Fiat Bravo (od 2007)

Ojeté fiaty lákají na příznivé ceny, ale pověstí poruchových aut odrazují. Ne jinak je tomu v případě pohledného modelu Bravo.

RADOSTI
Design, dostatek místa pro posádku, příznivé ceny ojetin, svižné motory.

STAROSTI
Rychlejší ztráta hodnoty, pověst značky, existuje v jediné karosářské verzi, malá nabídka ojetých vozů.

Model Bravo uvedený v roce 2007 na úspěch stejnojmenného vozu z devadesátých let nenavázal. I proto jej na prodejních plochách autobazarů nepotkáte tak často. Pokud zde ale bude, určitě vás zaujme zdařilými tvary.

Designu karoserie přitom úspěšně sekunduje ztvárnění pohledného interiéru. Palubní deska potěší i hodnotně působícími materiály. Proč tedy není novodobé Bravo k vidění častěji?

Fiat Bravo fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Fiat Bravo fotogalerie

Motoristé jsou v případě fiatů opatrní a současně citelně ovlivnění všeobecným míněním. Riziko častého výskytu závad nezřídka vidí jako moc velké, a tak raději hledají jinde. To je jeden pohled.Druhý, podložený čísly, taktéž řadí Bravo mezi podprůměrně spolehlivé automobily. Letošní TÜV Report jej totiž uvádí na 92. místě ze 127 hodnocených automobilů. Výskyt závad je 7,1%, průměr vozidel ve věku 2-3 roky přitom činí 5,9%.

Ano, je řada argumentů pro i proti statistikám TÜV. Každopádně jsou zde vozy porovnávány na základě pevně daných parametrů, tedy za stejných podmínek a výsledkem je žebříček, který pohled na fiaty v očích motoristů nijak nevylepší.

Kdo tedy zatouží po Fiatu Bravo, musí počítat s tím, že na něj v každém autobazaru nenarazí (řeč je samozřejmě o novodobém modelu). Výběr vozu tak může být složitější, nikoli nemožný.


O interiéru už zde pár slov padlo. Doplňme tedy jen, že nabídne na pohled možná obyčejná, ale přitom pohodlná sedadla. Jen boční vedení těla není jejich doménou.Pochvalu si zaslouží zavazadelník. Na hatchback totiž poskytne velice pěkný objem 400 litrů. Samozřejmě jej lze v případě potřeby rozšířit sklopením zadních sedadel a to na 1175 litrů.

Po stránce jízdní vlastností si automobil nestojí zle. V zatáčkách se rozhodně neztratí. Jenže naladění podvozku není vše. Kladně nelze hodnotit přeposilované řízení už ve standardním režimu, a to je tu ještě funkce zvýšení účinku posilovače stisknutím tlačítka „City“ – naprostá zbytečnost.

Jako ideální nevidíme řazení, které u ojetin nezřídka postrádá přesnost. Ostatně ani synchrony vždy nepracují nejlépe. Při výběru vozu proto věnujte převodovce dostatečnou pozornost.


Pohonné jednotky mají sil dostatek, silnější motory uspokojí i náročnější řidiče. Nakonec Fiat byl vždy znám živými agregáty. Ani základní čtrnáctistovka tak nemusí být špatnou volbou.Kdo zatouží po turbodieselu, určitě by se měl zamyslet nad jednotkou 1.6 JTDm/88 kW. Šestnáctistovek není mnoho, o silnějším provedení to platí dvojnásob. Zatím se ale jeví jako bezproblémové.

U devatenáctistovek a dvoulitrů pozor na stav dvouhmotového setrvačníku, který rozhodně nepatří k levným dílům. Na dvoulitr vás přijde v druhovýrobě přibližně na 24 000 Kč. Asi nejrizikovějším motorem je ale jednotka 1.9 JTD/110 kW. Častěji se totiž potýká s vadnými vstřikovači, turbem nebo palivovým čerpadlem.

„U turbodieselů si dejte pozor na závady vstřikovačů common railu,“ varuje Jindřich Topol, regionální manažer AAA AUTO. Jedním hlasem ale dodává: „Motory 1.6 JTD se zatím profilují jako spolehlivější.“Objevují se potíže s elektronikou, známá je koroze výfuku nebo praskání žárovek v potkávacích světlometech. Z převodovek nezřídka uniká olej, proto nepodceňte kontrolu vozidla na zvedáku. „Závady častěji postihují osvětlení či klimatizaci. Nezapomeňte tedy dobře prověřit veškerou výbavu automobilu,“ radí zástupce AAA AUTO. Všimněte si také, zda funguje podsvícení ovladačů, u některých vozidel je totiž nefunkční.


Ve zpětném zrcátku
2007 – představení nového Fiatu Bravo na jarním ženevském autosalonu, v nabídce motory 1.4 16V/66 kW, 1.4 T-Jet/88 kW, 1.4 T-Jet/110 kW, 1.9 JTD/88 kW, 1.9 JTD/110 kW.
2008 – agregát 1.9 JTD/88 kW vyřazen z nabídky, avšak uvedeny nové turbodiesely 1.6 JTD/77 a 88 kW, 2.0 JTD/121 kW.
2011 – nově pohonná jednotka 1.4 MultiAir/103 kW.

Bezpečnost dle Euro NCAP
Bariérovým testem Euro NCAP prošel model X3 první generace v roce 2007.
Za ochranu posádky při nárazu získal 5 hvězdiček z 5 možných (33 bodů)
Za ochranu dětí cestujících v autosedačkách 2 hvězdičky z 5 možných (36 bodů)
Za ohleduplnost při střetu s chodcem dostal 2 hvězdičky ze 4 možných (16 bodů)

Milan Jirouš

5.2.2012 12:00| autor: Milan Jirouš

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist