autoweb.cz > crash testy aut > Fiat Panda – Crash test Euro NCAP
Fiat Panda – Crash test Euro NCAP
V kontextu třídy není čtyřhvězdičkový výkon Fiatu Panda ničím výjimečný. Čtyři hvězdičky dostal Chevrolet Spark i poslední Kia Picanto, stejně jako větší, přesto jednoduchý a laciný Nissan Micra. Jenže Volkswagen Up (a Škoda Citigo i Seat Mii) ve stejném kole předvedly, že to jde i lépe – mají pět hvězd.
Panda nepohořela. Interiér zůstal při všech nárazech stabilní a auto zvládlo náraz zpředu ukázkově. Oba boční nárazy bohužel skončily hůř. Nebylo to kvůli chybě v konstrukci auta, komisaři Euro NCAP k testu nepřipustili boční airbag. Ten je totiž v autě za příplatek. Panda bez něj nedokázala ochránit hrudník figuríny jako větší auta. Body ztratila také sedadla při testech nárazu zezadu, ochranu krku ocenila zpráva třetím stupněm z pěti.Figurína osmnáctiměsíčního dítěte nevykázala žádné nadměrné zatížení a Euro NCAP nemá k ochraně malých dětí výhrad. Fiktivní tříletá ratolest bohužel tak dobře nedopadla. Pohyb dopředu zvládla doporučená dětská sedačka dobře, ale cestou zpět po nárazu nezabránila hlavě dítěte v kontaktu s bočním okénkem. V této disciplíně dostal Fiat 2,7 bodu tam, kde i malá auta běžně atakují dvanáct bodů.
Fiat Panda fotogalerie – vše co potřebujete vidět
K chodcům je Fiat Panda nadstandardně ohleduplný, jeho nárazník funguje při srážce s člověkem perfektně a kapota i přední okno dokáží na velké části plochy nabídnout slušnou ochranu. Vyloženě špatně si vedla jen přední hrana kapoty.
Panda také ztratila body ze ESP pouze v příplatkové výbavě.
Martin Plaštiak