Fiat 500 (2016): takto by měla vypadat nová generace podle zdrojů blízkých automobilce

Koncern Fiat s nástupcem modelu 500 příliš nepospíchá, vždyť dosavadní model se pořád prodává docela dobře, otálet ale příliš nemůže, zbrojí i konkurence.

Městský retro-hatchback italské automobilky Fiat je na trhu bez výraznější modernizace už od roku 2007, a to je podle všech nepsaných pravidel platných ve světě aut nevyšší čas na generační obměnu. Místo toho však Italové vypouští pouze nové a nové speciální edice, na typovém označení 500 staví celou rodinu velkých pětidveřových modelů, ale o nástupci téměř sedm let staré pětistovky zatím nepadlo ani slovo.

Také proto se nám zdálo docela zvláštní, když kolegové z britského Auto Expressu najednou vypustili o víkendu obrázky světle modrého Fiatu s tvrzením, že jde o „exkluzivní snímky“ nové pětistovky. Vypadají skutečně velmi uvěřitelně a dost možná někoho zmatou natolik, že se vám je bude snažit prodat jako realitu, s tou však korelují pouze vzdáleně.

Nakonec i v samotném článku je uvedeno, že fotografie vznikly na základě úniku interních informací od zdroje blízkého Fiatu, a pokud se podíváte třeba na nesprávnou perspektivu espézetky či podivně usazenou vzdálenější mlhovku v předním nárazníku, nepochybně i méně zkušené oko rozpozná tyto nesrovnalosti. Na druhou stranu v případě, že má konfident Auto Expressu skutečně dobrý pozorovací talent, můžeme se se značným předstihem podívat, co se vaří v italské kuchyni.

Podle britských novinářů se druhá generace „nové pětistovky“ neobjeví dříve než v roce 2016. Fiat nikam nepospíchá především proto, že se stávající vůz i přes svůj věk prodává v Evropě více než slušně, každopádně design novinky je hotový a v tuto chvíli se dolaďuje pouze technika.

Pokud jde o pohonné jednotky, můžeme pouze hádat, snad ale nebudeme daleko o budoucí reality, když napíšeme, že příští Fiat 500 dostane dále přepracovanou naftovou třináctistovku Multijet a za hlavní hvězdu bude dvouválec TwinAir o objemu 0,9 litru v různých výkonových variantách až do 105-110 koní.

Na rozdíl od Mini zůstane pro klasický Fiat 500 vyhrazena pouze třídveřová karoserie, kabina se však má výrazně změnit. V interiéru by měl nahradit většinu ovladačů velký dotykový displej TFT a modely vybavené robotizovaným manuálem dostanou pár tlačítek místo páky voliče, jestli je to ale dost italské a retro, budou muset posoudit až zákazníci.

Ať už model 500 vsadí na modernější styl či nikoli, více než kdykoli předtím bude muset čelit značnému konkurenčnímu tlaku. Kromě třetí generace Mini (představené teprve před pár měsíci) či slušně zavedeného Opelu Adam je tady nový, nápadně podobný Renault Twingo, o slovo se hlásí sympatický Peugeot 108 a zanedlouho dorazí také jeho sourozenci v podobě Citroënu C1 a Toyoty Aygo.

zdroj: AutoExpress

17.2.2014 11:48| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist