Ferrari 812 Superfast střídá F12, má nejvýkonnější atmosférický motor v historii Ferrari

Autonovinky | vydáno 16. 2. 2017

Velikost textu: a a a

Bez turbodmychadla, bez hybridní techniky, přesto nové Ferrari 812 Superfast produkuje kulatých 800 koní a rozhýbe se na více než 340 km/h.

Už označení Superfast v názvu nového modelu je dostatečně vypovídající. A přesně takový nástupce F12 Berlinetty také je. Pod přední kapotou je i nadále dvanáctiválec, má ale o dvě deci větší objem a výkon větší o 60 koní. Suma sumárum produkuje děsivých 800 koní při 8500 otáčkách za minutu, zatímco točivý moment 718 Nm je k dispozici při 7000 otáčkách. A pak že motory bez turba už nemají co říct...

Tím ale oslnivé hodnoty pochopitelně nekončí, zrychlení z 0 na 100 km/h se odehraje za 2,9 sekundy, maximální rychlost je minimálně 340 kilometrů v hodině, přesnou hodnotu zatím neví ani ve Ferrari. Vůbec poprvé se do auta se vzpínajícím koníkem ve znaku dostává elektrický posilovač řízení EPS a už pátá generace systému SSC (Side Slip Control), která umožní driftování i méně nadaným jedincům. Přítomna je zde i druhá generace systému PVC (Virtual Short Wheelbase), pod kterou se skrývá natáčení zadní nápravy z modelu F12tdf.

Hmotnost auta se nikterak nezměnila od předchozí F12, což znamená 1525 kilogramů bez provozních kapalin, která je rozložena v poměru 47/53 ve prospěch zadní nápravy. Abychom nezapomněli, je tady také přepracovaný design, nejvýraznější změnou prošla záď, kde se nachází čtyři kruhové světlomety a aby se to nepletlo, tak také čtyři koncovky výfuku. Samozřejmostí je aktivní aerodynamika či LED světlomety. Ferrari slibuje také přepracovaný interiér, ale nějaké zásadnější změny nečekejte.

Novinku Ferrari přiveze na autosalon do Ženevy, cenu automobilka oznámí později. Pokud se však ptáte, pravděpodobně si jej nemůžete dovolit. Očekává se, že základní cena bude někde okolo osmi milionů korun.

Škoda Citigo na Masarykově okruhu: Stačí mrzký výkon k opravdové zábavě?

Říká se, že potřebujete alespoň 400 koní na to, abyste si pořádně užili Masarykův okruh v Brně, jinak je to utrpení. A co takhle mrzkých 60 koní litrového tříválce ve Škodě Citigo?

Škoda Citigo na Masarykově okruhu: Stačí mrzký výkon k opravdové zábavě?
JUDr. Tomáš Beran

Právní poradna

VW GOLF IV, 1.6 benzín. Dobrý den, mám problém s mým golfem. Předem podotýkám že... Více

Odpovídá: JUDr. Tomáš Beran

Stojí za pozornost?

Tyto internetové stránky používají soubory cookie. Více informací zde.

© 2000 - 2017 Media Marketing Services a. s. Perucká 7 120 00, Praha

Přihlašte se k odběru newsletteru Autoweb.cz!

  • Získáte informace o žhavých novinkách ze světa aut
  • Budete mít možnost účastnit se soutěží o atraktivní ceny
  • Zajistíte si neustálý přístup k informacím o autech z domova i ze světa
  • Nepřijdete o žádné důležité informace ze světa automobilismu
  • Užijete si pravidelná redakční videa, reportáže a videotesty
Odběr novinek lze kdykoliv odhlásit
TOPlist