autoweb.cz > Fiat > Fiat Freemont > Fiat Freemont 2.0 MultiJet 2012
Fiat Freemont 2.0 MultiJet 2012
Dynamika 7
Chování na silnici 7
Provozní náklady 9
Praktičnost 8
X-Factor 4
Celkové hodnocení 7
RADOSTI
Sedm míst v základu; pohodlný podvozek; rozumná spotřeba; férová cena
STAROSTI
Na to, jak je velký, v něm není moc místa; měkké sedačky; slušel by mu automat
Je zvláštní, že tento mix mezi SUV, MPV a kombíkem v nabídce Fiatu chyběl. Je to vlastně něco jako Mercedes třídy R, jen o trošku menší (pořád je to ale s délkou 4,8 metru velké auto) a především o dost levnější. Na papíře je to rozhodně velmi zajímavá nabídka a špatná se nemusí zdát ani po prvním svezení.
V interiéru sice poznáte, že Fiat Freemont není žádný prémiový produkt, ale i když mu na tachometru svítí číslovka 30 000, nic tu výrazně nevrže a krom občasného zadrnčení na hodně rozbité silnici je všechno v pořádku. Jistě, Volkswagen bude uvnitř vypadat lépe, ale také bude (například Touran) o dost dražší.Fiat Freemont 2.0 MultiJet můžete mít va dvou stupních výbav a verzích. Testovali jsme tu velkorysejší a silnější, ale s manuální převodovkou a pohonem předních kol. Můžete mít i čtyřkolku, ke které dostanete automat. Na každodenní jízdy bude automat moc prima, o nutnosti čtyřkolky se pak dá spekulovat. Nicméně proč ne, neboť k autu, které si dělá i trochu „terénní“ ambice, by se hodit mohla.
Fiat Freemont fotogalerie – vše co potřebujete vidět
S Freemontem ale asi budete nejčastěji jezdit po silnici, takže předokolka stačí a i s ručním řazením se dá žít, i když není zrovna vzorem jemnosti a lehkosti. Spojka je trochu tvrdá. Zvyknete si, ale podle mě by v takovémhle autě měl být automat samozřejmostí.Naftový čtyřválec vpředu je poněkud hrubý a trochu hlučný, ale při dálničních 120 km/h tolik neobtěžuje a výkon 170 koní na poměrně velké auto stačí. Spotřeba paliva se dá mimo město udržet na překvapivě hezkých číslech a když motoru nestojíte na krku, ukazuje palubní počítač bezpečně méně než 6 litrů na 100 km. To je vážně v pořádku.
Máte sportovní choutky? Tak si proboha kupte jiné auto. Tohle se naklání, má trochu neurčité a odtažité řízení a trpí nedotáčivostí. Ale vadí to někomu? Při klidné rodinné jízdě funguje Fiat Freemont naprosto přesvědčivě a splňuje požadavky průměrně náročného zákazníka.
Klimatizace klimatizuje, můžete si nastavit vlastní teplotu i proud vzduchu pro zadní řadu sedadel, je tu plno odkládacích míst a především držáků na nápoje, kam se vejde i ten největší kelímek… Potřebuje člověk něco víc? No, možná trošku velkorysejší nabídku prostoru, protože na svou velikost uvnitř Freemont s místem trochu šetří. Ale třeba je to jen dojem, který vytváří masivní přístrojovka a střešní okno, které ubírá místo nad hlavou.
Ovšem velikost kufru a především jeho použitelnost je jen průměrná, za což můžou dvě další sedačky uložené v podlaze. Pomohlo by, kdyby byly vyjímatelné. Takhle do Freemontu naložíte kočárek s korbičkou a máte plno. Jako MPV tak Fiat Freemont trochu pokulhává, takže si dopředu vyzkoušejte, jestli dokáže vyhovět vašim požadavkům na vnitřní prostor.Fiat Freemont se sice zpočátku tváří maximálně pohodlně, ale po několika stech kilometrech mi přišlo, že se sedačky prosedí a začnou z nich bolet záda. Částečně za to může i nepříliš ergonomická pozice za volantem, ale to už je takový můj boj, že si skoro ve všech autech musím vybírat mezi nataženýma nohama nebo rukama. Říkám si, jestli jsem tolik atypická postava, ale když si vzpomenu, že ve většině německých aut problém nemám, asi bude chyba někde jinde.
Když přijde na řadu otázka peněz, dá se Freemont označit za poměrně solidní nabídku. Sice je potřeba se smířit s jistými kompromisy ohledně detailního zpracování, ale základ funguje slušně. Za svých 649 900 korun (akční nabídka) dostanete hodně auta. Jak je na tom s výbavou? Takhle, dám vám sem odkaz na oficiální ceník, takže se v něm můžete pošťourat. Mně ve Freemontu nic zásadního nechybělo.
Verdikt
Dieselový Fiat Freemont 2.0 MultiJet není dokonalé auto, ale také nedělá nic vyloženě špatně. Skromného zákazníka bez výhrad uspokojí a za akčních 650 000 korun se jedná o poměrně férovou nabídku. Nečekejte od něj nějaké ambice bavit řidiče a budete pravděpodobně spokojeni.
Měření a technické údaje
Motor | |
---|---|
Konstrukce | řadový čtyřválec |
Palivo | motorová nafta |
Rozvod | DOHC |
Plnění | přeplňování turbodmychadlem |
Uložení | vpředu napříč |
Zdvihový objem (cm3) | 1956 |
Kompresní poměr | 16,5 : 1 |
Vrtání x zdvih (mm) | 83,0 x 90,4 |
Převodovka | šestistupňová manuální |
Poháněná kola | přední |
Podvozek | |
Brzdy vpředu | kotoučové s vnitřním chlazením, 302 mm |
Brzdy vzadu | kotoučové, 305 mm |
Pneumatiky vpředu | 225/65 R 17 |
Pneumatiky vzadu | 225/65 R 17 |
Výkon a spotřeba | |
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.) | 125 / 170 v 4000 ot./min. |
Točivý moment (Nm) | 350 v 1750 - 2500 ot./min. |
Výkon/hmotnost (k/t) | 87,2 |
0-100 km/h (s) | 11,0 |
Nejvyšší rychlost (km/h) | 195 |
Spotřeba paliva (l/100 km) | 8,3 / 5,3 / 6,4 |
Objem nádrže (l) | 77,6 |
Rozměry a hmotnosti | |
Délka (mm) | 4888 |
Šířka (mm) | 1878 |
Výška (mm) | 1691 |
Rozvor náprav (mm) | 2890 |
Provozní hmotnost (kg) | 1949 |
Zavazadlový prostor (l) | až 1461 |
Ceny | |
Základní cena modelu | 569 900 Kč (2.0 MultiJet 140 k Freemont) |
Základní cena test. verze | 649 900 Kč (2.0 MultiJet 170 k Urban) |