Ford B-Max 1.0 EcoBoost Colour Edition: Rodině dokořán

První jízda | vydáno 9. 7. 2017

Velikost textu: a a a

Celkové hodnocení:

  • Dynamika:
  • Chování na silnici:
  • Provozní náklady:
  • Praktičnost:
  • X-Factor:
  • Celkové hodnocení:

Praktická krabička se zajímavými dveřmi neztrácí svou atraktivitu pro rodiny. Otázkou je, jak velké...

Radosti

  • Praktické řešení zadních dveří
  • Živý motor
  • Jízdní vlastnosti v zatáčkách

Starosti

  • Materiály v interiéru nepůsobí aktuálně
  • Nepřehledné ovládání audiosystému

Člověk by skoro zapomněl, že v záplavě Mondeí, S-Maxů, Galaxy a Edgů Ford nabízí také malé MPV. Není divu, v době, kdy trh šílí po více méně nesmyslných crossoverech, je segment s jasně definovaným účelem na ústupu. A právě tento účel je jasný z designu a rozměrů B-Maxu. Je to pracant, který bude převážně ve městě vozit rodiny s dětmi. Kromě jemné linky, vedoucí od předních blatníků k zadním světlům, nečekejte žádné designové zběsilosti, toto MPV je z hlediska stylu nekonfliktní a dá se říci, že konzervativní. I s doplňky, které dostanete v rámci této verze Colour Edition: šestnáctipalcovými ráfky, zadním spoilerem v barvě laku, černou střechou a zpětnými zrcátky a spodní mřížkou chladiče v leskle černém provedení.

Interiér

Přední dveře klasické, zadní posuvné, žádný B sloupek – proč to tak nedělá více automobilek? Asi půjde o velikost, kompaktní MPV si zřejmě z hlediska pevnosti konstrukce takovou věc může dovolit. Na zadní sedačky, kam nakládáte děti, je skutečně královský přístup, který nic neomezuje, zajímavé je i ukotvení předních pásů přímo v sedačkách u ramen řidiče a pasažéra. Z hlediska bezpečnosti vám mimochodem nic nehrozí, B sloupek je rozdělený na dvě extrémně odolné části a schovaný v hranách předních a zadních dveří. Palubní deska plus některé prvky volantu jsou u verze Colour Edition z lesklého černého plastu, máme zde také řadící páku s koženou hlavicí,  multifunkční tříapůlpalcový displej, systém SYNC a Bluetooth handsfree. Interiér působí robustně, ale je znát, že B-Max je z hlediska materiálů auto z trochu jiné doby, na druhou stranu, vzhledem k ceně jsou výtky takřka bezpředmětné. Archaicky však působí ovládání audiosystému s řadou titěrných tlačítek, které za jízdy nahmátnete jen s velkým štěstím. Nejdůležitější funkce (rádio, bluetooth, tempomat) jsou naštěstí pod tlačítky na volantu a ovládání manuální klimatizace je dostatečně přehledné, pod tímto panelem pak najdete dobře viditelnou signalizaci vypnutí airbagu spolujezdce plus prostor na parkovací karty.

Vzadu je méně místa pro kolena a více prostoru nad hlavou, účel zadních sedaček je tedy jasný – převoz dětí na bočních sedácích, vybavených systémem ISOFIX. Při nakládání, poutání a obsluze ratolestí máte díky dveřím a vyššímu stropu dostatek manipulačního prostoru, což se vždy hodí. Opěráky zadních sedaček jsou dělené v poměru 60:40 a sklopné do rovné plochy. Kufr je dobře přístupný, ale jiný kočárek, než skladný „golfák,“ se sem nevejde. Na převoz klasického kočáru s hlubokou nebo sedací korbou plus normálně velkým podvozkem musíte sklopit sedačky a v takové chvíli se přepravní kapacita smrskne na jedno malé dítě. B-Max tedy lze doporučit spíše rodinám s většími a ideálně chodícími dětmi.

Pohon

Litrový tříválec EcoBoost vyhrává ve své kategorii v soutěži nejlepší motor roku už pět let v řadě a je fakt, že stále patří ke špičce. Jeho hravý vrčivý zvuk je doplněn kultivovaným chodem a solidním zátahem, který na přepravní kapacitu B-Maxu bohatě stačí. Chce se mu do otáček a dobře si rozumí s velmi přesným pětistupňovým manuálem. I když si umím představit, že malé MPV bude častěji řídit žena, která by ocenila automat, kombinace motoru a převodovky funguje bez zádrhelů a nevyžaduje žádné větší úsilí nebo soustředění. Spotřeba se v reálu pohybuje okolo šesti litrů na sto.

Ovladatelnost

Opět je znát, že B-Max je auto ze staré školy. V tom nejpozitivnějším slova smyslu. Řízení je rychlé, naprosto přesné a na poměry naprosto civilních aut přetéká citem. Dobrá zpětná vazba je i v brzdách, celkové sladění ovládacích prvků vyvolává touhu zkoušet, co všechno si toto malé MPV nechá líbit. A není toho málo, nedotáčivost daná výškou, celkem malým rozchodem kol a profilem pneumatik přichází postupně, nezáludně a vždy o ní víte včas. Stačí soustředit se na výjezd ze zatáček, lehce si připravit nájezd a udržíte si velmi solidní tempo, které vás bude díky „mechanickému a analogovému“ dojmu z řízení skutečně bavit. Tak, a teď si uvědomte, že žádná matka s dvěma dětmi na zadních sedačkách nebude zkoušet tlačit B-Max do extrémů, zkoumat, jak se rovná v zatáčce po odstavení plynu a tak dále. Podvozková nadstavba dává tomuto rodinnému dopravníku rezervu, kterou si můžeme vykládat jako bezpečí. Jinak podvozek dobře tlumí nerovnosti při zachování příjemné tuhosti, nechová se jako houpačka a dává vám vědět, po čem jedete.

Verdikt

Pro menší rodiny nebo jako druhé auto dává B-Max velký smysl. Na svou třídu má velmi povedené jízdní vlastnosti, snadno se ovládá a skvěle si rozumí s dětmi. Zajímavé řešení dveří usnadňuje nastupování na zadní sedačky, a když sklopíte opěradla, má velmi dobrou přepravní kapacitu. Jasný důkaz, že MPV ještě neřekla poslední slovo.

Měření a technické údaje

MotorFord B-Max 1.0 EcoBoost Colour Edition
Konstrukceřadový tříválec
Palivobenzín
Plněnípřeplňování turbodmychadlem
Zdvihový objem (cm3)999
Převodovkapětistupňová, manuální
Poháněná kolapřední
Výkon a spotřeba
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.)74/100 v 6000
Točivý moment (Nm)170 v 1400 - 4000
0-100 km/h (s)13,2
Nejvyšší rychlost (km/h)175
Spotřeba paliva (l/100 km)5,1
Objem nádrže (l)48
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4077
Šířka (mm)1751
Výška (mm)1604
Rozvor náprav (mm)2489
Provozní hmotnost (kg)1274
Zavazadlový prostor (l)318/1386
Ceny
Základní cena modelu342 990 Kč
Cena testovaného vozu401 990 Kč

Komentáře ke článku

Tagy: Ford

Rozhovor: Jezdecky to byla tvrdá sezona...

Staronový motokrosový mistr republiky v kategorii MX1, Martin Michek, se vrací k uplynulé sezóně a bilancuje.

Rozhovor: Jezdecky to byla tvrdá sezona...
JUDr. Tomáš Beran

Právní poradna

Vážený pane doktore, na parkovišti byly značky zákaz stání kvůli blokovému čist... Více

Odpovídá: JUDr. Tomáš Beran

Stojí za pozornost?

Tyto internetové stránky používají soubory cookie. Více informací zde.

© 2000 - 2017 Media Marketing Services a. s. Perucká 7 120 00, Praha

Přihlašte se k odběru newsletteru Autoweb.cz!

  • Získáte informace o žhavých novinkách ze světa aut
  • Budete mít možnost účastnit se soutěží o atraktivní ceny
  • Zajistíte si neustálý přístup k informacím o autech z domova i ze světa
  • Nepřijdete o žádné důležité informace ze světa automobilismu
  • Užijete si pravidelná redakční videa, reportáže a videotesty
Odběr novinek lze kdykoliv odhlásit
TOPlist