autoweb.cz > Ford > Ford Focus > Ford Focus 1.5 EcoBoost Red & Black Edition (2016)
Ford Focus 1.5 EcoBoost Red & Black Edition (2016)
Dynamika 7
Chování na silnici 7
Provozní náklady 7
Praktičnost 8
X-Factor 9
Celkové hodnocení 7.6
Radosti
Vzhled, dynamika, spotřeba, komfort
Starosti
Snad lehký odklon od řidičského entuziasmu
„Červený a černý“ nemá nic společného s klasickou literaturou, nejde (tedy alespoň myslím) o žádnou narážku na Stendhalův román, ale o edici, která nabízí dvě kombinace dvou – je zjevné jakých – barev. Jen nedlouho poté, co jsme o uvedení této edice na trh psali, ji máme v redakčním testu, a jde o „červenou“ verzi, kdy hlavní barvou je právě červená, s kontrastními prvky v černé barvě.
A hned bych rád řekl, že auto vypadá opravdu dobře, velmi dobře, se všemi těmi doplňky, které si raději prohlédněte v galerii ,než aby je zde slovně popisoval. Tak moc dobře, že mne na německé dálnici, kam jsem vyrazil s autem s úmyslem otestovat motor (probereme později), tedy na pumpě na německé dálnici, srdečně zdravil jiný majitel nového Fordu Focus. Tak tedy na první pohled tady máme modernizovaný Ford Focus s již známým designem, akcentovaným zajímavým barevným schématem a jakkoli může jít o „levnou“ či „jednoduchou“ myšlenku, tak ta ve výsledku funguje.
Interiér
Nejsem právě odborníkem na Fordy a detailně probírat jednotlivé změny nedokáži, co ale mohu, to je prohlásit, že upravený interiér se mi moc líbí, vypadá mnohem příjemněji než ten, který měl namísto středové konzole jakýsi nabubřelý nádor s miliardou tlačítek. Nelíbil se mi, vadil mi svými rozměry, neuměl jsem se v něm orientovat. U tohoto vozu je to jiné a já musím říct, že jak jsem s Focusem jezdil, přicházel jsem mu na chuť, vzhledem k předsudkům…
Pohon
… které se týkali zejména pohonné jednotky. O pohon auta se stará čtyřválec s objeme 1,5 litru přeplňovaný turbem a polykající benzín a já, jako ne právě srdečný obdivovatel downsizingu, jsem z malého objemu měl lehlé obavy. Jak se ukázalo, tak marné… Právě motor mne vyhnal na německou dálnici, právě tam jsme se mu chtěl dostat na kobylku a nepovedlo se. Byl jsem velmi příjemně překvapen dynamikou. Nevnímal jsem obvyklý neduh malého „foukaného“ motoru, tedy „uměle“ vyhoněný výkon bez síly, 150 koní pod kapotou se jevilo jako mnohem větší stádo, rozhodně jsem na dálnici nezdržoval. Opravdu, dávám palec nahoru, v rámci malých jednotek je tohle opravdu velmi povedený agregát, ke kterému se ještě někdy rád vrátím.
Spotřeba
Zajímala mne také spotřeba, opět kategorie, která v teoretické úrovni u malých motorů je tradičně odlišná od reality. Patnáctistovka by měla podle tabulek konzumovat v průmětu 5,5 l/100 km a k této hodnotě jsem se nedostal. Nicméně jsem sedl do auta, které po vynulování v servisu ukazovalo na palubním displeji nějakých osm/devět litrů a já během stovek a stovek kilometrů pracoval na tom, aby tato hodnota klesala. Podotýkám že bez zásadní snahy o klidnější jízdu vzhledem k mému obvyklému stylu jízdy, prostě jsem sedl do auta a jel.
Ovladatelnost
Pokud chválím Ford Focus za dynamiku a spotřebu, tak u ovladatelnosti zvolím jinou notu. Nebudu přímo kritizovat, spíše prohlásím, že Focus podle mého názoru udělal krok od ryze řidičského auta, kdy se vzdal nadšeneckého přístupu k řízení a vyměnil ho za komfort na palubě. Auto je příjemně vyvážené, pohodlně naladěné, o tom žádná, z volantu jsem dostával ale méně informací než tomu bylo dřív. Otázkou je, zda je to špatně nebo dobře… a já si myslím, že je to jedno. Přijal jsem Ford Focus jako výtečný dopravní prostředek z místa A do místa B, bez ambicí aby měl stroj bavil, dbal jsem spíše na zmiňované pohodlí, plus náklady ne (dlouhou) cestu a v tom ohledu jsem byl plně uspokojen.
Mohl bych se zabývat kufrem, třeba tím, že by mohl být větší, ale tím bych se pouštěl na tenký led v tom smyslu, že bych jen srovnával teoretické hodnoty s konkurencí, protože po praktické stránce jsem neměl potíže odvézt vše, co jsem potřeboval.
Verdikt
V závěru tedy nejprve něco k Focusu bez ohledu na barvu. Velmi dobré auto, s velmi dobrým a vyváženým motorem, které nabídne velmi dobré jízdní vlastnosti a zajímavou výbavu a co nabídne, to také plní. O „barevné“ edice tady máme navíc doplňky navíc, plus velmi atraktivní vzhled (což sice cenu navýší, ale odpovídajícím způsobem a ke chce základ, má ho mít).
Za mne je Ford Focus Red Edition dobrou volbou – netvrdím, že z něj prýští emoce do všech stran a je mi zřejmé, že milovníka nafty zřejmě nepřesvědčí, „benzínového“ řidiče s extrovertní osobností, s průměrným, resp. obvyklým zájmem o každodenní řízení auta ovšem asi ano.
Měření a technické údaje
Motor | |
---|---|
Konstrukce | čtyřválec |
Palivo | benzín |
Plnění | přeplňování turbodmychadlem |
Zdvihový objem (cm3) | 1499 |
Převodovka | šestistupňová manuální |
Poháněná kola | přední |
Výkon a spotřeba | |
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.) | 110/150 v 6000 |
Točivý moment (Nm) | 240 v 1600 - 4000 ot./min |
0-100 km/h (s) | 8,9 |
Nejvyšší rychlost (km/h) | 210 |
Spotřeba paliva (l/100 km) | 7 / 4,6 / 5,5 |
Objem nádrže (l) | 55 |
Rozměry a hmotnosti | |
Délka (mm) | 4360 |
Šířka (mm) | 2010 |
Výška (mm) | 1469 |
Rozvor náprav (mm) | 2648 |
Provozní hmotnost (kg) | 1325 |
Ceny | |
Základní cena modelu | 349 990 Kč |
Základní cena test. verze | 473 990 Kč |
Cena testovaného vozu | 559 790 Kč |