Ford Fiesta (výroba 2002 – 2008)

Mezi malými vozy si Ford Fiesta získal oblibu zejména díky dobrým jízdním vlastnostem. Na trhu ojetin jej favorizují také příznivé ceny.

RADOSTI
Výborné jízdní vlastnosti, vynikající sportovně laděný model ST, úsporné turbodiesely, solidní spolehlivost, příznivé ceny ojetin, příznivé ceny náhradních dílů.

STAROSTI

Do faceliftu v roce 2005 nevzhledná palubní deska, opravdu chudá základní výbava, omezený komfort sedadel (vyjma modelu ST).

Malé automobily se již netěší tak velkému zájmu jako tomu bylo před několika lety. Nyní motoristé mnohdy upřednostňují větší vozidla patřící do nižší střední třídy. To je samozřejmě důsledek cenové dostupnosti větších vozů s bohatou moderní výbavou.

Ford Fiesta fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Ford Fiesta fotogalerie

Přesto, že se poměr trochu změnil, nejsou malá auta okrajovou záležitostí. V tomto segmentu patří Ford Fiesta stále k oblíbeným, a to zejména díky skvělému podvozku, ceně a dobré pověsti plynoucí ze spolehlivosti.Naopak jako zápor bývá vnímán interiér automobilu. To platí především pro vozidla vyrobená do faceliftu, jenž proběhl v roce 2005. Ten se kromě palubní desky dotkl také nárazníků a především předních světlometů a koncových světel.


Ale zpět do prostoru pro posádku. Palubní desku mnoho motoristů vnímá jako poměrně nevzhlednou. V rámci faceliftu se však situace změnila, když se v interiéru objevily barevné plasty palubní desky s lepší povrchovou úpravou a s nimi sladěné čalounění (nabídka nově obsahovala tři barevné kombinace).

Celkově se tak podařilo prostor pro posádku oživit a udělat atraktivnějším. Nevzhledná gumová manžeta řadicí páky ale zůstala zachována. Zmínit musíme také sedadla, k nimž mají někteří motoristé výtky.Ty směřují zejména ke krátkým sedákům a omezenému pohodlí při jízdě na delší vzdálenosti. Po stránce prostoru si vůz nestojí špatně. Samozřejmě s přihlédnutím k jeho vnějším rozměrům. Zavazadelník o objemu 285 litrů ničím nevybočuje ze standardů třídy.

Po stránce jízdních vlastností je samozřejmě nejlepší volbou verze ST. Dobře si ale stojí i běžná provedení. Tužší podvozek je zde opravdu výborně naladěn a jízdní stopu v zatáčkách drží skvěle. Velice pozitivně působí i přesné řazení.

Nabídka pohonných jednotek je zcela dostačující, když zahrnuje agregáty od objemu 1,25 až do objemu 2 litry. Motory 1.3 o výkonu 44 kW ale není zrovna trhač asfaltu. Na zcela opačné straně pak stojí velice živá šestnáctistovka, nebo dvoulitrový agregát ve vynikajícím modelu ST.Po stránce spolehlivosti představuje určité riziko turbodiesel 1.6 TDCi na jehož vývoji pracoval Ford s koncernem PSA Peugeot Citroën. Známé jsou jeho potíže se vstřikovači, s úniky oleje či podtlakovým okruhem, který ovládá škrticí klapku, EGR ventil a turbo.


Mezi benzinovými motory pozor zejména na rozšířenou třináctistovku. Zde se někdy objevuje přeskakování rozvodového řetězu následkem opotřebení. Nejprve se v zatáčkách začne rozsvěcet mazání a agregát netáhne tak dobře jako dřív, pak začne zhasínat, až nejde nastartovat vůbec. Motor se naštěstí nepotká, a tak není oprava příliš nákladná.

„Objevují se vůle na přední nápravě a opotřebená ložiska kol, jež se hlásí o výměnu typickým hučením,“ pokračuje ve výčtu častých závad Radek Špulka, cenový specialista Auto ESA.Známá je také koroze výfuku a povrchová koroze podvozkových dílů. Pozor si dejte na nepřesný palivoměr, což není u tohoto modelu žádná výjimka. „Problémy mohou způsobit také nadměrně opotřebené klíčky a zámky, což je typická nemoc starších fordů,“ zakončuje zástupce Auto ESA.


Ve zpětném zrcátku
2002 – uvedení modelu ve tří a pětidveřovém provedení se zážehovými motory 1.3i/44 a 51 kW, 1.4 16V/59 kW, 1.6 16V/74 kW a turbodieselem 1.4 TDCi/50 kW
2003 – nově agregát 1.25 16V/55 kW.
2004 – nový turbodiesel 1.6 TDCi/66 kW ze společného vývoje s koncernem PSA Peugeot Citroën.
2005 – uvedena sportovně laděná verze ST s vynikajícím podvozkem, sportovními sedadly a atmosférickým zážehovým motorem 2.0 16V/110 kW.
2008 – nahrazení modelu novou generací Fordu Fiesta.

Bezpečnost dle Euro NCAP

Bariérovým testem Euro NCAP prošel Ford Fiesta v roce 2002.
Za ochranu posádky při nárazu vůz získal 4 hvězdičky z 5 možných (25 bodů).
Za ohleduplnost při střetu s chodcem dostal 2 hvězdy ze 4 možných (14 bodů).

Milan Jirouš

21.4.2013 2:00| autor: Milan Jirouš

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist