Ferrari GTC4Lusso (2016): facelift čtyřkolky přinesl nové jméno, 690 koní a řízení kol zadní nápravy

Tohle je další z očekávaných premiér chystaných pro veřejný debut na ženevském autosalonu - Ferrari představilo mezigenerační modernizaci modelu FF.

Italská automobilka Ferrari již nějakou dobu avizovala, že pracuje na modernizaci jediného modelu s pohonem 4×4 v nabídce, takže představení updatu typové řady FF nakonec tolik překvapivé není, technika a design však rozhodně za pozornost stojí.

Na první pohled se zdá, že stylistické oddělení vzhled vozu nějak radikálně nepřekopalo, detailní rozbor však ukazuje něco jiného. Vůz pojmenovaný GTC4Lusso má nová nejen světla či nárazníky, ale jiné jsou taktéž přední blatníky i odvětrávání na nich a stejné nezůstaly ani boční panely s novými výraznějšími prolisy.

Ferrari tvrdí, že všechny změny byly provedeny v zájmu vylepšení aerodynamiky, nicméně zaregistrovali jsme pouze poněkud lakonické konstatování „je podstatně nižší“. Pod přední kapotou Lussa pořád pracuje vidlicový atmosférický dvanáctiválec o objemu 6,3 litru, konstruktérům se však poměrně významně podařilo vylepšit jeho parametry.

Z původních 660 koňských sil poskočil výkon až na 690 koní 8000 otáčkách za minutu, zatímco nejvyšší točivý moment poskočil z 683 na 697 newtonmetrů při 5750 ot./min., přičemž osmdesát procent maxima je dostupných při 1750 otáčkách. Díkiy tomu Lusso akceleruje na stovku za 3,4 sekundy, tedy o tři desetiny vteřiny rychleji než předchozí model FF. Maximální rychlost 335 km/h zůstala pro změnu identická.

Další novinkou po modernizaci je poprvé použitý systém řízení obou náprav 4RM-S doplňující pohon všech kol, které má dále vylepšit ovladatelnost auta bez ohledu na povrch silnice či klimatické podmínky. Decentně byl přepracován rovněž interiér vozu, tady ale více prozradí fotky v galerii.


8.2.2016 2:40| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist