezdím více po dálnici. Mám Fab II HTP 51kw a po dálnici při 120km/h jezdím klidně za 6,2kl-100km, na okrskách běžně 5,2! . Takže spotřebou si teda moc nepomůžu u Fordu. Koroze u Fab II po 5 letech drsného provozu žádná. Tak jsem v rozpacích, co kromě silnějšího motoru Foc II má :-S Foc je šírší to je super, ale v zadu kolena se dotýkají sedadla řídiče, mám 180cm, takže žádný basketbalista nejsem. Pravé koleno řídiče je utlačováno trochu méně než ve Fab II, ale nic moc teda. Takže zbývá jediné – Foc II se náramně dobře řídí a je trošku tižší než Fab HTP. Co mě ještě překvapilo – sedačky vp5edu vedou tělo méně než na mé Fab II. Tož nevím no…

    Ken21

    Jako pomoc při rozhodování už asi můj komentář brát nelze,ale třeba to pomůže jiným. Měl jsem Fabii II s 3.válcovým motorem o objemu 1,4 TDI s 59ti kW. Nechal jsem jí nachipovat a tím se zvýšila na 81 kW. Jezdím denně 32 km do práce a totéž zpět (z toho 10 km po dálnici) a dlouhodobý % byl 5,8 l/100 km. Po jejím ukradení jsem si pořídil Ford Focus II combi 1,6 TDCI 66kW,jezdím tutéž trasu a jsem na %4,4 l/100 km !!!

    Lala

    myslim ze by pomohlo olejove cerpadlo s rychlejsim okruhem

    AndyAaron

    Mame FF II 1.6 74kW z roku 2007. Spotreba dle technickeho prukazu je celkem smesna, kombinace tam je tusim 6,7 l/100km. Kdyz jedu po okreskach lehce pianko, tak spotreba kolem 6,4l. Nejcasteji se auto ale pohybuje ve meste a v primestskem provozu a tam ta spotreba je ted kolem 9,5l. Pokud potrebuju svizneji projet dalnici lehce nad limit (kolem 150km/h), tak je spotreba take pres 9l. Dlouhodoby prumer mame 8,2l. Ty prevody jsou opravdu kratke a auto je pomerne hlucne. Co mi ale vyhovuje je podvozek. Je pohodlny, zadne razy, pekne filtruje nerovnosti, ale zaroven je jisty a podrzi v zatackach.

    Piiitr

    Máme v rodině úplně stejné stejný rok a motorizaci. Jezdíme něco po Budějicích, něco mimo… dle počítače je průměrná spotřeba 6,8 l. Na druhou stranu jak je počítač přesnej netuším 🙂

    TDCI

    Mám 1.6 TDCi (77 kW) od roku 2007 v tej dobe 41 500 km. Je rok 2015 a nájazd 183 000 km. S motorom a ani s autom som nemal žiadny problém za celú dobu provozu.

    gracian

    Neřekl bych že má malý zavazadelník. Před rokem si poslední ročník tohoto modelu koupil kámoš v aaa, jeli jsme ho hned projet do Chorvatska v pěti lidech. Každý měl věci na týden na plachetnici. Focus byl plnej tak, že jsem nevěřil že je to možný. I tak to auto jelo skvěle. Trochu bych měl výhrady k designu interiéru ale je to otázka zvyku a vkusu. Docela jsem zauvažoval o tom že do toho půjdu taky. Výběr ojetých je vcelku dostatečný.

    Golan

    tento typ Focus r.v 2007 – benzin 74 Kw je zatím nejspolehlivější auto , které jsem kdy měl.A měl jsem řadu aut počínaje škodovkami, WW Pasat, Mitsubishi, BMW, a jiné .Za současných 170 000 km se nevyskytla zatím žádná porucha – z vyjímkou autorádia. Výdrž jednotlivých komponentů je neskutečná . Motor naprosto bez problémů a po 170 000 km bez ztráty výkonu!! Výfuk a zadní brzdy stále originální !!! , přední destičky měněny poprvé po 135000 Km. Problémem bylo zpočátku častá výměna žárovek . Po instalaci odpor. zpoždovacích kabelů jsou žárovky neměněny 5 let.Spotřeba cca 7,2 l. (v dokladech 6,8l). Autu by prospěla 6 rychlost a lepší odhlučnění – které jsem vyřešil samolepící folií, jinak OK.

    peto focus taxi

    Focus som kupil ako novy. Pouzivam ho v taxi.Mam 114500km a ziaden problem.80kw ma dostatocnu silu a nizku spotrebu.Zatial bez problemov.Hlavne pravidelna vymena oleja kazdych 10 000km a nie 15 000km + filtre.A hlavne netankovat klasicku naftu ale premiovu.Ja tankujem evo diesel a motor ma ten isty tah ako novy.Co sa tyka auta ako celku je spolahlive i ked v taxi dostava zabrat.Mal som aj benzin 74kw 320 000km -tiez spokojnost.

    jak

    Máme FII kombi 1,6 16V 85kW. V městském provozu se umím vejít do 7,3L, manželka jezdí stejnou trasu za 8L, takže je to i o tom, jaký má člověk cit a jak a kdy řadí.
    Na dlouhých trasách, když myslím na spotřebu a neproháním to, tak se dokážu pravidelně vejít do 5,6 až 5,9L, což je, si myslím, na benzíňáka takových rozměrů perfektní hodnota.
    Krátké převody mi tam trochu vadí (máme i staršího focuse a v tom novém bych pořád hledal šestku)- hlavně teda ta krátká pětka (při 2000 otáčkách na pětku jede 70km/h – to měla i felicie s 50kw.). na delších cestách se to projeví. S tím autem se dá jezdit se skvělou spotřebou, ale jak to chcete po dálnici rozjet, tak se krátká pětka na spotřebě znát. No ale kdo dnes hodně jezdí delší cesty, jde do nafty, a pro kratší cestová po okreskách a po městě jsou krátké převody vlastně fajn.
    Máme také ford focus první generace 1,6 74kw. Při 2000 otáčkách na pětku jedu 82km/hod. To je úplně jiné kafe na delších cestách po dálnici, ale je pravda, že jak jedeme někam do vedlejší vesnice a pod, tak si uvědomuji, že musím pořád řadit mezi 4 a 5, zatímco s novým focusem po těch okreskách mimo město prostě můžete tu pětku nechat a není třeba tak podřazovat.
    Když jedeme na delší cestu, bereme staršího focuse s delší pětkou. 🙂 Vždy se vejdu do 6L s plně naloženým autem.
    A pak ještě pozoruji jeden rozdíl. Ačkoliv je nový focus papírově silnější a má kratší převody, starší focus má znatelně lepší zátah v nižší otáčkách. Skvěle zatáhne už od nějakých 1800ot/minutu. Kdežto nový focus II, u něj se probouzí síla až při cca 3300 ot./min. Což opět spotřebě moc nepřidá a chcete li auto rychle rozpohybovat. musíte řadit a řadit. Kdežto u starého jste ve 40Km/h zařadili trojku, ta zatáhla jako stádo koní a vydržela skoro až do 140km/h.

    Honza

    Tak ja se musim ztotoznit s AndyAaron, mam Focuse II kombi 1.6 74 kW 2008, koupil jsem ho z NDR od prvního majitele, velmi slusny stav, rozhodne nejezdim jako duchodce a ani netrham asfalty, nepodtacim motor, jezdim okolo tech 2500 max 3000 ot a proste se dlouhodobe porad drzim na 8,2L dle PP, jezdim prevazne mesto tak 80% a vetsinou sam. A kdyz vyjedu ven tak se te prumerne moc klesat nechce a jeste nez jsem to koupil, tak me kazdej krmil jak to jezdi za 7-7,5L. Doufam, ze se mi to vrati aspon lepsi spolehlivosti vozu nez je naftak, ktery bylo moje predchozi auto (Octavia), tam sice byla prumerna 5,5L ale po case to ma taky dost slusny investice.. Nebo teda nevim cim to je, ale jizdou asik ne, jezdim jeste ve sluzebnim a tam mi to zere jako vsem. Mam na nem pneu M+S celorocne, tak mozna i to, nebo co by to jeste mohlo ovlinit? Olej, filtry, to vsechno dostaval, tak jak ma.. Jinak porovnani s octavkou, tak me strane stvou sedacky, furt se tak nejak povyklavaji nebo vrzaji atd. a to jsem je komplet dotahoval a promazaval, proste pusobi lacine. Razeni je taky horsi, blbe se dava kvalt 3 a celkove mi prejdou mekci plechy a vic plastovy naraznik. Naopak podvozek je lepsi, mnohem lip drzi na silnici a hlavne v zatackach a je hezci design. Kufr a misto uvnitr neresim, s tim jsem pocital. Jinak Fordacky fora jsou dobry, spoustu veci se da doma poresit a taky se daji na nej sehnat levne dily. Celkove jsem spokojenejsi, jen ta spotreba by mohla byt nizsi..:-(

    Rado,

    Měl jsem
    Kombi 2.0TDCi
    Kombi 1.6i
    a vše bez závad (Y)
    http://www.autozazitek.cz

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist