Ford B-Max 1.0 EcoBoost Colour Edition: Rodině dokořán

První jízda | vydáno 9. 7. 2017

Velikost textu: a a a

Celkové hodnocení:

  • Dynamika:
  • Chování na silnici:
  • Provozní náklady:
  • Praktičnost:
  • X-Factor:
  • Celkové hodnocení:

Praktická krabička se zajímavými dveřmi neztrácí svou atraktivitu pro rodiny. Otázkou je, jak velké...

Radosti

  • Praktické řešení zadních dveří
  • Živý motor
  • Jízdní vlastnosti v zatáčkách

Starosti

  • Materiály v interiéru nepůsobí aktuálně
  • Nepřehledné ovládání audiosystému

Člověk by skoro zapomněl, že v záplavě Mondeí, S-Maxů, Galaxy a Edgů Ford nabízí také malé MPV. Není divu, v době, kdy trh šílí po více méně nesmyslných crossoverech, je segment s jasně definovaným účelem na ústupu. A právě tento účel je jasný z designu a rozměrů B-Maxu. Je to pracant, který bude převážně ve městě vozit rodiny s dětmi. Kromě jemné linky, vedoucí od předních blatníků k zadním světlům, nečekejte žádné designové zběsilosti, toto MPV je z hlediska stylu nekonfliktní a dá se říci, že konzervativní. I s doplňky, které dostanete v rámci této verze Colour Edition: šestnáctipalcovými ráfky, zadním spoilerem v barvě laku, černou střechou a zpětnými zrcátky a spodní mřížkou chladiče v leskle černém provedení.

Interiér

Přední dveře klasické, zadní posuvné, žádný B sloupek – proč to tak nedělá více automobilek? Asi půjde o velikost, kompaktní MPV si zřejmě z hlediska pevnosti konstrukce takovou věc může dovolit. Na zadní sedačky, kam nakládáte děti, je skutečně královský přístup, který nic neomezuje, zajímavé je i ukotvení předních pásů přímo v sedačkách u ramen řidiče a pasažéra. Z hlediska bezpečnosti vám mimochodem nic nehrozí, B sloupek je rozdělený na dvě extrémně odolné části a schovaný v hranách předních a zadních dveří. Palubní deska plus některé prvky volantu jsou u verze Colour Edition z lesklého černého plastu, máme zde také řadící páku s koženou hlavicí,  multifunkční tříapůlpalcový displej, systém SYNC a Bluetooth handsfree. Interiér působí robustně, ale je znát, že B-Max je z hlediska materiálů auto z trochu jiné doby, na druhou stranu, vzhledem k ceně jsou výtky takřka bezpředmětné. Archaicky však působí ovládání audiosystému s řadou titěrných tlačítek, které za jízdy nahmátnete jen s velkým štěstím. Nejdůležitější funkce (rádio, bluetooth, tempomat) jsou naštěstí pod tlačítky na volantu a ovládání manuální klimatizace je dostatečně přehledné, pod tímto panelem pak najdete dobře viditelnou signalizaci vypnutí airbagu spolujezdce plus prostor na parkovací karty.

Vzadu je méně místa pro kolena a více prostoru nad hlavou, účel zadních sedaček je tedy jasný – převoz dětí na bočních sedácích, vybavených systémem ISOFIX. Při nakládání, poutání a obsluze ratolestí máte díky dveřím a vyššímu stropu dostatek manipulačního prostoru, což se vždy hodí. Opěráky zadních sedaček jsou dělené v poměru 60:40 a sklopné do rovné plochy. Kufr je dobře přístupný, ale jiný kočárek, než skladný „golfák,“ se sem nevejde. Na převoz klasického kočáru s hlubokou nebo sedací korbou plus normálně velkým podvozkem musíte sklopit sedačky a v takové chvíli se přepravní kapacita smrskne na jedno malé dítě. B-Max tedy lze doporučit spíše rodinám s většími a ideálně chodícími dětmi.

Pohon

Litrový tříválec EcoBoost vyhrává ve své kategorii v soutěži nejlepší motor roku už pět let v řadě a je fakt, že stále patří ke špičce. Jeho hravý vrčivý zvuk je doplněn kultivovaným chodem a solidním zátahem, který na přepravní kapacitu B-Maxu bohatě stačí. Chce se mu do otáček a dobře si rozumí s velmi přesným pětistupňovým manuálem. I když si umím představit, že malé MPV bude častěji řídit žena, která by ocenila automat, kombinace motoru a převodovky funguje bez zádrhelů a nevyžaduje žádné větší úsilí nebo soustředění. Spotřeba se v reálu pohybuje okolo šesti litrů na sto.

Ovladatelnost

Opět je znát, že B-Max je auto ze staré školy. V tom nejpozitivnějším slova smyslu. Řízení je rychlé, naprosto přesné a na poměry naprosto civilních aut přetéká citem. Dobrá zpětná vazba je i v brzdách, celkové sladění ovládacích prvků vyvolává touhu zkoušet, co všechno si toto malé MPV nechá líbit. A není toho málo, nedotáčivost daná výškou, celkem malým rozchodem kol a profilem pneumatik přichází postupně, nezáludně a vždy o ní víte včas. Stačí soustředit se na výjezd ze zatáček, lehce si připravit nájezd a udržíte si velmi solidní tempo, které vás bude díky „mechanickému a analogovému“ dojmu z řízení skutečně bavit. Tak, a teď si uvědomte, že žádná matka s dvěma dětmi na zadních sedačkách nebude zkoušet tlačit B-Max do extrémů, zkoumat, jak se rovná v zatáčce po odstavení plynu a tak dále. Podvozková nadstavba dává tomuto rodinnému dopravníku rezervu, kterou si můžeme vykládat jako bezpečí. Jinak podvozek dobře tlumí nerovnosti při zachování příjemné tuhosti, nechová se jako houpačka a dává vám vědět, po čem jedete.

Verdikt

Pro menší rodiny nebo jako druhé auto dává B-Max velký smysl. Na svou třídu má velmi povedené jízdní vlastnosti, snadno se ovládá a skvěle si rozumí s dětmi. Zajímavé řešení dveří usnadňuje nastupování na zadní sedačky, a když sklopíte opěradla, má velmi dobrou přepravní kapacitu. Jasný důkaz, že MPV ještě neřekla poslední slovo.

Měření a technické údaje

MotorFord B-Max 1.0 EcoBoost Colour Edition
Konstrukceřadový tříválec
Palivobenzín
Plněnípřeplňování turbodmychadlem
Zdvihový objem (cm3)999
Převodovkapětistupňová, manuální
Poháněná kolapřední
Výkon a spotřeba
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.)74/100 v 6000
Točivý moment (Nm)170 v 1400 - 4000
0-100 km/h (s)13,2
Nejvyšší rychlost (km/h)175
Spotřeba paliva (l/100 km)5,1
Objem nádrže (l)48
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4077
Šířka (mm)1751
Výška (mm)1604
Rozvor náprav (mm)2489
Provozní hmotnost (kg)1274
Zavazadlový prostor (l)318/1386
Ceny
Základní cena modelu342 990 Kč
Cena testovaného vozu401 990 Kč

Komentáře ke článku

Tagy: Ford

Vybržděné stojící auto a zezadu náraz vozu, jehož řidič nedokázal zastavit aneb Co neubrzdíš, to ukecáš!?

Aktuálně sledovaná dopravní nehoda, při které zahynulo malé dítě. Právní expert JUDr. Beran rozebírá skutečnost, zda "zabíjel" řidič auta, které přijelo na místo jako poslední.

Vybržděné stojící auto a zezadu náraz vozu, jehož řidič nedokázal zastavit aneb Co neubrzdíš, to ukecáš!?
JUDr. Tomáš Beran

Právní poradna

Vážený pane doktore, při couvání z parkovacího místa pře OD Kaufland v Pardubicíc... Více

Odpovídá: JUDr. Tomáš Beran

Stojí za pozornost?

Tyto internetové stránky používají soubory cookie. Více informací zde.

© 2000 - 2017 Media Marketing Services a. s. Perucká 7 120 00, Praha

Přihlašte se k odběru newsletteru Autoweb.cz!

  • Získáte informace o žhavých novinkách ze světa aut
  • Budete mít možnost účastnit se soutěží o atraktivní ceny
  • Zajistíte si neustálý přístup k informacím o autech z domova i ze světa
  • Nepřijdete o žádné důležité informace ze světa automobilismu
  • Užijete si pravidelná redakční videa, reportáže a videotesty
Odběr novinek lze kdykoliv odhlásit
TOPlist