Ford Fiesta nové generace: Komfort především, ale jezdí pořád skvěle?

První jízda | vydáno 19. 7. 2017

Velikost textu: a a a

Vyrazili jsme do španělského Valladolidu na mezinárodní prezentaci nového Fordu Fiesta. Jaká je další generace nejoblíbenějšího malého hatchbacku?

Ford Fiesta dlouhodobě patří mezi nejoblíbenější automobily segmentu B, tedy mezi malými hatchbacky. Je to ikona, která si našla cestu do srdcí prakticky smýšlejících lidí, ženského publika i nadšených řidičů. Nová generace však slibuje velkou revoluci v samotném zaměření auta. Už to nemá být levný hatchback pro masy, ale tak trochu stylovka s nádechem dostupného luxusu.

Pokud jde o vzhled, žádná velká revoluce se neudála. Pořád poznáte, že jde o Fiestu, jenom je nyní trochu kulatější a jemnější. Vepředu si všimnete zajímavého denního svícení, které trochu připomíná oční linky, zadní světla se pak z vertikální polohy přemístila do horizontální. Fiesta narostla do velikosti jen nepatrně - je o 71 mm delší (v podstatě jen díky delším nárazníkům) a 13 mm širší, přičemž rozvor narostl o pouhé 4 mm.

Chytré drobnosti, které potěší

Nová generace je spíš evolucí a cizelováním malých detailů. Třeba dveře dostaly výsuvné ochranné lišty po vzoru Focusu, jen fungují o něco lépe - méně cvakají a také se do nich nebudete tolik zasekávat. Nově můžete objednávat dokonce i panoramatické střešní okno a potěší i možnost volby stylu a charakteru, jaký vaše nová Fiesta bude mít.

Základní výbava Trend vypadá docela obyčejně, ovšem Titanium už o mnoho elegantněji, ST-Line pěkně nabroušeně a Vignale vyloženě luxusně. V průběhu příštího roku se přidá ještě verze Active se zvětšenou světlou výškou, střešními ližinami a plastovými ochrannými prvky. Chybět pak nebude ani plnohodnotné ST.

Technicky nejvyspělejší auto třídy

Nová Fiesta se chlubí i spoustou moderních technologií. Jako vůbec první model Fordu dostala zdokonalený předkolizní asistent s detekcí chodců, který funguje i v noci. Nechybí ani aktivní parkovací asistent s funkcí podélného i příčného stání, rozpoznávání dopravních značek nebo asistent dálkových světel. Samozřejmostí je hlídání mrtvých úhlů, adaptivní tempomat, sledování bdělosti řidiče nebo systém hlídání jízdního pruhu. To vše činí z nové Fiesty technicky nejvyspělejší auto svojí třídy.

Vylepšení se dočkala také spousta maličkostí, které ani nevidíme, ale na jízdu mají zásadní vliv. O 30 mm širší rozchod kol vpředu a o 10 mm vzadu zajišťuje větší stabilitu - přilnavost podvozku se zvětšila o 10 % a zásadní zlepšení doznala i brzdná dráha, a to o 8 %. Nezdá se to jako hodně, ale ze 100 km/h Fiesta zabrzdí o 3 metry dřív. Vítaná je i lepší torzní tuhost karoserie, která se zvýšila o znatelných 15 %.

Hezčí a pohodlnější uvnitř

Zásadní změny se udály uvnitř. Pryč je nafouknutý funky styl, nové auto je mnohem uhlazenější. Přístrojový štít tvoří jeden rovný černý panel, do něhož je hezky nenápadně vsazený displej palubního počítače. Je to elegantní a velmi dobře čitelné. I volba materiálů a kvalita zpracování je na poměry třídy na vysoké úrovní. Vignale navíc přináší i kožené sedačky nebo kožené čalounění palubní desky, které v této třídě vypadá nevídaně luxusně.

Uhlazenější je také středový panel s pěkně zakomponovaným displejem ve stylu tabletů a všimnete si i podstatného úbytku tlačítek - jak na palubní desce, tak i na jednodušším a přehlednějším volantu. O kvalitní reprodukci hudby se stará audiosystém Bang & Olufsen, který hraje opět na poměry velmi dobře a nechybí ani poslední generace multimediálního systému SYNC 3 s funkcemi Apple CarPlay a Android Auto.

Skvělá jízda především

Jakkoliv je interiér komfortnější, nezapomnělo se ani na to, aby se Fiesta dobře řídila. Dobře se tu sedí, volant hezky padne do ruky, řízení je poměrně lehké, ale akorát rychlé a dobře vyvážené, hlavice řadicí páky má jednoduchý kulovitý tvar a přesný chod. Ovládací prvky nejsou tak syrově mechanické jako třeba v Mazdě 2, ale pořád patří na vrchol. Vyhoví jak lidem, kteří berou auto jako spotřební zboží, tak těm, kteří očekávají nějakou interakci se strojem. Přesně tak, jak to vždy bývalo.

Překvapí ovšem poněkud měkčí charakter odpružení. V nájezdu do zatáčky vzbuzuje mírnou nedůvěru, ale jakmile se auto v oblouku usadí, perfektně drží stopu. Možná podvozek přišel o část hravosti, ale pokud vám to schází, můžete sáhnout po verzi ST-Line, která mimo drsného vnějšího vzhledu přináší i malinko nižší a tužší podvozek. Změna je to není výrazná, ale cítíte trochu větší ochotu auta vrhnout se do zatáčky a utahovat stopu. Kde jsou obyčejné verze plavnější a dospělejší, tam ST-Line mírně poskakuje, ale přináší trochu lepší reakce podvozku na povely řízením. V obou případech stále platí, že podvozek zdaleka převyšuje schopnosti motorů.

Tříválcové benzíny, čtyřválcové nafty

Pod kapotu můžete vybírat poměrně dost motorizací. Základem jsou atmosférické tříválce o objemu 1,1 litru s výkony 70 a 85 koní a pětistupňovým manuálem, následují přeplňované tříválce 1.0 EcoBoost ve verzích 100, 125 a 140 koní s šestistupňovými manuály a šestistupňovým automatem pro nejslabší verzi, a nabídku uzavírá turbodiesel 1.5 TDCi s výkony 85 a 120 koní, obě verze dostupné s šestistupňovým manuálem. Chybět nebude ani ostré ST s motorem 1.5 EcoBoost o výkonu 200 koní s funkcí deaktivace dvou ze tří válců.

K první testovacím jízdám byly na výběr nejsilnější motory na obě paliva. A rozhodně nezklamaly. Benzínový 1.5 EcoBoost jezdí hezky svižně, rád se vytáčí a tříválcový cvrkot, který vydává, je tichý, a pokud se ozve, tak docela příjemně - neotravuje a nemáte pocit, že autu něco chybí. Naftový 1.5 TDCi nabídne pěkný zátah a pocitově možná jede ještě lépe, jako bonus pak dokáže nabídnout i velmi dobrou spotřebu - volnou stovkou po rovině jezdí klidně pod 4,0 l/100 km.

Dospělejší jízdou i cenou

Ford Fiesta nové generace ve všech ohledech dospěl - je zvenku uhlazenější, uvnitř hezčí, podvozkově komfortnější, ale stále dobře řiditelný. Potěší moderní technologie a také možnost auto do jisté míry individualizovat - nejen vzhledově, ale také jízdním charakterem, pokud sáhnete po verzi ST-Line. Musíte ovšem počítat s tím, jak Fiesta dorostla, stejně tak vyrostla i cena. Fiesta už není primárně levným autem pro masy, tuto úlohu převzal Ford Ka+.

Nejlevnější Fiestu získáte za 304 990 korun s motorem 1.1 70 k, třídveřovou karoserií a výbavou Trend, nejdražší se pak prodává bez šesti tisíc za půl milionu, a to 1.5 EcoBoost 100 k s automatem, nebo 140 k s manuálem, obojí pětidveřová verze Vignale. Mimochodem, nejsilnější motor zatím získáte právě jen ve verzi Vignale, nejsilnější turbodiesel pak prozatím vůbec, nicméně později má dorazit i na český trh. A jedna zajímavost na závěr - zatímco ostatní výrobci upouštějí od třídveřových karoserií, Fiestu koupíte se třemi dveřmi ve všech motorizacích.

Komentáře ke článku

  • Před pár lety stála Fiesta těsně n... Zobrazit
    9. 8. 2017, Frenki

Tagy: Ford Fiesta, Ford

Honda Jazz Type-R: Splašená krabička pro důchodce vypadá lákavě

Máte slabost pro naprosto nudná auta přeměněná v pořádné bestie? Potom je Honda Jazz Type-R něco pro vás.

Honda Jazz Type-R: Splašená krabička pro důchodce vypadá lákavě
JUDr. Tomáš Beran

Právní poradna

Dobrý den, trošku tápu v tom, jak si mám vysvětlit tuto situaci: http://abload.de/... Více

Odpovídá: JUDr. Tomáš Beran

Chtěli byste se projet?

Tyto internetové stránky používají soubory cookie. Více informací zde.

© 2000 - 2017 Media Marketing Services a. s. Perucká 7 120 00, Praha

Přihlašte se k odběru newsletteru Autoweb.cz!

  • Získáte informace o žhavých novinkách ze světa aut
  • Budete mít možnost účastnit se soutěží o atraktivní ceny
  • Zajistíte si neustálý přístup k informacím o autech z domova i ze světa
  • Nepřijdete o žádné důležité informace ze světa automobilismu
  • Užijete si pravidelná redakční videa, reportáže a videotesty
Odběr novinek lze kdykoliv odhlásit
TOPlist