Ferrari LaFerrari zvedlo rukavici Porsche a trénuje na Nürburgringu

Ještě donedávna bylo téměř nemožné, aby Ferrari sestoupilo ze svého piedestalu a vyjelo testovat mezi „obyčejná“ auta na Ring. Časy se ale opravdu mění.

Italská automobilka Ferrari se při vývoji svých aut a prověrce jejich schopností vždycky spoléhala a i nadále nepochybně bude spoléhat především na domácí okruh Fiorano, který je pro všechny nové modely pevně stanoveným referenčním bodem. Hozená rukavice od Porsche však donutila Italy zvednout kotvy a zajet na posvátné území Porsche v pohoří Eifel.

Jak správně tušíte, důvodem nestandardního chování Ferrari je hybridní model 918 Spyder, který pomocí atmosférického osmiválce 4,6 litru, dvojice elektromotorů a souhrnného výkonu 887 koní dokázal pokořit severní smyčku Nürburgringu za neuvěřitelných 6 minut a 57 sekund.

Mluvit o získání imaginárního skalpu LaFerrari se v tuto chvíli pochopitelně nedá, už proto, že maranellská stáj až dosud sledovala dění v Zeleném pekle jen zpovzdálí, něco se však v psychologické válce v italském sportovním obrovi zlomilo. Můžeme jen hádat, co přesně bylo tím spouštěcím impulsem, každopádně Porsche předvedlo pro mnohé jistě neuvěřitelný kousek.

Nejde jen o čas samotný, ale také fakt, že z trojice 918, LaFerrari a McLaren P1 je vůz z Zuffenhausenu i po přepracování pohonného systému tím nejslabším a zároveň výrazně nejtěžším strojem. Přesto se podle dostupných informací nedokázal britský vůz při podobném testování na Nordschleife dostat pod 7 minut a 4 vteřiny.

Proč se Ferrari pouští do křížku s Porsche, když má (podle svých slov) všechny LaFerrari dávno prodané? Odpověď je zcela prostá – teď už nejde o nic jiného než prestiž a my můžeme být jen rádi, že se Italové nechali vyhecovat. Díky tomu máme jedinečnou příležitost vidět testovací tovární Ferrari na Sverní smyčce, přestože není zcela jasné, proč jej automobilka nechává částečně zahalené v kamuflážní fólii, když má premiéru už dávno za sebou.

zdroj: RSR Nurburg přes Carscoops

26.9.2013 11:15| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist