Ford C-Max (2003 – 2010)

MPV Ford C-Max osloví komfortem, variabilitou a spolehlivostí. Nabídka ojetin ale není největší a tak je hledání toho pravého o něco náročnější.

Model C-Max uvedla automobilka Ford pod názvem Focus C-Max v roce 2003. Využila tak již zavedeného jména jednoho ze svých úspěšných modelů. Vůz se dostal na trh s dvojicí zážehových a dvojicí vznětový motorů.

O dva roky později se počet nabízených pohonných jednotek rozrostl, což se dělo i v roce 2006. Následující rok byl model přejmenován na Ford C-Max.

Na podzim 2009 byl představen nástupce – C-Max druhé generace a to i v prodlouženém provedení. K prvním zákazníkům se však dostane až ve druhé polovině roku 2010. Do té doby zůstane v prodeji automobil první řady.

Ten absolvoval bariérovou zkoušku Euro NCAP v roce 2003 a za ochranu posádky při nárazu získal čtyři hvězdy z pěti možných. Stejným počtem hvězdiček byla hodnocena i bezpečnost dětí v autosedačkách a za ohleduplnost při střetu s chodcem vůz dostal dvě hvězdy z maximálních čtyř.

Za volantem

Palubní deska automobilu je tvarově zdařilá a tvoří ji měkčený plast s dobrou povrchovou úpravou. Řadicí páka je umístěna výš na středovém panelu, takže ji má řidič blíž k ruce.

Sedadla vozu poskytují dobrou oporu tělu v zatáčkách, sedák i opěradlo vynikají pohodlím. Ne každému ale může vyhovovat více dopředu vystrčená hlavová opěrka. Zadní sedačky lze samostatně posouvat. Po sklopení střední části lze boční sedadla posunout dozadu a doprostřed. V tomto čtyřmístném uspořádání mají všichni cestující velmi mnoho místa. Avšak ani při klasickém nastavení v pěti se zle cítit nebudete.

C-Max nabídne zavazadelník o objemu 460 litrů, v interiéru najdete i několik dalších odkládacích míst – například v podlaze). Tolik jako má například konkurenční Renault Scénic ale nečekejte.

Z motorů můžeme doporučit zážehové šestnáctistovky, nebo turbodiesel 1.8 TDCi/85 kW. Dvoulitrové vznětové agregáty častěji trápí technické problémy a totéž platí i pro motor 1.6 TDCi vyvíjený ve spolupráci s PSA Peugeot Citroën.

Jízdní vlastnosti vozu jsou vzhledem k jeho stavbě solidní. Mezi stejně starými automobily Ford je ale podvozek C-Maxu nejslabší. To však neplatí, pokud je vůz vybaven sportovním podvozkem. S ním MPV opravdu mile překvapí, když umožní průjezdy zatáček nečekaným tempem.

Časté závady

Z poruch jmenujme problémy se vstřikováním u turbodieselů 2.0 TDCi a 1.6 TDCi. Druhý jmenovaný agregát se potýká i s úniky oleje a zradit může i turbodmychadlo.

Nezřídka se lze setkat s opotřebenými ložisky kol, vůlemi na přední i zadní nápravě či zasekávajícím se zámkem kapoty.

Motorizace

Benzinové motory: 1.6 16V/74 kW, 1.6 Ti-VTC/85 kW, 1.8 16V/88 a 92 kW, 2.0 16V/107 kW.
Dieselové motory: 1.6 TDCi/66 a 80 kW, 1.8 TDCi/85 kW, 2.0 TDCi/100 kW.

KLADY
variabilita interiéru
spolehlivost
příznivé ceny originálních dílů
kvalitní materiály v interiéru

ZÁPORY
menší nabídka ojetin
kratší životnost spojky
malý odpor pojistky zpátečky

Milan Jirouš

20.11.2009 11:23| autor: Milan Jirouš

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist